Mitä sinulla on salkussa?

Tästä ketjusta innostuneena päätin laskea excelissä auki AOT:n ja OST:n painotukset:

2019 alkuvuonna aloitin sijoittamisen indeksirahastoihin sijoittamalla. Rahastot sekä Coca-Cola on AOT:n puolella Nordnetissä, suomilaput OST:n puolella Nordeassa. Aika vähäriskinen salkku. OST:llä on tällä hetkellä 27 lappua (pahimmillaan oli yli 30), mutta olen miettinyt että pitäisi varmaan päästä alle 20 lapun, jopa lähemmäs 10, ettei olisi “liian hyvin” hajautettu. Suomi-indeksirahastoa kun on niin nuo OMXH25 laput on sinällään vähän turhia OST:llä, jos ne myisi pois niin pääsisi 17 lappuun. Tai toisaalta voisi tuon suomi-indeksin myydä pois ja ostaa vaikka lisää jenkki-indeksiä, niin ei olisi ihan noin törkeä suomipaino salkussa. Ongelma tässä myymisessä on se että olen oppinut liian hyvin buy & hold periaatteen enkä oikein osaa myydä. Ja toisaalta minusta hesulissa on paljon mielenkiintoisia ja hyviä firmoja joita haluan omistaa. Eli todennäköisesti teen saman kuin mitä olen jo viimeiset 5 vuotta tehnyt, eli en mitään, vaan ostan lisää aina kun palkka tulee tilille.

27 tykkäystä