Nel ASA - Vetyteknologiaa vuodesta 1927

Ei näy OP:ssakaan mitään.

ei näy minullakaan. Yhtiötapahtumat “välilehdelle” tulee Nordnetissä. Tosin, varmaan tiesitkin tämän :slightly_smiling_face: Mutta jos joku toinen ihmettelee, mistä ne löytyvät. Ja TOKI tämänkin turhan viestin voi liputtaa pois :grimacing:

3 tykkäystä

Ei myöskään Nordeassa. Ei ole kyllä tullut vielä yhtään antia vastaan sinä aikana, kun olen Nordeaa käyttänyt, eli osaako joku sanoa, mihin sinne nuo edes tulevat?

2 tykkäystä

“In the Subsequent Offering, Eligible Shareholders, being shareholders of the Company as of 15 June 2020 (and being registered as such in the Norwegian Central Securities Depository (“VPS”) on 17 June 2020, pursuant to the two days’ settlement procedure in the VPS (the “Record Date”)), (i) who were not allocated shares in the Private Placement, and (ii) who are not resident in a jurisdiction where such offering would be unlawful, or for jurisdictions other than Norway, would require any filing, registration or similar action, will be granted non-transferable subscription rights (the “Subscription Rights”) that, subject to applicable law, provide preferential rights to subscribe for and be allocated Offer Shares at the Subscription Price (as defined below).”

Ilmeisesti antiin saa osallistua vaan niillä osakkeilla, jotka on omistanut ennen 15.6.2020, jos tuota oikein tulkitsin?

“The Eligible Shareholders will be granted 0.00832 Subscription Rights for each existing share registered as held by such Eligible Shareholders as of the Record Date, rounded down to the nearest whole Subscription Right. Each whole Subscription Right provides a preferential right to subscribe for, and be allocated, one Offer Share at the Subscription Price, subject to applicable securities laws. Over-subscription will be permitted, but there can be no assurance of the number of shares that will be available for allocation pursuant to over-subscription. Subscription without Subscription Rights will not be permitted.”

Ja vain n. 1 osaketta / 100 omistamaansa kohden?

1 tykkäys

Ei ole nordnettiin tullut…en ole tosin nelliä tuohon aikaan omistanutkaan. Onko toi joku finnair tyyppinen kuppaus vai mistä kyse?

Onko missannut jotain, kun nel lähteny suht jyrkkään alamäkeen kolmen aikoihin? Vai onko muka vaan antiin liittyvää, vaikka tieto siitä tuli jo paljon aikaisemmin? Tai sitten ihan vaan normaalia heiluntaa…

Taitaa liittyä tuohon Nikola hyökkäykseen.

1 tykkäys

Nyt ainakin Nordeaan ilmestyi listalle tuo antiosake, vaikka ei vielä pysty merkkaamaan. Saan näemmä merkata kaikki 10 osaketta. Mahtaakohan nyt rahat riittää :smiley:

1 tykkäys

Mulla näkyy tapahtumissa kauppana.

No niin näkyy näemmä mullakin siellä ostona ja viitenumero on 7 merkkiä pidempi, kuin muissa. Kohtuu outoa :thinking:

Itselleni tämä on ihan uusi kuvio, eli ymmärränkö nyt oikein, että kun minulle tuli ruhtinaalliset 12 merkintäosaketta, niin niillä olen oikeutettu ostamaan ainakin 12 osaketta (!) hinnalla 18,45 NOK/osake. Niiden lisäksi voin pistää haluamani määrän toissijaisia osakkeita tulemaan samaan hintaan, mutta niissä sitten toteutuneen kaupan suuruus perustuu myöhempään allokointiin ostajaehdokkaiden kesken jollain periaatteella?

1 tykkäys

Moi! Minulla myös uusmerkinnässä mahdollista saada muutama osake. Mikä merkinnässä on takana; mihin rahat käytetään?
Mitkä kulut Nordnet tahkoaa jos osallistun merkintään esim. 10 kpl x 18,45 NOK ?

Mikä fiilis teillä NEL:in nykytilasta yleisesti huiman kurssinousun jälkeen? Näettekö hyväksi kotiuttaa ainakin osa tuotoista.

Linkkaan tähän tässä ketjussa aikaisemmin julkaistun näkemyksen, joka on mielestäni hienosti muotoiltu. NEL:n markkina tulee lähivuosina lähtemään isoon kasvuun ja odotukset onkin ladattu tulevaisuuteen. Nyt on eri maiden ja EU:n vetystrategioita julkaistu, mikä tukee NEL:n kaltaisia yhtiöitä ja niiden tulevaisuutta. Siis pitkällä aikavälillä vedyn menestystarina on vasta alkutekijöissään. Mielenkiintoista katsoa kymmenen vuoden päästä, missä silloin mennään. :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

Ei kannata hötkyillä…nykyisin porukalta puuttuu maltti :smiley:

2 tykkäystä

Aloittelijan kysymys tähän antiin?

Nordnetistä minulla on 3500kpl nelliä ja saan siintä 18 merkintä oikeutta hintaan 18,45nok. Miksi näin vähän?

Ja mitkä ovat toisijaiset osakkeiden merkinnät?

https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-approval-and-publication-of-prospectus-3/

“Eligible Shareholders, being shareholders of the Company as of 15 June 2020 (and being registered as such in the Norwegian Central Securities Depository (“VPS”) on 17 June 2020, pursuant to the two days’ settlement procedure in the VPS (the “Record Date”))”

“The Eligible Shareholders will be granted 0.00832 Subscription Rights for each existing share registered as held by such Eligible Shareholders as of the Record Date, rounded down to the nearest whole Subscription Right.”

Löytyykö yllä olevasta vastaus?

3 tykkäystä

Ei näy vieläkään OP:ssa, joten pistin kyssäriä aspaan.

E:
Sanoivat, että tulee kirjeenä tai verkkopankkiin jokin lomake. Mutta vielä ei ole mahdollista osallistua siihen OP:n kautta, eivätkä tiedä aikataulua.

No nyt tuli vastaus Nordeasta koskien osake-antia:

” Hei

Kiitoksia viestistäsi. Merkintäoikeuksia ei pysty itse käyttämään, joten jos haluat merkitä uusia osakkeita saamillasi merkintäoikeuksilla, sinun täytyy täyttää osakeannista saatava lomake ja toimittaa se meille joko puhelimitse tai skannaamalla/ottamalla kuva ja lähettämällä se omapostitse.

Hinnat korjautuvat kun ks. yritys ilmoittaa ne kaupankäyntipalveluumme.”

Nyt on sitten kohtuu antiikkista menoa. Mistäköhän tuon lomakkeen edes saa? Varsin jännää tulee siinä kohtaa, kun toimitan sen heille puhelimitse😂

5 tykkäystä

Ainakin itse sain viimeksi lomakkeet postitse Nordealta.

Ei tainnut porukka innostua tuosta annista:

Mutta kun bisnes on edelleen entisensä, niin ehkä tässä olisi hyvä paikka lisätä dipistä.

1 tykkäys