Nimimerkkisi taustatarina?

Minun nimimerkki ylistää suomalaisuutta. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa ei enää päde.

19 tykkäystä

Aikanaan armeijassa RUK:n kurssikaverit kutsuivat nimellä Smulder. Nimi oli johdettu Salaiset Kansiot sarjan Fox Mulderista. Älkää kysykö mistä yhtäläisyyden minun ja Mulderin välille keksivät :joy:. Jos täällä on aikanaan samalla RUK:n kurssilla olleita, nin tunnistavat minut tästä :grin: Lempinimi oli kuitenkin sen verran hyvä ja tuo muutenkin mieleen hyviä muistoja, että olen sitä käyttänyt myöhemminkin.

21 tykkäystä

Ei mitään taustatarinaa. Oma huumorintajun kehitys pysähtynyt ala-asteella.

24 tykkäystä

Sergio Leone ja Clint Eastwood

19 tykkäystä

Oma nimimerkki juontaa juurensa Sinuhe egyptiläisestä, kuten jonkun muunkin aikaisemmin tässä ketjussa esiintyneen. Syy on yksinkertainen, Kaptah osasi sijoittaa ja omalla änkyrämäisellä tyylillään teki vaikutuksen minuun. Yritin aikoinaan rekata Inden foorumille pelkällä Kaptah-nimellä, mutta se oli silloin varattu, joten kone randomisti laittoi tuon 5 perään. Yhtä asiaa ihmettelin, että aikaisemmin tässä ketjussa esiintynyt Kaptah olisi rekannut minua myöhemmin ja saanut tuon nickin, mielenkiintoista😁

19 tykkäystä

Olen Tom Pettyn (and the Heartbreakers) musiikin ystävä ja nähnyt hänet jopa livenä kauan aikaa sitten Bob Dylanin lämppärinä ja taustabändinä. Olen myös pettynyt itseeni ihmisenä ja siitä nimimerkki.

Anekdoottina 2017 kesällä olin road tripillä jenkeissä ja paikallisessa lehdessä osui silmään maininta Tom Pettyn 40Y Anniversary Tourista ja kun vilkaisin oliko konsertteja kulmilla (taisimme olla tuolloin @ Minneapolis), niin ikävästi meni ristiin oman reitin kanssa ja jäi sitten menemättä (ja tuo kiertue jäikin hänen viimeisekseen).

Olin seuraavissa kaupungeissa (kussakin useamman päivän)
Kansas City @ 26-29.5.2017
Des Moines @ 29.5.- 4.6.2017
Minneapolis/Saint Paul @ 4-11.6.2017

32 tykkäystä

Rekisteröityessäni palstalle kolmisen vuotta sitten makailin sohvalla ja pohdin että mikäs sitten nimimerkiksi… No, koska olen innokas kitaransoittaja ja huoneen nurkassa oli tukku erilaisia kitaroita capoineen, niin siinähän se sitten oli. Avatarissani on kuva caposta.

Capollahan voidaan muuttaa kitaran “virettä”/sävelkorkeutta. Ilman sitä kitara soi normaalisti E-vireessä ja jos capo asetetaan kolmannelle nauhalle, vire muuttuu G:hen. Myös kitaran sointi muuttuu hieman. Joskus laulaminenkin on helpompaa, kun capolla saadaan nostettua sävelkorkeus laulajan äänen mukavuusalueelle.

17 tykkäystä

Hieno ketju :+1:
Nimimerkilläni on kaksi taustatarinaa:

:two_hearts: nuorena edesmenneen kaverini kanssa höyrähdimme täysillä Juhani Peltosen romaaniin Elmo urheilija. Ensin kirjana ja mainion radiokuunnelman jälkeen C kasetille äänitetyn radioversion kohtia toisillemme heitellen lenkeillä ja vapaa-aikana.
Kun myöhemmin ostin Elmo urheilija kuunnelman CD levylle levytettynä oli ihmetys suuri kun löytyi noin puolen minuutin ennen kuulematon pätkä. Se oli kadonnut aikoinaan kun C kasetti oli pitänyt kääntää radiosta napatun nauhoituksen aikana :sweat_smile:
Kamuni, ainainen lempeä hymy kasvoillaan, ihmettelee ja naureskelee täällä kanssani talouden kilpakenttiä.

Toinen merkitys kahden hahmon nimimerkille tulee alter egostani kun oletan että kohtalainen varallisuuteni on pysynyt aika pienen piirin tietoisuudessa vaikka sitä nyt en tarkoituksella ole pimittänytkään. Kun suurempaa tarvetta kulutuksen lisäämiseen ei hyvässä arjessa ole, niin raimohelmismäisesti mitä siitä ny numeroa tekemään.
Voihan se olla että vielä onnistuu kassan tyhjentämäänkin niin eipä tarvitse sitten selitellä :see_no_evil:

35 tykkäystä

Sama nimimerkki löytyy myös Sharevillestä jossa olen ollut keskustelemassa ainakin Remedystä jo ennen tänne liittymistä joskus 2018. Muistikuva on että olisin nimimerkin keksinyt ensin tälle foorumille ja muuttanut saman myös Sharevilleen mutta aivan varma en ole.

Nimimerkkini ovat aina kaikkialla mahdollisimman anonyymejä ja mielellään erilaisia. Haluan minimoida mahdollisuuden että jossain minut tunnistettaisiin ja olisi sitten mahdollista löytää kaikki mahdolliset kirjoittelut koko elämäni ajalta. Mielipiteet kumminkin muuttuu aina ajan myötä, niin en halua muistutuksia kuinka 20v sitten olin asiasta X jotain mieltä. Ja olen myös sen ajan nuori jolloin vielä varoiteltiin, ettei missään nimessä “sinne nettiin” saa laittaa mitään henkilökohtaisia tietoja eikä kuvia. Nykyään on opit muuttuneet instan, FB:n ym. myötä ja tuntuu että kaikki henkilökohtainen tungetaan “sinne nettiin”.

Nimimerkkiä on mahdottoman vaikea keksiä ja tuskailen sen kanssa aina tovin. Terva on johdettu yksinkertaisesti siitä että pidän sen tuoksusta. Nimen loppuun oli pakko keksiä jotain ja en halunnut mitään geneeristä “Terva765432”, joten keksin helposti muistettavan kirjainsarjan piirtäessäni samoihin aikoihin jotain excel taulukkoa.

18 tykkäystä

Ironia siitä, kun nuorena käsien läpi on virrannut turhankin paljon rahaa ilman järkevää käyttöä. Siinä kun vertaa omaisuutta fiksummin toimineisiin, joita löytyy täältä paljon, niin kyllähän se joskus kirpaisee. Ei tässä silti nimimerkin luomasta mielikuvasta huolimatta missään pahvilaatikossa asuta, vaan eletään ihan perinteistä keskiluokkaista elämää.

27 tykkäystä

Mietin nimimerkkiä varmaankin tölkki kourassa ja Viking Linen mainos alitajunnassa?

15 tykkäystä

Nimimerkkini on täysin tätä foorumia varten keksitty pseudonyymi ja “hahmo”. Wallet Nahlroosin laukomat mielipiteet eivät ole täysin omia ja myös tarkoituksella hieman polarisoivia. Onhan Wallet Nahlroos esikuvansalailla, omistavaa luokkaa, eli sitä parempaa luokkaa.

Toisin kuin julkisuudesta vähän paremmin tunnettu esikuvansa, Wallet edustaa juuri sellaista pikkuporvarillista bulleroa eli perinteistä piensijoittajaa, joskus aiemmin tunnettiin nimellä tuulipuku.

Tarina ei kerro onko henkilö nimimerkin takana todellisuudessa ihan niin varakas kuin haluaisi olla…

40 tykkäystä

Innokkaana moottoripyöräharrastajana Yamaha Vmax Yamaha Vmax – Wikipedia oli aikoinaan päiväunien kohde. Koskaan en sitä ostanut, vaikka useita prätkiä on vuosien saatossa ollut. 36 tuli nimimerkin loppuun ikävuosista, kun otin nimimerkin käyttöön.

19 tykkäystä

Nimimerkki mitä yleensä käytän oli jo viety, joten kaivoin naftaliinista vanhan IRC nickin parinkymmenen vuoden takaa.

Juontaa juurensa, kun kaverini oli nuorena hyvin nörttejä, mutta minua ei tietokoneet pelaamista lukuunottamatta kiinnostanut. Kaverit kutsuivat minua evok:ksi = Ei Vaan Osaa Käyttää. Heidän kiusaukseen otin nimimerkikseni irc-kanavallemme.

Myöhemmin päädyin kuitenkin IT alalle. Kavereista vain yksi.

24 tykkäystä

Minulla on takkuinen parta. Olen yrmeä. Omistan painavan sarvikypärän. Laavulla rentoutuessani puen päälleni porontaljan,sarvikypärän ja juon kuksasta jalokahvia.

Viikinkipäällikkö Takkuparta

35 tykkäystä

Olemme puolisoni kanssa eläinten ystäviä, ja meillä on tiettyjä suosikkieläimiä, kuten nimimerkkini. Älkää kysykö miksi. Ne vain ovat niin hassuja kvaakkujia. (Sori niistä jätöksistä puistoissa. Kun syö paljon ruohoa, niin…)

27 tykkäystä

@Roope_Salmisen_koira tuukko vähän käymään täällä :grinning:

36 tykkäystä

Tyhjästä aloittaneena ja aika passiivisena sijoittajana pitkähkön tauon jälkeen kävin katsomassa sijoituksia ja kun saldo oli seitsemännumeroinen, pääsi aika äänekäs huudahdus.

23 tykkäystä

Fear of the dark Nimimerkkiä tehdessä taustalla soi kyseinen biisi siinäpä se sitten oli :slight_smile:

26 tykkäystä

Aikanaan blogia miettiessä tuli katsottua elokuva Pitkä kuuma kesä, jossa kipale virralla Warren oli kivan nokkela. Mietin jotain samankaltaista. Samaan aikaan kirjoitteli blogia Warren Grahamin osinkopuu. Olin kasvattelemassa omaa osinkopuuta ja toivoin saavani siitä fyffeä. Buffettia mukailen nimimekriksi Warren Fyffet.

Blogin osalta halusin erityisesti kirjoittaa Warren Buffettista, joka oli blogin aloituksesta taaksepäin 3-4 vuotta osoittanut teräspallinsa ostamalla pankkikriisissä USA:n pankkeja Wells Fargoa ja Goldman Sachsia. Tuohon aikaan hänestä ei ollut yhtään kirjaa suomeksi. Tuossa linkki blogiin nimestä: Warren Fyffet - Sijoituspäiväkirja: Blogin taustat ja nimestä

20 tykkäystä