Tuo Battery Day piti olla alun perin jo viime vuoden lopulla, sitä on nyt 3 kertaa siirretty eli katsotaan tuleeko sitä vai ei ja jos tulee niin mitä siellä ilmoitetaan. Anyway, mitään tajunnanräjäyttävää ei varmastikkaan tule, Tesla on tehnyt pitkiä soppareita LG:n ja CATL:n kanssa tänä keväänä teknologialla jota kuka tahansa voi ostaa.
Anyway, vaikka range olisikin 350mailia niin se ei muuta tuota asetelmaa mihinkään, akkuteknologian pitäisi parantua kertaluokilla jotta oltaisiin edes lähellä.
Joo ei lineaarisesti mene varmasti, varsinkaan tasanopeudella.
Tässä tulee vain esiin se että sähköauton tehokkuus on nimenomaan koko “rev rangen” ajan kun taas diesel toimii kapealla kierroskaistalla kun optimoidaan hyötysuhdetta (teorian mukaan väännön huippukohta antaa parhaan hyötysuhteen). Sen takia myös hyöty on pienempi sähkörekoissa kun ajetaan tasanopeutta.
Mutta kuten Daimlerin dirikka sanoi, uskon kun näen.
Kiitos, opin paljon. Toki nyt tässä on aika vahva motivaatio esittää vety hyvässä valossa. Kovin hitaasti homma kuitenkin etenee ja sillä välin akkupohjaiset ratkaisut jatkavat kehittymistään ja saavat markkinaa.
Se on just noin… vaikka minä voin tilata kasan just samoilla Teslan spekseillä akkuja sähköhammas harjaan jos niikseen tulee . Niissä teslan akuissa ei ole mitään ihmeellistä taikka mystistä
Karhut onnistuneet pelottelemaan joitakin myymään osakkeensa. Itse en usko että PIPEt myy osakkeitansa tai ainakaan kaikkia ja kerralla. PIPT jos luottaa yhtiön niin ovat mukana pitkään eivätkä juokse FOMON perässä. Ja kyllä kohta on oston paikka👍tervetuloa.
Itse kevensin toisen erän, vaikka aiemmin uhosin, etten myy. Luulen lyhyellä ja keskipitkällä tähtäimellä saavani niillä rahoilla hyvää tuottoa muualtakin kuin Nikolasta. Jäljelle jääneiden kh 17. Moninkertainen potti sijoitukseen nähden saatu pois, niin loput saa jäädä rauhassa odottamaan tulevaisuutta.
Selvisikös milloin nämä PIPEt pääsee myymään osakkeitaan?
Onkos täällä porukka ollut ostamassa dippiä, keventelemässä vai istunut tiukasti käsien päällä? Itse jäin istumaan käsien päälle. Tarkoitus oli eilen kevennellä, mutta liian ahneen toimeksiannon olin naputellut. Nyt ei enää tähän hintaan haluttaisi myydä.
sama täällä. Myin noin 50% pois. Uskomaton voitto tullut kuitenkin jo VectoIq:n ajoilta. Odotellaan tässä pari kk ja otetaan takaisin taas alle 50:n hinnalla. Market Cap on niin hurja, että pakko dipata. Ja kuten sanottu, näihin ei rakastuta. Uutta matoa vaan koukkuun
Itse olen ottanut pois vain sen mitä laitoin, eli voitot juoksee. Tässä on vähän vaikea sanoa mennäänkö alle $50. Tässä kuussa tulee lisää tietoa. Jos badger myynti ollut kova, kuka on OEM. Ja videoita tms tulossa tässä kuussa kehityksestä. Mutta jos alle $50 menee, niin ostan kyllä lisää. Jokainen pelaa tyylillään ja koskaan ei ole väärin ottaa voittoja ulos. Mulle ollut vaan alusta asti selvää, että tässä ollaan longina.
juuri näin. Longina olen itsekin suht isolla osalla possasta. Mutta kun markkina on hullu täynnä spaceja jne, niin “all-in” sijoittajan on pakko välillä miettiä, mihin välillä laittaa. Yhä uskon NKLA:aan, mutta en näe mitenkään että lappu nousisi 90:een seuraavien kuukausien aikana. Hype oli hype ja nautittiin siitä.
Sain myös aika nätisti ite voittoa kotiutettua ja uudelleen hajautettu, möin osan myös hintaan 92 ja 88… Nykyisin valuivat jo tappiolle eli alkuperäisiä ei taida pahemmin salkussa olla. Ei kyllä tee kokonaan mieli luopua ja isoin yksittäinen edelleen.
Laskin, että mulla on jo 7 eri firmaa vähintään +100% toki sijoitetut summat ei hirmuisia.
Siis 7bvety yms. Plug, Ballard impactit, MC phy, Nikola, itm ja Nel melkein
Huhhuh tiukkaa on laskettelu. Vaikka oma aloituspossa onkin otettu pois, niin on tuota kylmäävä katsoa. Pitää vain yrittää ajatella sinne viiden vuoden päähän, pitäisi nämä vedyt kyllä laittaa ihan omaan salkkuunsa ja katsoa vaikka kerran kuussa.
Virkistävää että tullaan kunnolla alas. Jostain 3x hinnoista hyppään takaisin mukaan, onhan tämä lähtenyt ihan lapasesta.
Veikkaan muuten että Badgerin pre-orderit tulevat pettämään pahasti yleiset (tietämättä yhtään lukua niin veikkaan että täysin yliarvioidut) odotukset, se voi laukaista isomman laskun kurssissa.
Itse en ymmärrä miten nuo ilmaiset pre-orderit, joissa tilaaja ei käytännössä sitoudu mihinkään, vaikuttavat niin vahvasti osakkeen hintaan.
Itse tuplasin rahani karkeasti 12,5 → 25 nousussa kun en suostunut ymmärtämään miten Nikolan kaunis ajatus voisi olla Fordia arvokkaampi. Jos laskee takaisin parinkympin luokkaan niin pikkusiivulla takaisin. Koska idea ja ajatus on kaunis, mikään yrityshän tämä ei vielä ole
Itsekin nakkasin ihan lopussa vielä kolmanneksen lapuista pihalle. Nyt on position koko samaa luokkaa kuin muissakin vetylapuissa. Jos suunta jatkuu ylös, niin enää en hätäile myyntien kanssa, ja jos mennään kunnolla alas, niin tankkaillaan sitten lisää.
Tämän kanssa taitaa olla nyt vähän kolikon heittoa pitkän jenkki vkl yli. Joko ollaan maanantaina +10-20% tai saman verran miinuksella heti startissa. Itseä jäi nyt kaivelemaan, etten rahastanut osaa ja tänän päivän laskuun ei saanut enää myytyä. Jännä maanantai tulossa😅
Pahasti paniikkimyynnin käryä jos eilen tai tänään myi. Viime viikolla kun olisi saanut noin $20 enemmän per lappu Nikolan tarina on vasta lähtöviivoilla.
Minulla vielä toukokuun alussa ostetut laput enkä myy. Päätökseen vaikuttaa myös, että en ole ollut menestyksekäs ”myy voitolla ja osta myöhemmin halvemmalla” veivaaja.