Metso - Edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä

jep. Harmittaa, etten myynyt, kun oli 9% plussalla. Ei voi mitään

Nyt kun Metso on eritellyt Minerals-liiketoimintansa lukuja, onko joku ehtinyt harrastaa taulukkolaskentaa ja tehdä samanlaisen erittelyn Neles-puolen luvuista?

2 tykkäystä

Outotec on aina ollut bottien temmellyskenttä ja tässä haiskahtaa piensijoittajien tms. heikkojen käsien putsaaminen… tai sitten jossain on taas joku Kiina-virusuutinen joka on heittänyt bottien myyntinappulan päälle?

5 tykkäystä

Hieman kyllä kulmakarvat nousivat kun pomppasi +10% heti kärkeen, ja nyt on noin nollissa.

Ostin nyt iltapäivän puolella lisää salkkuun. Oudolla Metsolla on pullat hyvin uunissa.

2 tykkäystä

Vauramon mukaan Metsolla on kauppa käynyt hyvin viimeksi kuluneen parin kuukauden aikana. Ja 2019 oli hyvä vuosi:

Pekka Vauramon mukaan osinkokorotuksen taustalla on hyvä tuloskehitys ja vankka tase sekä taloudellinen tilanne.

”Meidän koko vuoden luvut ovat ennätykselliset. Edellinen paras vuosi oli 2014 ja nykyisellä rakenteella nämä olivat selvästi parhaat luvut.”

Ja niin se vain Outotec pomppasi takaisin ylöspäin kun botit olivat kalunneet markkinalta irti helpot saaliit…

Yleisenä nyrkkisääntönä voisi melkein olla että jos meinaat myydä kun kurssi pomppaa osarista, myy nopeasti tai sitten odota rauhassa muutama päivä. Osaripäivänä aina käppyrä ennemmin tai myöhemmin kääntyy takaisin laskuun ja siinä kohtaa markkinalle tulevat ne jotka yrittivät pilkkiä huippua myyntinsä kanssa pikavoittojen rahastamiseksi ja siitä sitten lähtee lumipallo vyörymään pulkkamäkeä alas kunnes hinta on niin halpa että dipistä ostajat vaihtavat lapioista kauhakuormaajiin…

…ja jos olet panikoimassa alhaisen hinnan kanssa samaan aikaan, kauhakuormaajien kuskit kiittävät halvoista lapuista. Päivää myöhemmin todennäköisesti kaduttaa :slight_smile:

17 tykkäystä

Tuossa linkit webcastiin ja siinä käytettyyn esitykseen.

1 tykkäys

Aivan jäätävän korkealla ennätystasolla MP:n order intake. Kertonee hyvää tulevaisuudelle.

1 tykkäys

Tämän päivän kurssikehityksestä näkee mihin ollaan menossa.4 miljoonaa osaketta ja vedätys miinukselle vaikka hexi tukevasti plussalla.Inders ei huomioinut tulosta juuri ollenkaan samoin kun kauppalehti.Metson käsipuolessa kävellee outotecci huonoon suuntaan.

2 tykkäystä

Eiköhän se Outotec tässä pikku hiljaa nouse ylös päin kun kärsivällisesti vain odottaa. Osari oli hyvä ja edessä oleva fuusio tekee Metso Outotecista vahvan toimijan. Tämän vuoden kertoimethan eivät ole ollenkaan hullummat mikäli ennusteet toteutuvat :blush:

4 tykkäystä

Tämänkään päivän perusteella ei hyvältä näytä (siis Outotec), mutta itse ajattelin kyllä säilyttää salkussa rauhassa ja uskon, että nousee ennemmin tai myöhemmin ja ihan reippaasti.

Eiköhän tämän päivän punoitus ole yleistä markkinoiden hermoilua. Saksasta tuli teollisuustuotannon lukuja jotka olivat varsin rumia ja jenkkifutuurit ovat vähän nokka alaspäin joten täällä periferiassa valutaan ja outotec tunnetusti heiluu enemmän kuin keskimäärin hesan laput - vaatii lehmän hermoja katsoa 5% liikahduksia muutamassa tunnissa :slight_smile:

4 tykkäystä

Metson osinkoehdotus vuodelta 2019 on siis 1.47 eur. Onko osingon maksamisesta näkynyt tietoa jossain? Viime vuonnahan Metso maksoi vuodelta 2018 kertyneen osingon muistaakseni kahdessa erässä, mutta Metso Outotec -kuvion vuoksi oletan, että osinko vuodelta 2019 maksetaan yhdessä erässä (toukokuussa).

Sanoit @Jarnis, että lehmän hermoja vaaditaan, minä ainakin jatkan ostoja rauhassa jos osake näyttää tarpeeksi halvalta minun silmään :slight_smile: Eilen tietenkin sain katsoa 9% kurssinousun sulamista; sepä ei estä minua kuitenkaan lisäämästä, jos hinta on oikea.

4 tykkäystä

Mikä on Outotecin ja Metson arvostuksen suhde tällä hetkellä? Saako Outoteciä ostamalla nyt enemmän Metsoa kuin esim silloin kun Outotec kävi yli 6 euron? Eikö noiden hintojen pitäisi mennä tällä hettellä jotenkin synkroonissa?

Kyllähän niiden pitäisi, mutta… Tuossa yllä Thiebault on avannut asiaa:

1 tykkäys

Kiitos vastauksesta. Missä Neleksen arvo jo noteerataan? EIkö se ole vielä osa Metsoa?

Jos ennusteet eivät laske edellisestä päivityksestä joulukuulta, niin luulen näillä hinnoilla tulevan Outotecille Indereksellä osta-suositus.

2 tykkäystä

Tuossa on kuvaaja muistaakseni 15min kynttilöillä kolmelta kuukaudelta, oranssi on outotec ja tuo on metson kurssi. Aamu näytti outotecin suhteen heikolta sen takia, että metso kyykkäsi petettyään odotukset eilen.Korjatkaa toki jos olen asiasta väärässä, minusta tuo markkinan mieleen pettymykseltä vaikutti, vaikka päiväreaktio olikin positiivinen. Sen takia itse tässä vähän jännitän, että jos metson suhteen käännytään laskutrendiin niin lyhyellä aikavälillä tuo arvostus tasottuu ilman kurssi nousua outotecissä, ja longi positio on hiukan huono. Toki edelleen pienentää riskejä. Metson kurssin näistä uskoisin olevan määräävämpi osapuoli.

Infront Webtraiderissa analystien (8 kpl) keskiarvo-target osakkeelle 7e. Ainakin noiden mukaan vielä enemmän nousuvaraa, kuin Inderesin tavoitehinnan osalta, toki alin arvio 5,90e. Tuolla suositus "strong buy "Infront Outot.

2 tykkäystä