Tuo on erinomainen nosto. Voisi näin intuitiivisesti ajatella, että vaikka osakkeenomistajat ovat sidosryhmistä hieman erilainen (heillä on valtaa hallituksen kautta nimittää johto ja firman suunta, esimerkiksi asiakkailla ja alihankkijoilla ei) ja sen takia heille myös viestitään vähän eri tavalla, niin toisaalta mikäli vastaukset ovat ympäripyöreitä niin miksi viestintä olisi firman sisällä yhtään erilaista? Jos ulospäin viestitään kuvailemallasi tavalla (en ollut itse paikalla koska en ole omistaja, ainakaan vielä) tärkeimmälle sidosryhmälle, miksi sisäinen viestintä poikkeaisi merkittävästi?
Vaikea tietää, kun ei ole Nesteessä tuttuja töissä. Tällöin voisi saada lisää kuvaa yhtiön sisäisestä viestintätyylistä.
En ollut Fortuminkaan yhtiökokouksessa, jossa taas olen omistaja, mutta Fortum-ketjun kommentin perusteella (ja ne vastaavat omaa kokemustani Markuksen haastatteluista) vastaukset olivat erinomaisia ja kansankielisiä. Se, että firma on iso, siellä häärii iso viestintäosasto ja takana on pitkä historia ja ties mitä legacya menneisyydestä ei tarkoita, että kommunikaation pitäisi olla jäyhän jäykkää poliitikointia.