Mitä kryptoja sinulla on salkussa?

Suurimmasta pienimpään. Stellarista Cloveriin vaan jotain kymppejä. Lisäksi Coinbasen kautta välillisesti vähän kaikkea.

2 tykkäystä

ETH2 on siis steikattua eetteriä.

Siellä on todella pienet määrät jotain junkcoineja, jotka roikkuvat tilasotissa. Kuvasta näkee kuitenkin about osuudet eli suurimmat on selvästi BTC ja ETH. LTC:tä on myös aika paljon, osin historiallisesti. Määristähän tuo ei sinänsä kerro mitään vaan EUR-valuaatiosta.

2 tykkäystä

Keväällä tuli Coinmotionille rekisteröidyttyä tarkoituksena heittää sinne karkkirahoja silloin tällöin kaikki tai ei mitään ajatuksella. Valikoima kuitenkin hyvin suppea, niin unohtui tämä heti alkuunsa.
Juuri kävin katsomassa päivän arvon ja noin 60/40 suhteessa Ethereum ja Stellar Lumens. Vähän isomman pussin karkkia noilla nyt saisi, mutta olkoot siellä, rinnalle voisi ottaa toisen palvelun, kun vaan jaksaisi nähdä hieman vaivaa asian eteen.

Omat kryptot CoinMotionissa (helppous, paikallinen, suht edulliset feet jos vähänkään isompia sijoituksia). En treidaa vaan ajatus on hodlata näitä pitkään. Kiinnostuin näistä keväällä ja BTC/ ETH menin sisään 70/30 painotuksella ja ETH on noussut lähelle BTC:tä painossa. Muut on lähinnä sellaisia kokeellisia eriä jotka motivoivat seuraaman kenttää tarkemmin (koko kryptosalkun arvo piirun verran alle 200k eur ja se on 35% plussalla sitten kevään).

Kryptosalkku
btc 44%
eth 38%
ltc 2%
xrp 4%
xlm 2%
aave 2%
link 2%
usdc 3%
uni 2%

10 tykkäystä

Muut täällä toistunukin. Band protocol koska chainlinkin suurin kilpailija.

5 tykkäystä

Ensimmäinen kirjoitus näille palstoille. Sinänsä huvittavaa että tähän keskusteluun osallistun, koska pääpaino osakkeissa mutten väheksy missään nimessä cryptojen voimaa. Vuoden verran ollut kryptomarkkinoilla Northcrypton kautta ja sieltä löytyy seuraavia tuotteita:
Litecoin 40%
Aave 30%
Chainlink 30%

7 tykkäystä

Noi 40 erilaista kolikkoa testissä. Isoimmat tässä. Suurin osa kiinni erilaisissa steikkauksissa. Mukana tuottoprosentti.

5 tykkäystä


jos tää salkku on vuoden päästä yli tonnin nii kyl mua pistää hymyilyttämään hiukan.

6 tykkäystä

Itsellä on Bitcoinin ja Ethernetin lisäksi Terra Lunaa ja viimeisimpänä Crypton Cronosia.

Hommasin myös Crypton visakortin, joka on osoittautunut kaikkine etuineen käteväksi. Vertasin Binancen ja Crypton visakortteja ja valitsin siis jälkimmäisen.

Tuossa linkit kummastakin kortista jossa kokemusperäistä infoa:

Crypto visa kokemuksia

Binance visa kokemuksia

Kryptosalkku Top10 6.5.2022

BTC 77,98%
ETH 13,77%
BNB 3,04%
KCS 1,08%
CRO 0,57%
LUNA 0,36%
UST 0,33%
SOL 0,33%
LTC 0,33%
ADA 0,28%

12 tykkäystä

Tälläisiä tänään kryptosalkun pohjalla:

BTC 29,53 %
ETH 17,19 %
AAVE 15,35 %
MATIC 8,24 %
KAVA 4,74 %
DOT 4,22 %
POWR 4,20 %
MINA 4,17 %
SHIBA 2,88 %
ATOM 2,74 %
ADA 2,43 %
SOL 2,43 %
ALGO 1,88 %
11 tykkäystä

Minulla on ennen ollut keskitetympi kryptosalkku ja olen pystynyt käsittelemään ne osakkeiden ja rahastojen seassa. Cronoksen heikon kehityksen myötä päätin hajauttaa useammalle coinille. Jokaiselle coinille ei ole tulossa omaa lohkoa piirakasta pääsalkkukatsaukseen, niin käytän tätä ketjua kryptoihin.

kryptosalkku

USD coin on kokonaisuudessaan Coinmotion ja Tesseractin korkoratkaisussa. Vuosikorko on 5,5 prosenttia ja se maksetaan päivittäin. Dollarin kehitys on tehnyt tästä yhden parhaimmista sijoituksistani tänä vuonna. Valitettavasti kevensin tätä keväällä.

Bitcoin on myös lähes kokonaan korkotilillä. Olen omistanut nämä Bitcoinit jo melko pitkään

Ethereum tuli uutena ensikertaan salkkuuni tänä vuonna. Mielenkiintoinen siirtymä proof of stakeen.

Cronosta vielä hieman salkussa. Tarkoituksena luopua kokonaan, mutta odotan jos tulisi vielä jokin pomppu.

Aave on DeFi-alan pioneeri. Vielä kuin tietäisi miten se vaikuttaisi kolikon arvoon.

Dogecoinin hinta kaksinkertastui ja myin siitä puolet pois

Truebit Tätä olen seurannut pidempään. Vihdoin opein hankkimaan kolikkoa.

Pluton on Plutus-kortin kolikko. Tarkoituksena kerätä näitä kortilla.

11 tykkäystä

Kryptosalkku päivitetty Coinmotionista tihkuvien tappioiden mukaan:
kryptpt2023q1

  • Myin Cronokset
  • Ostin Truebittia lisää
  • USD coinit katosivat korkotilissä
9 tykkäystä

Kryptosalkku Top10 5.5.2023

BTC 76,27%
ETH 15,32%
BNB 3,05%
KCS 0,60%
SOL 0,43%
LTC 0,36%
TEL 0,31%
MATIC 0,30%
XTZ 0,29%
VLX 0,24%

Melko samannäköistä kuin vuosi sitten, mitä nyt LUNA ja UST romahtaneet pois. Kryptosalkun arvo tänään vähän reilut 24k eur.

7 tykkäystä

Kryptosalkkuni tämän päivän tilanne.

Salkusta löytyy:
Bitcoinin
Ada (Cardano)
Celo

Tämä on turvasatamaeläkevarallisuusrahastoni. :upside_down_face: Näissä on kiinni noin kolme neljä promillea varallisuudestani.

Nämä ovat joskus “kauan” sitten ostettuja, joita seuraan harvakseltaan.

13 tykkäystä

Coinmotion palautti korkotililtä osan Bitcoineista eilen. Salkkukatsaus ei sisällä korkotilillä olevia kryptovaroja. Olen ainoastaan kerännyt Plutoneita Plutus-kortilla. Mitään ostoja ja myyntejä en ole tehnyt.
kryptot

7 tykkäystä

Itse olen vajaat pari vuotta nyt hodlaillut French Connection Financea ($FCF).

Julkaisivat juuri Crypto Bill Payments systeemin, jolla voit jenkkilässä maksaa vaikka sähkölaskun tai asuntolainaas kryptoilla. Listalla on tällä hetkellä yli 20 000 yhtiötä, jossa moinen onnistuu.

Tarjoavat myös maksumahdollisuuksia yrityksille / verkkokaupoille ja fyysisiä, sekä virtuaalisia crypto kortteja kuluttajille.

Vuoden loppupuolella tulossa lisää tuotejulkistuksia (mm. “mullistava” mobiilisovellus, jota ei vielä oo sen tarkemmin paljastettu).

4 tykkäystä

Muutin Plutoneita Truebiteiksi ja Truebitin hinta on noussut noin 85 prosenttia. Näin siitä on tullut suurin krypto salkussani. Kryptot ovat varsin maltillisesti miinuksella huomioiden, että iso osa kryptoista on Coinmotionin korkotilillä jumissa ja olen merkannut ne tappioiksi.
kryptot2023q3

Truebit

Olen varsin ahkerasti kierrellyt yhtiökokouksia. Viime vuonna kävin molemmissa listaamattomien yhtiöiden kokouksissa ja tänä vuonna kävin Tokmannin ja Sammon yhtiökokouksessa. Lisäksi kävin Omasp:n illallisella viinin kera ja siellä oli esiintymässä muuan Sauli Vilén. Jälkiruokana Inderes premium, joka meni omassa tapauksessa varmaan hukkaan. Tuskimpa nyt mitenkään liialliselta tässä kontekstissa tuntuu illallinen kryptokehittäjäpossen kanssa Buenos Airesissa. Ruoka oli aivan erinomaista, joka tosin voi johtua siitä, että kielimuurin vuoksi sain päivällä hampurilaisravintolasta pelkän Pepsin. Minulla on vahva luotto Truebitin kehittäjiin, mutta ei tämä silti tarkoita, että mitään ymmärtäisin mitä tekevät tai yrittävät tehdä. Jäi minulle kuitenkin jotain päähän, koska sain Truebit-lippalakin.

Bitcoin

Bitcoin-positioni sai pahasti osumaa korkotilissä, mutta sitä sentään palautettiin hieman. Bitcoinin hinta on nyt mukavasti kehittynyt, enkä ole mitenkään hirveästi tappiolla tässä.

Ethereum

Plusmerkkinen sijoitus, mutta ei tämä mitenkään lentoon ole lähtenyt. Kyllä tämä hajautettuun kryptosalkkuun kuuluu.

Aave

En edelleenkään ymmärrä mitä tämä poletti tekee.

Pluton

Tämä on Plutus-kortin kolikko. Tähän on tulossa monennäköistä muutosta. Saa nähdä kertyykö näitä tulevaisuudessa minulle.

Dogecoin

Elon Muskin leikkiraha.

9 tykkäystä

Noi DeFi-poletit on kaikki lähtökohtaisesti hallintotokeneita. Eli Aave-tokenia ei tarvita Aave-palvelun käyttöön, aivan kuten Uniswap-tokenia ei tarvita Uniswapin käyttöön.

Hallintotokenin idea on karkeasti se, että niiden holdaajat voivat äänestää tulevista päätöksistä protokollaan liittyen. Nostetaanko vai lasketaanko jotain Aaveen maksamaa korkoa, otetaanko käyttöön uusi tekninen feature vai ei, jne. Sen lisäksi tähän liittyy muutakin, mutta tämä nyt tärkeimpänä pointtina.

Noin teoriassa voisi ajatella näin: mitä arvokkaampi Aave on eli mitä enemmän siinä on likviditeettiä, sitä arvokkaampi toi Aave-token on. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole, jos katsoo miten noiden appien likviditeetti on kehittynyt.

6 tykkäystä

Seuraavaan sykliin hankittu bitkoa sekä lotto poletteja nimeltä Celestia,Immutable x,Qanx ja Taraxa.

6 tykkäystä