Nikola Corporation

Eihän tuossa kanavassa ole kuin yksi kosketus alapinnassa = failed :rofl:
Lähinnä seuraan 30 tason pitämistä (double bottom), sen alla on gap down 28.93 asti. Eihän se ole mikään ihme, että hinta alkaa konsolidoitumaan.

3 tykkäystä

Kysyin tuota siellä ryhmässä. Vielä ei vastausta. Itse olen ihan noviisi noissa :raising_hand_man: seuraan myös tuota 30 linjaa. Jospa se pysyisi.

Edit. Vastaus. Good catch, I lowered alittle bit yesterday to line up with 50period moving average. Idea is to stay above 50ma hourly chart.

1 tykkäys

Tämän viikon std pivot -taso on 28.46 - sen yläpuolella ollaan bullish, joten siitäkin saa hyvä tarttumapintaa, kuinka korkealla vielä ollaan. Tämän kuukauden pivot on 25.56.
Tässä on long-sijoittajalle siis vielä hyvin turvallinen olotila ja olisi oikeastaan ihme, jos ei pudota alemmaksi nykyiseltä tasolta.

2 tykkäystä


Daily-tasolla jos haluaa hahmottaa kehitystä, niin siitä on nähtävissä tämänkaltainen nouseva wedge.
Tämä ei ole mitenkään pystysuora, mutta tämäntyyppisillä patterneilla on tapana breikata tuon alapinnan läpi, mitä ylemmäksi sen sisällä mennään (=konsolidoituminen).

  • edit: yksi mahdollinen konsolidoituminen ja suunnan muutos on 4H H&S, josta aikaisemmin laitoin chartin. Sitäkin kannattaa jatkossa seurata, vie muutamia päiviä, jotta nähdään, miltä se alkaa näyttämään
4 tykkäystä

Tässä mun versio tosta kanavasta jota olen seurannut. 29.5. meni läpi alareunasta ja 2.6. ylhäältä joten ei enää kannata tätä paljoa seurata. Olen sen tossa kumminkin pitänyt… Toi 30.00 tuki otti tänään toistaseks “iskun” vastaan. (toi valkonen on oma merkintä, muut tuki/vastustasoja joita olen merkkaillu)

E: muokattu teksti

2 tykkäystä

Sinunkin kanava rikkoontui, kun mentiin ylälaidasta läpi ja palattiin takaisin sisälle. Kanava oli myös hieman kasvava ylöspäin.
Paljon helpompi on opetella seuraamaan kurssikehitystä esim. nousevan/laskevan trendin mukaan. Silloin zoomaus pysyy paljon pienempänä eli muutaman päivän näkymänä. Nyt on pudottu 1H:lla laskevaan trendiin, joten seurataan 4H:lla kehittymistä.
Erilaisten tukiviivojen käyttö on aina tehtävä huolellisesti, jotta ne olisivat oikeasti merkittäviä esim. bottien kannalta. Botit seuraavat paljon enemmän pivot-pisteitä, jotka on yksiselitteisiä.

7 tykkäystä

"PHOENIX (JUNE 3, 2020) – Nikola Corporation who becomes publicly traded on June 4, 2020 on the Nasdaq (NKLA), signed a purchase order with Nel ASA (Nel, OSE: NEL), for 85-megawatt alkaline electrolyzers supporting five of the world’s first 8 ton per day hydrogen fueling stations. Together, these electrolyzers may produce over 40,000 kg’s of hydrogen each day.

The purchase order has a value in excess of USD $30 million, and the electrolyzers will primarily be delivered from the new electrolyzers mega-factory currently under development in Norway. This purchase order will support Nikola’s five initial stations with 8 ton per day hydrogen production capacity. The remaining equipment will be covered by a separate purchase order that is expected to be finalized within the coming months."

Linkki ei enää tiedotteeseen toimi. Energiaketjun puolelle laitoinkin, että lipsahtiko Nikolalta tämä nyt liian aikasin ?

3 tykkäystä

Voi olla että NEL saa tuon lipautuksen myötä huomenna buustia, tai sitten ei. Käy kuten normaalisti: hyvä uutinen → laskee 10%.

NELin kurssiin on varmaan hinnoiteltu jo aika paljon Nikolan juttuja, oliko tämä sitten enemmän vai vähemmän kuin odotettiin?

Ei se vahinko tainnut olla Trevorin twiitistä päätellen.

https://twitter.com/nikolatrevor/status/1268226643845246976

1 tykkäys

Joo, kerkesinkin ennen sun kirjoitusta korjaamaan tekstiin että ei tota mun kanavaa enää kannata seurata. Mutta pysyi hinta sentään reilun viikon sen sisällä piirtämisen jälkeen :smiley:

Olen nähnyt pivotteja käytettävän mutta rajusti harvemmin kuin muita työkaluja. Ei ole oikein edes noussut isommin pintaan/keskusteluihin seuraamissani paikoissa, joten olen vähän päässyt unohtamaan niiden merkityksen. Hyvä huomio, täytyy koittaa muistaa ottaa pivotit myös huomioon :+1:

Kova on luotto

Trevor Milton
@nikolatrevor
Our entire executive team; executive chairman, CEO, CFO, Chief legal and Chief Human Resource have all agreed to $1 per year salary with stock bonus if we hit benchmarks. I’ve never seen a company do that going public. Incredible confidence and savings to company.

11 tykkäystä

Vahvistus Neliltä tilaukseen

4 tykkäystä

Eiköhän kaverit jo cashannut tossa mergerissä kohtuullisesti? Joten eiköhän leivän päälle muutakin löydy kuin ylähuuli kuitenkin seuraavan vuoden ajan? :slight_smile:

1 tykkäys

Mulla ollut melko vastaava chartti käytössä kuin terva_xyz.
Itsehän olen aivan noviisi näissä, mutta yrittänyt TA:n kautta tehdä omia liikkeitä, nyt kun Covid-19 pohjilta on päästy eteenpäin.

Ilmeisesti eilisen huiput rikkoo kanavan, tämä oli itselle uusi tieto. (aloitettu pörsin tutkimenen ja osake poiminta OST tilillä vuoden alusta, joten kokemus puuttuu, ja joka päivä oppii uutta.)

Ajatus oli että parin päivän sisään ostellaan takaisin eiliset myynnit, kun päästään kanavan alareunaa, onko järkeä pitää tällaista charttia työkaluna, vai pitäisikö heittää romukoppaan? Ja onko niin että botit tutkii pilkun tarkasti pisteitä ja tekee osto myynti päätökset näillä tiedoilla=eli heittää vastaavan invaloidun kanavan piiroksen roskiin?

Yllättävän usein (eli yli=50% osunut oikein nousujohteisessa markkinassa) nämä kanava piirrot on auttanut ajoittamaan ostot.

Kiitän kovasti jos pystytte auttamaan aloittelijaa,
ps. nimimerkki vaihtui vtiq nousun johteesta bad-ger :joy:
ja itse toimin suurpiirteisesti, eli ehkä ei paras henkilö tutkimaan TA:n kautta näitä liikkeitä.

2 tykkäystä

Vastasin tonne TA opiskeluketjuun ettei mee off topic tämä

Onko kenelläkään muistissa miten monta tankkausasemaa Nikola on rakentelemassa alustavien suunnitelmien mukaan yhdysvaltoihin?

Edit: Löysinkin tämän tiedon Nikolan esittelysetistä:

“Initial build out of ~1,200 station equivalents(3)will be developed to serve this section of the market (based on 210 trucks per 8,000kg station)”

Vähän off topic mutta NELin osalta potentiaali myös huikea!

Pikkaisen on tänään tippunut Nordean salkun arvo, kun siellä VectoIq on 13,9 taalan hinnalla nyt :smiley: Laitoin aspaan jo viestiä, että säätävät homman pikaisesti kuntoon.

Tänään siis alkaa kaupankäynti NKLA triggerillä? Onkohan nordealla tulossa auki heti vai pitäisikö laittaa pyyntöä avaavat…?

Nel ASA: Awarded multi-billion NOK electrolyzer and fueling station contract by Nikola Tässä vuoden 2018 tiedote

Mutulla muistelisin, että viime aikoina on puhuttu 500 asemasta.