Nimimerkkisi taustatarina?

Fossa eläimen tieteellinen nimi ollut pitkään useammassa paikassa käytössä. Englanniksi käännettynä myös arvovaltaisen kuuloinen ”hidden anus”. Kryptoista tullaan usein kyselemään :smiley:

14 tykkäystä

Nimimerkin tausta oli lähinnä tutun tuotemerkin “imitaatio”, jos näin voisi sanoa, kuitenkin tarkoittaen hieman eri asiaa vaikka vain yksi kirjain siinä on erona…

…mutta kun katselee Suomen pörssilaitoksiin sijoittanutta salkkuani, niin taisi tää nimimerkkini olla ihan vain enne tästä mun sijoittajan urastani… Voi Hel#&¤tin hel#&¤tti sentään :smiley:

P.S. En ole oikea tohtori, voin silti vilkaista

16 tykkäystä

Joskus 90-luvun villeinä nuoruusvuosina pyörittiin virossa ja siellä oli sanoissa d kirjain lopussa jonka jälkeen kaverit alkoi kutsua Welludeeksi Wellun sijaan…ja siitä on sitten nimimerkki jäänyt elämään.
Mitään kovin ihmeellistä stooria tuossa ei ole taustalla ja kuvakin kuuluu nuoruuden FallOut pelisarjan “fanitukseen”.

Hyvä ketju kuitenkin ja isot pisteet avaajalle🫶🏻

19 tykkäystä

Nousukautena olin voittanut indeksin ja kaikki näytti ruusuiselta. Sit tuli 2022-2023 ja indeksi olikin ottanut omansa takaisin ja vahvalla alituotolla on jatkettu.

Todellinen kysymys on miksi niin moni täällä samaistuu Aku-Ankka kuviin. Syytän Aku-Ankka foorumeita ja tapaa jolla jokaisen avatar vastasi täydellisesti viestin sisältöä

17 tykkäystä

Vuosituhannen vaihteessa Internetissä närkästyttiin sopimattomasta kielenkäytöstä, ja monet verkkopelit toteuttivat erilaisia automoderointeja pelaajien nimiin.

Suosittu toteutustapa on tähän kääntää eri kielistä sanoja englanniksi, ja sen perusteella päätellä onko nimi “ruma sana”, eli pitäisikö se sensuroida. Epäilin jo silloin, että tämä sanojen automaattinen kääntäminen välttämättä ole kovin laadukas toteutus, sillä kaikki kulttuurit ovat erilaisia, ja slangisanat syntyvät yleensä vain tiettyyn kulttuuriin.

Lähdin uteliaasti testaamaan nimien sensurointialgoritmeja tällä nimellä. Vielä 20 vuotta myöhemmin, eli 2020-luvullakin olen banneja tällä nimimerkillä saanut. Nykyään viikon kohokohta on, jos saan sivistää aspaa suomen kielen perusteista. Se -nen-pääte tarkoittaa pientä, ja on yleinen sukunimissä, eli “It’s a small rooster” ja “I don’t have a small penis”.

21 tykkäystä

Oma nimimerkki on omasta etunimestä muotoutunut kutsumanimi (Pertza66), jota olen parannellut z-kirjaimella (kuulostaa jotenkin hienommalta😆) ja 66 oli ikäni, kun tulin Inderesin sivuille.

22 tykkäystä

Küllitäti opiskeli aikanaan 1980-luvulla Eesti Rahvates Maameesköulis ja oppi muun muassa käybko kolhoosiema ägaseks jos balavasel halstaril karvarako rabsutötas sekä kui mont kurahaarukast asetutat veihepuora tarakas?

Yhtä kaikki, uskomattomien tarinoiden ja järkyttävän kohmelon lisäksi noista vuosista Eestissä jäi elämään alter ego. Koska umlaut ei ollut sallittu nimimerkissä ü vaihtui y:ksi ja a ä:ksi, Kullitati olisi toki varmasti saanut ainakin osassa palstalaisista hymyn huulille.

37 tykkäystä

Kaverini sanoi jokunen vuosi sitten, että olen Elämän alokas, vaikka aikuinen, lisäksi minua on sanottu lapsenomaiseksi ja lapselliseksi. Sitten ajattelin, että olen todella hidas oppimaan, niin tämä nimimerkkini saattaa mennä hyvin koko sijoitusurani ajan. :slight_smile:

Siksi olen Sijoittaja-alokas.

Haluan kuulla nimimerkki @Sauli-Verneri_Kinnun:usen tarinan.
image :smile:

33 tykkäystä

Olin juuri aloittanut sijoittamisen ja kaikenmaailman härkiä, joutsenia ja karhuja vilisi sijoittamista käsiteltävissä äänikirjoissa kuin eläintarhassa konsanaan. Joten eläimen piti olla mukana nimimerkissä. Lisäksi peruspessimistinä musta epätoivon ja kauhun ruumiilistuna viehätti. Musta karhu, musta joutsen, puhumattakaan mustasta härästä eivät kuulostaneet hyvältä. Musta härkä lisäksi on monelle helsinkiläiselle tuttu baari ja monen ikävän ja synkän darra-aamun lähde. Leijona nyt valiintui siksi, koska se tuntui vähiten tyhmältä. En halunnut nimimerkikseni mustaa sorsaa tai mustaa ankkaa.

22 tykkäystä

jatketaan eläinaiheella.

vähän tönkkö tämä oma kun ääkköset puuttuu… mutta “mörnimisen” kai olen varastanut Vernerin sanavarastosta, ja Härkä lienee sijoitusstrategiani, isolla osake/indeksi-painolla mennään ylä ja alamäet, enkä yritä ajoittaa.

nyt vuosian myöhemmin kun katson salkun kehitystä, niin olisin valinnut toisen nimimerkin. Koska tämä nimimerkki näyttää olleen enne.

Olisiko tuotto ollut parempi jos olisinkin esim “Rakettisalkku-Härkä”? se jäänee ikuiseksi mysteeriksi…

20 tykkäystä

Oma nimimerkkini liittyy ekonometrian opintoihin ja kurssien inspiroivaan luennoitsijaan, joka tykkäsi liittää usein opetukseensa taloustieteen merkittäviä henkilöitä. Koin sen hyvin mielenkiintoisena ja inspiroivana. Näitä henkilöitä olivat mm. Granger, Newbold, Malkien, Markowitz ja Sharpe. Mukana oli myös rahoitusmaailman teräsmiehet Eugene Fama ja Kenneth French, jotka ovat tunnetuimpia kehittämästään Fama-French-kolmifaktorimallista. Heidän mallinsa mukaan osakkeiden tuottojen vaihtelun selittämiseen tarvitaan markkinariskin lisäksi kokoriski ja arvoriski.

20 tykkäystä

Minulla on kaksi hyvin yleisessä käytössä olevaa nimimerkkiä eri verkkosivustoilla ja sovelluksissa. Tämä ei kuitenkaan ole kumpikaan niistä. En oikeastaan tiedä miksi en kumpaakaan käyttänyt.

Molemmissa niissä on paljon kiinnostavammat tarinat, valitettavasti sama ei päde Inderes-foorumin nimimerkkiin. Tämä sattui vaan olemaan ensimmäinen sana joka tuli mieleen kun nimeä mietin.

17 tykkäystä

Oma sijoitustyyli pähkinän kuoressa, luen paljon sieltä, täältä ja tuolta ja lopulta sijoituspäätös muodostuu mielessäni nimimerkin mukaisesti.

24 tykkäystä

Olen pyörinyt muovien ja kumien kanssa opiskeluajoista saakka. Näitähän me oppineet kutsumme polymeereiksi ja elastomeereiksi. Opiskeluaikojen alussa oli myäs Fintelligens niminen orkesteri, jossa vaikutti Elastinen → Elastomeristä tuli yksi nikkini muiden joukossa.

21 tykkäystä

Nordnetin Tuomas Tuomisen @iamtuomaa + 2021 inspiroimana. Sijoittamisessa kyllä pohjaa jo 2010 luvun alkupuolelta ja tähtäin jossain 2040-2060 luvulla, vaikka nimimerkistä jotain muita mielleyhtymiä voikin tulla.

18 tykkäystä

Mahtailevalta kuulostava nimimerkkini liittyy Magic the Gathering-keräilykorttipeliin (Magic) ja siinä esiintyvään keskeiseen velhoon nimeltä Urza. Toivon mukaan täällä on muitakin harrastajia, ettei mene ihan yksin vaahtoamiseksi. :grinning:

Tarkalleen ottaen nimimerkki on hatunnosto Youtuben Alpha Investments-kanavalle ja sen sisällöntuottajalle Rudylle, joka on tehnyt Magic-harrastuksesta itselleen ammatin tehtyään ensiksi meklarin/sijoitusneuvojan töitä vuosia. Kanavalla on Magic-sijoittamisen lisäksi ajoittain myös yleistä sijoitusaiheista sisältöä. Toisin kuin Alpha Investments, joka sijoittaa muun muassa Magicin ensipainokseen Alphaan, olen itse keräillyt enemmän myöhemmin ilmestyneitä Urza-blokin sarjoja ja siitä siis nimimerkkini. Keräily on ehkä osuvampi sana kuin sijoittaminen, koska kortit eivät maksa osinkoa ja liikkuvat nykyisin lähinnä yhteen suuntaan (turvaan kansioihini). Olen toki vuosien saatossa tehnyt korteilla oikeaa tuottoakin.

Joskus tuntuu, että keräilykortteihin sijoittaminen on ainut kohde, joka osuu jollain lailla pätevyysalueelleni. Toki jos olisin Urzan kaltainen aikamatkustuksen salat hallitseva velho niin myös osakesijoittaminen olisi helppoa. :laughing:

26 tykkäystä

Olin ennen aikamoinen vinkuheinä. 190cm pitkä ja painoa taisi olla n.85kg. :thinking:
Aloin käymään punttisalilla n.11,5 vuotta sitten.
Joskus useampi vuosi sitten kuulin, kun mummo sanoi toiselle sukulaiselleni, että: “Ei tuo meidän (mun etunimi) ole enää niin ruoto, kuin aikaisemmin”.
Repesin silloin ihan täysin ja tuo tuli mieleen, kun nimimerkkiä mietin tänne. :smile:

41 tykkäystä

Silloin liittyessä foorumille ja pohtiessa uutta nimimerkkiä tuli lehdessä vastaan kuva.
image
Siitä sitten muokaten. Näin ei tule liikaa mainostettua brändiä :grinning:

16 tykkäystä

Olen tätä vanhemmiltani udellut, mutta en ole saanut selkeää vastausta.

Mahtavia tarinoita täällä. Huomasin ketjun vasta äskettäin.

54 tykkäystä

Tylsästi etu- ja sukunimen alkuosat.

20 tykkäystä