Nimimerkkisi taustatarina?

Mahtailevalta kuulostava nimimerkkini liittyy Magic the Gathering-keräilykorttipeliin (Magic) ja siinä esiintyvään keskeiseen velhoon nimeltä Urza. Toivon mukaan täällä on muitakin harrastajia, ettei mene ihan yksin vaahtoamiseksi. :grinning:

Tarkalleen ottaen nimimerkki on hatunnosto Youtuben Alpha Investments-kanavalle ja sen sisällöntuottajalle Rudylle, joka on tehnyt Magic-harrastuksesta itselleen ammatin tehtyään ensiksi meklarin/sijoitusneuvojan töitä vuosia. Kanavalla on Magic-sijoittamisen lisäksi ajoittain myös yleistä sijoitusaiheista sisältöä. Toisin kuin Alpha Investments, joka sijoittaa muun muassa Magicin ensipainokseen Alphaan, olen itse keräillyt enemmän myöhemmin ilmestyneitä Urza-blokin sarjoja ja siitä siis nimimerkkini. Keräily on ehkä osuvampi sana kuin sijoittaminen, koska kortit eivät maksa osinkoa ja liikkuvat nykyisin lähinnä yhteen suuntaan (turvaan kansioihini). Olen toki vuosien saatossa tehnyt korteilla oikeaa tuottoakin.

Joskus tuntuu, että keräilykortteihin sijoittaminen on ainut kohde, joka osuu jollain lailla pätevyysalueelleni. Toki jos olisin Urzan kaltainen aikamatkustuksen salat hallitseva velho niin myös osakesijoittaminen olisi helppoa. :laughing:

26 tykkäystä

Olin ennen aikamoinen vinkuheinä. 190cm pitkä ja painoa taisi olla n.85kg. :thinking:
Aloin käymään punttisalilla n.11,5 vuotta sitten.
Joskus useampi vuosi sitten kuulin, kun mummo sanoi toiselle sukulaiselleni, että: “Ei tuo meidän (mun etunimi) ole enää niin ruoto, kuin aikaisemmin”.
Repesin silloin ihan täysin ja tuo tuli mieleen, kun nimimerkkiä mietin tänne. :smile:

41 tykkäystä

Silloin liittyessä foorumille ja pohtiessa uutta nimimerkkiä tuli lehdessä vastaan kuva.
image
Siitä sitten muokaten. Näin ei tule liikaa mainostettua brändiä :grinning:

16 tykkäystä

Olen tätä vanhemmiltani udellut, mutta en ole saanut selkeää vastausta.

Mahtavia tarinoita täällä. Huomasin ketjun vasta äskettäin.

54 tykkäystä

Tylsästi etu- ja sukunimen alkuosat.

20 tykkäystä

Kyynis-depressiivisenä varhaiskasvattajana tunnen sielunsisaruutta länsinaapurissa seikkailevaan noita Hapantätiin. Tässäpä lastenohjelma jonka parissa aikuisillakin on hauskaa. Ja samalla kehittyy välttävä ruotsintaitokin.

“Häxan Surtant är trött på alla trevliga människor som springer runt på stan och är hjälpsamma hela dagarna. Därför bestämmer hon sig för att starta ett eget land som heter Häxania. Där får Häxan äntligen vara för sig själv och tjura, men är hon verkligen ensam?”

23 tykkäystä

Mielenkiintoinen ketju ja mainioita tarinoita nimimerkkien taustalla :+1:

Minä olen myöhäisherännäinen sijoittajalady, joka markkinasentimenttiäkin uhmaten on päättänyt sijoittaa riskiin ja kasvuun - koska elettyjä vuosia on varmuudella takana enemmän kuin sijoittajavuosia edessä :blush:

Oman nimimerkkini taustafilosofiasta:

“Pyörät ne pyörii,
ajan kulku on armoton,
välillä karhujen välillä härkien voimin,
mutta liike on jatkuvaa.”

Mutta, hemmetti :sweat_smile: , sitä en kolme vuotta sitten sijoittamista aloittaessani tiennyt, että pyörä voi kulkea myös taakse päin - niin pitkään - ja silti pysyä pystyssä.

Siitä olen Inderesin laadukkaalle foorumille niin kiitollinen :yellow_heart:

29 tykkäystä

En ollut tietoinen inden foorumista, kun liityin sharevilleen nikkenakuttaja nimimerkillä, mustanaamion kuvalla varustettuna. Tuo nimi tuli jotenkin spontaanisti mieleen?! Myöhemmin huomasin, että oli myös nukkenukuttaja nikkenakuttajan kuvalla ja tämä tietysti häiritsi. Siirryin kuitenkin nikkenakuttajana inden foorumille ja jonkun aikaa oltuani piti keksiä uusi nimimerkki kun en saanut nukkenukuttajaa mielestäni. Aluksi pyöritin mielessäni matti meikäläistä, mutta tuo on pitkä sana ja kuulostaa suomalaisittain typerälle niin siitä jalostui Average_Joe. Mietin millainen sijoittaja olen ollut ja mielessäni pyöri törmäysnukke, joten siitä kuva. :rofl:

31 tykkäystä

Olen osake ja sijoitan apinoihin… vai miten se meni🎯

30 tykkäystä

Minulla on 10 -vuotias kissa, turkkilainen angora. Kasvattaja oli antanut pennulle nimen Bruno. Ihmettelin sitä, kun kissalla on pitkä, musta turkki. Suorassa auringonvalossa kuitenkin huomaa, että siinä tosiaan on ruskeaan taipuva aura. Niinpä muutin nimeksi Bruno Rudolf, tuttavallisemmin Rufi. Se ei pannut vastaan, tunnistaa viittaukset itseensä. Sen silmät puhuvat.

Kissa on osoittautunut huomattavasti osiensa summaa arvokkaammaksi. Se on oman elämänsä sisäinen peto, silti lempeä, itsetietoinen yksilö. Se ei kettuile, on kärppänä lankaa enemmän niiden päille, ihan sikana kärpäsille. Sillä on leijonan mieli, pettämätön mieltymys omiin ja palvelukuntansa rutiineihin, reitteihin, ruokavalioon, lajityypillinen vuorovaikutussuhde ihmisiin ja ambivalentti suhde rooliinsa sisäkissana, mikä on kesällä kirous, talvella turva.

Viivapiirrosprofiilikuva on omasta kynästä.

”Ei se, miksi he sinua sinua kutsuvat, vaan mihin kutsuun vastaat, se on sinun nimesi.”
-tuntematon

29 tykkäystä

Tässäpä hyvä paikka ensimmäiselle viestilleni tällä forumilla koskaan.

Eli hei vaan kaikki! :wave::slightly_smiling_face:

Nimimerkkini on asenne ja mielentila, johon pyrin.
Eipä tässä muuta ku hyvää syksyä ja pehmeetä ajoo vaan kaikille!

33 tykkäystä

Eikähän tuo nimimerkki tullut osakepoiminnasta.

Luetaan analyysejä ja tehdää hyviä …

13 tykkäystä

Hiljaista on ollut kuukauden verran. Sen verran kiva aihe, notta nostan tämän ylös.

Kiinnostaisi tietää @Paskaperse nimimerkin tarina :smiley: Kaikillahan meillä ihmisillä kakkaa tule enemmän tai vähemmän, mutta kieltämättä ei-niin-ortodoksinen valinta.

18 tykkäystä

Alter Egoni seikkaili P-P Peteliuksen ja Pedro Hietasen “Yömyöhä” -radiokuunnelmissa. Jonkin sortin kaikkien alojen ekspertti, mm. jaksossa nimeltä “Luontoilta” hän oli sieniasiantuntija.

Nämä kuunnelmat on julkaistu myöhemmin otsikon “Serpien kylässä” alla, löytyy mm. Spotifysta. Huumorin taso on näissä varsin vaihtelevaa, mutta parhaimmillaan hipoo mielestäni neroutta.

Varsinkin sananmuunnoshuumorin ystävät arvostavat, ja nimimerkkinikin on toki sellainen.

14 tykkäystä

Mulla nimimerkki on ihan vain yleisen kuuloinen nimi mutta samalla munasaannos, joka huvittaa koska joskus huumorintajuni on 12- vuotiaan tasolla.

31 tykkäystä

Voisi luulla, et apinoin kuvataiteilija pierupersettä, mutta varren kanssa. Tosin en tekohetkellä muistanukkaan koko taiteilijaa. (@pieruperse) • Instagram photos and videos.

Loin nimimerkin alunperin sharevilleen, josta olin jo kerran poistanu tilin, mutta kaveri vonkasi takaisin ja ärsytyspäissäni keksin jonkin oikein typerän nimen, jossa kuitenkin olisi sointua, esim.


Nimimerkin tahaton etu on, ettei kukaan ota turhan tosissaan kirjoituksia.

31 tykkäystä

Nimimerkkini on tylsästi napattu tietokonemaailmasta, joskus kun piti lennosta keksiä nimimerkki eikä nokkeluus riittänyt mihinkään niin otin tuon sitten.

Profiilikuvassa oleva 50 pennin kolikko kuvastaa sitä, kun lapsena innostuin rahasta juuri tällaisen painotuoreen kiiltävän 50-pennisen voimin, tuli rikas olo kun sain semmoisen itselleni. :smiley:

24 tykkäystä

Et siis olekaan Itä-Suomen rajakylistä? Juurikki kuuli siellä olisiko ollut 80-luvulla tämän nimityksen erään äidin suusta muodossa “voi te äitin pikku paskaperseet”. Jäi jotenkin mieleen. Kyse ei ollut haukkumisesta tai moitteista, vaan hellittelystä ainakin äänen perusteella tulkittuna. Kohteena oli koko lapsikatras taaperosta varhaispuberteetti-ikäiseen asti.

10 tykkäystä

Nimimerkki tulee siitä biisistä. Saattoi olla soimassa kun liityin foorumille tai sitten muuten vaan mielenpäällä

12 tykkäystä

Vuosituhannen vaihteessa City.fi:n chatit olivat varsin suosittuja, itsekin niitä suurkulutin ja ehdin esiintymään varsin monella nimimerkillä, tärkeintä oli, että nimi oli vähintään kaksiosainen ja sanat sointuivat keskenään. Koska en luodessani nimimerkkiä Inderesille halunnut kuitenkaan omia lapsuutesi sankarin, Nakke Nakuttajan nimeä, niin tein pienen sanamuunnoksen :slight_smile:

22 tykkäystä