Työviikon perään laitan nopeasti tälle ketjun. En tee nyt ajan säästämisen ja oman jaksamisen vuoksi pidempää alustusta, vaan tyydyn keräämään kasan linkkejä. Keskustelu on nyt vähän pirstoutunut eri ketjuihin. Jokainen voi itse perehtyä sitten.
Sanottakoon, että riskiä tässä varmasti on, mutta mielestäni onnistumiselle on olemassa todella hyvä mahdollisuus.
Lähteitä:
Tämä on ehkä tärkein kirjoitus. Kannattaa tietysti jokaisen miettiä itse paljonko antaa painoarvoa. Omasta mielestäni tässä on ihan hyvin perusteltu keissin nykytila ja siitä huomaa analyytikon seuranneen keissiä jo pidempään.
Kylkeen tuoreet videot:
Käsittääkseni vielä yksi on ainakin tulossa.
Keskusteltua:
Keissi herättää keskustelua puolesta ja vastaan. Poimin tähän muutamien kommentteja.
Kritiikkiä:
Kritiikkiin analyytikon vastaus:
Keissiä seuraavia twitteristejä:
https://fxtwitter.com/MadMomentum
https://fxtwitter.com/Iwerback
Viimeisimpänä ja vähäisimpänä laitan pari omaa viestiä tältä viikolta. Eli miksi tähän olen sijoittanut.
Tämän päivitin eilen tuon RE-taulukon pohjalta itselle, jotta voisi jollain haarukalla arvioida mitä nykyhinta pitäisi sisällään. Muistutuksena se, että tuo rojalti per puhelin on tietysti keskeinen muuttuja.
Eli Samsun treble damagella:
Samsung ilman treble damagea:
Todettakoon, että tämä on itselle selvä “joko-tai” keissi. Joko patentti tuottaa hyvän lopputuloksen tai sitten ei. Lähinnä itseä kiinnostaa tässä tuo Samsung-keissi näin alkuun. Liiketoiminnalle en laske ainakaan positiivista arvoa osakkeen osalta enkä siihen ole perehtynyt syvällisemmin. Minua tässä keississä ei kannata peesata, vaan DYOR ja omat päätökset kehiin jne.
Minä itse arvioin RE:n käyttämien lähteiden olevan sen verran luotettavia, että nuo esitetyt todennäköisyydet ovat oman tulkintani mukaan varmasti oikealla tontilla. Siksi pidänkin tätä hyvin todennäköisenä onnistujana ainakin tämän Samsungin tapauksen suhteen. Mitään pidemmän aikavälin sijoitusta (vuosia) en ole tästä kaavaillut. Lisäksi tuosta numeropuolesta olen itselleni haarukoinut, että <10USD on henkilökohtaisesti oma ostotaso ja sieltä ostot on tehtykin. Samsung-keissin lopputulemana (isolla todennäköisyydellä sovittelun kautta) uskon firman saavan kassaan 10-50USD/osake riippuen mikä lopputulos onkaan. Muuttujia on monia: rojaltit per laite, lakifirman siivu, jne. Siltikin tässä on omasta mielestäni “asymmetrinen risk/reward”, kun ei maksa itse osakkeesta liikaa.
Minun mielipiteen suhteen saa ja pitääkin vähän olla eri mieltä siellä ruudun toisella puolella. Mukavaa syksyistä viikonloppua.
edit. loppukevennys.