Nimimerkkisi taustatarina?

Aloin tänään ajattelemaan nimimerkkejä. Meillä kaikilla täällä on sellainen. Toisilla ihan suoraan oma nimi, mutta useimmilla kokonaan keksitty. Mikä on sinun nimimerkkisi tausta? Löytyykö taustalta tarina, nappasitko nimen vaan lähimmästä muropaketista vai kävelikö kissa sopivasti näppäimistöllä? Vai jotain ihan muuta?

Päädyin valitsemaan Chuck Peddlen nimimerkiksi, koska satuin tänne rekisteröitymisen aikaan lukemaan Brian Bagnallin erinomaista The Story of Commodore: A Company on the Edge -kirjaa, jossa käydään läpi Commodoren historiaa. Chuck Peddle oli Yhdysvaltalainen insinööri, joka suunnitteli MOS Technology 6502 prosessorin. Kyseinen prosessori päätyi historiaan erityisesti Commodore 64 tietokoneen prosessorina. Ilman Chuckia ei todennäköisesti olisi koskaan saatu Tasavallan Tietokonetta.

Lisäksi Chuck Peddle tuntuu nimenä jotenkin hauskalta, helposti tipahtaa kieleltä. Joten siksi Chuck Peddle. Vähän sattumalta, mutta valittuna.

Entäs sinun nimimerkkisi?

59 tykkäystä

Tuli hölmöiltyä roskalainojen parissa kasarin loppupuolella.

45 tykkäystä

Tein noita nickini mukaisia hommia kunnes nivelrikko näpeissä pakotti lopettamaan

37 tykkäystä

Hieno ketju! :slight_smile:

Ituhippinen on monen seikan yhdistelmä. Fanitin kovasti nuorempana (ja edelleen) Madventuresia ja siitä tuttua Tunna Milonoffia, jonka hänen aisaparinsa Riku Rantala risti joskus “vitun ituhipiksi”. Ituhippihän muutenkin loistava pilkkanimi kasvissyöjlle / luonnon ystäville.

Miksi Ituhippinen, eikä Ituhippi? -nen pääte tuli siksi, koska Suomessa nyt vain meidän sukunimet päättyy siihen.

40 tykkäystä

Olin n. 13 vuotias, kun päätimme kuuden muun kaverin kanssa ostaa kimppamopon. Meille tarjottiin 70-luvun puolenvälin paikkeilla vihreätä pappa-tunturia 140 markalla. Kaivoimme kukin 20 markkaa ja ostimme mopon salaa vanhemmiltamme.

Säilytimme sitä metsässä hyvin piilotettuna ja kovaa ajoa oli joka päivä. Eräänä päivänä huristelin hiukan viritettyä mopoa ja päädyin epätasaisella polulla pieneen ilmalentoon. Etupyörä haukkasi hiekkaan, ja lensin yli tangon. Kuusi kaveriani juoksi kovaa vauhtia kohti ja ajattelin että olivat huolissaan minusta. Huoli oli turhaa, koska jokaisella oli huoli moposta :grinning:

Myimme kesän lopussa mopon 70 markalla. Tähän sijoitettu 10 markkaa koko kesän ajelusta oli hienoa aikaa Pappa-Tunturin elämässä.

Pappa-Tunturi – Wikipedia

78 tykkäystä

JNivala.

  • J = Jani (etunimi)
  • Nivala (sukunimi)

Luovaa :wink:

40 tykkäystä

Juuri aloittaneena 18-vuotiaana henkseleitä räpsytellen otin nöyrästi Buffetin suomalaisversion itselleni. Eipä tossa muuta.

46 tykkäystä

Harrastan tsekkiläisiä 1960 luvun skoottereita. Ne ovat kauniita. Minulla on niitä 2, toinen MR katsastettu ja toinen projekti.

35 tykkäystä

Olisipa tähän jokin hieno tarina kerrottavaksi, mutta tylsästi oma nimi vain lätkästy :rofl::joy:

Hieno aloitus. Jään seuraamaan! :+1:

28 tykkäystä

Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään hajua mistä olen nimen keksinyt, mutta se on ollut jo alle kymmenvuotiaana. Jossain on yhä alakoulun tekstiilitunnilla taiteilemani tyyny, jossa lukee isoin kirjaimin WAPPIE. Sama nimimerkki on ollut käytössä ensin kiekko.tk:ssa ja Peliplaneetan foorumilla, myöhemmin lähes kaikkialla mihin pitää luoda nimimerkki. Hollanniksi tämä taitaa tarkoittaa jotain kahelia foliohattua.

25 tykkäystä

Oma nimimerkki on ollut käytössä lähemmäksi kaksikymmentä vuotta, lähes poikkeuksetta kaikilla alustoilla ja foorumeilla missä olen ollut mukana.

Nimimerkki on otettu R. A. Salvatoren kirjasta, lempihahmoni oli Wulfgar Beornegarinpoika. Beornegar kuulosti omaan korvaani niin hienolta, että omin sen heti.

29 tykkäystä

Aloitetaan tarina alusta saakka eli ylä-asteelta, jossa kovasti kavereiden kanssa pelailtiin CS:sää no sinnehän piti nickki keksiä ja ensimmäinen oli “rusher” ehkä saattoi kuvastaa pelityyliäni.

No sitten hommat eteni ja vuosia ja tuli lisää ja koin ettei nimimerkki kuvastanut enää minua, no uutta keksimään. Tykkäillyt aina astronomiasta ja Encelatus, ompas kivan kuuloinen kuu. No siitä sitten nimimerkki, joka sitten kavereiden suussa lyhentyi Enceksi. No sattuneesta syystä tuota varsinaista Ence nimerkkiä on hankala saada millään foorumilla itselleen :smiley: Joten täällä olen Ensse

“Hauskana” lisänä ylä-aste ja lukio aikainen CS klaanimme nimi oli [alistajat], tällä kunnioitimme lukiossa matemaattis luonnontieteellisiä aineita opettavaa alistaja-Jorkkia

28 tykkäystä

Itseironia. Hyvin on osunut Helsingin pörssiä suosiessa :money_with_wings:

23 tykkäystä

2003 lanitettiin koulun ATK-kerhossa Operation Flashpointtia. Huomasin, että tyhjiksi jääneille pelaajapaikoille peli laittoi AI sotilaat joilla oli hyvin tsekkiläiset nimet. Trollasin kavereita ja laitoin itselleni sellaisen hämäykseksi ja siitä se jäi elämään.

32 tykkäystä

Vyölaukkumies kuvastaa sijoitusmessujen vakiokävijää. Ruskea nahkatakki, kalapuikkoviikset, vyölaukku ja iso salkku osinko-osakkeita.

39 tykkäystä

Alakoulun englannintunnilla jokainen ristittiin englannin kielisellä nimellä joka muistutti jotenkin omaa, lähinnä riitti, että alkukirjain oli sama. Itse sain toimintanimistä hienoimman eli Jackin ja päätin kantaa sitä ylpeydellä.

Pelejä pelatessa piti keksiä jotain sinne perään joten suomalaisena sinne eksyi fin - pääte. Vuosien varrella tuo mielikuvitukseton yhdistelmä on jäänyt tavaramerkikseni ja tulee käytettyä sitä laajasti.

25 tykkäystä

Ihan vaan kun oon Tervan Kypsyttelijä.

19 tykkäystä

Nimimerkkiä olen tainnut käytää eri paikoissa jo yli 20 v. Alun perin se tuli omistamastani varsasta jonka isä oli kuuluisa Coktail Jet, siksi kirjoitusasukin vähän hassu.

23 tykkäystä

Juuttujeni laatutaso.

24 tykkäystä

Mahtava ketju, seurantaan!

Itselläni tämä nimimerkki on jäänyt mieleen, kun 2v nuorempi pikkuveljeni pelasi joskus - 90 luvulla tietokoneella ylhäältä kuvattua (strategia?) tietokonepeliä. Siinä pelattiin netissä joitain random tyyppejä vastaan, enkä jaksa muistaa oliko sinä punaista lankaa, vai liikuttiinko vaan ja juteltiin jossain toisessa todellisuudessa🤷

Naapurin poika nimitti tätä peliä “sumujen saareksi”. Joskus olan yli, kun seurasin peliä, niin siellä seikkaili hahmo “xr4ym4n”. En tiedä kaveria, mistä tuo nimimerkki hänelle tuli, tai puhumattakaan miksi se on jäänyt vuosikymmeniksi mieleen. :thinking:

19 tykkäystä