Nimimerkkisi taustatarina?

Syntymäkunta on osa nimimerkkiä.

16 tykkäystä

Nimimerkki on muotoutunut aikojen saatossa. Käytin joskus tämän nickin useita versioita, kun olin vielä hyvä videopeleissä ja tuli pelattua vähän enemmänkin scrimejä, jolloin oikeaa nickiä ei voinut aina käyttää. Jos ei ollut hyviä joukkueita, joita vastaan scrimmailla, niin monesti huonommat lähtivät pois, jos tiesivät ketä vastassa. Nickejä tuli siten kierrätettyä aika paljon. Lopulta tämä jäi käyttöön varsinaisen nimimerkin ohessa.

Varsinaisesti nickin taustalla on alun perin brasialainen nauruhomma HUE HUE, mikä oli varmaan joskus 15 vuotta sitten internetissä joku meemi. Tuo muuttui joskus HOYHOY:ksi. Taustalla myös lolipelaajan Chaoxin iänikuinen smurffi HOY 2 THE WORLD. Lopulta capsit vaikuttivat vähän turhan aggressiivisilta, joten tiputtelin pois.

10 tykkäystä

Alunperin naisystävän antama lempinimi. En ole kysynyt johtuuko taipumuksestani viisasteluun vai lintuharrastuksestani.

12 tykkäystä

Mickaël Piétrus:

Silloin lapsena kun etsimässä itselle ekaa nimimerkkia, olin kiinnostunut koripallosta, ja tykännyt tämän herran nimen fonetiikasta. Sit se vaan jäi.

16 tykkäystä

Lempinimeni, jota aika moni käyttää. Ajattelin, että täällä vähän “asiallisemmalla” foorumilla uskaltaa sitäkin käyttää. Ei siitä nyt suoraan kuitenkaan minua tunnista, jollei nyt sitten satu paremmin tuntemaan ja tekemään johtopäätöksiä kirjoittamieni viestien perusteella.

Normaalisti käytän joka paikassa samaa nimimerkkiä, jota nyt en tähän kerro ettei vahingossakaan löydy internetseistä mitään kirjoittamiani hävyttömyyksiä. Tuo nimimerkki syntyi kun joskus 15 vuotta sitten kun piti keksiä tunnusta johonkin nettipeliin. Se on kulkenut siitä saakka mukana oikeastaan joka paikassa paitsi täällä.

Ja vaikkei kysyttykään, tuo profiilikuvani sitten taas liittyy siihen, että kulutan turhan paljon energiajuomia ja tietenkin salkussa ollut pitkään kohtuullinen siivu Monsteria. Django on myös äärimmäisen kova elokuva.

10 tykkäystä

Minä jo odotin kertomusta, jossa lapsuus oli vietetty Pieni talo preerialla sarjaa katsoen…

6 tykkäystä

Arsene Wenger. Hieno, omalaatuinen ja omaan tekemiseensä uskova herrasmies. Kunnioitus kyseistä herraa kohtaan, ei liity mitenkään sijoittamiseen :smile: Vaikka olihan Wenger toki tarkan markan mies hankintojen suhteen :wink:

19 tykkäystä

Ketju on hieno, mietin etten halua kenenkään tunnistavan minua, ja toivottavasti ei vieläkään - täältä kuitenkin pesee vihdoin.

Mehän vedetään täällä kovaa letkistä veliosakkeiden muodossa, tapit toisten hanureissa kiinni, yhä musa soi ja tuolitanssi odottaa pausettamistaan. Kuka kerkeää penkille istumaan ja kuka jää ilman?
Nimimerkkini Letkajenkka kuulostaa siis osuvalta ja voisi kuvitella, että se on keksitty tätä forumia varten, mutta näin ei ole.

Homma alkaa internetin alkuaikojen nimimerkkievoluutiosta: KumimiesNahkamiesLeatherman (halusin hämmentää ihmisiä että fanitanko monitoimityökaluja vai Nahka-Alberttia).

Myöhemmin mukaan kehittyi toinen nimimerkki, Nightwishin jostain vanhalta bootlegilta bongattu kitaristi Emppu Vuorisen huitelema dialogi “Mikä osasto?”, :metal: + “Kakka, Kakkaosasto”.
Kohtaus oli niin hämmentävä, että siitä tarttui nimimerkki Nahkaosasto tai Kahkaosasto.

Villeinä dark web aikoinani sekakäytin kaikkia nimiä tilanteiden niin vaatiessa: Leatherman, Lett ja Kakkaosaston variaatioita.
Vartuessani vastuulliseksi aikuiseksi yhdistin kaikki lättit ja nahat nimimerkiksi “Letka”, josta vielä myöhemmin viännös Letkajenkka.

Olen tyytyväinen nimimerkkini evoluutiosta ja koen että sen huippumuoto on nyt saavutettu – itselleni on kuitenkin ehdottoman tärkeää, että tästä ei lähdetty heti, vaan taustalla on erittäin sekava ja etenkin typerän kuuloinen matka.

13 tykkäystä

On mulla paljon sukua Savitaipaleella ja tulee käytyä usein.

7 tykkäystä

Sarjaa en valitettavasti muista katsoneeni, mutta myönnän lukeneeni siitä kirjasarjasta ainakin pari osaa lapsena

7 tykkäystä

Wengerin voisi nähdä hyvinkin mielenkiintoisena sijoitusinspiraationa. Hänellä oli ymmärrys Valioliigan näkökulmasta kehittyvistä markkinoista ja jälkiviisaasti katsoen täytti Arsenalin halvoilla hankinnoilla Ranskasta. Henry (11M), Vieira (3,5M), Pires (6M). Nyt kun Ranska jyrää ja Mbappet maksaa maltaita voi tuntua etäiseltä.

Lisäksi tykkipaidat oli pioneereja oluen ja fish & chipsin vaihtamisessa urheilijaelämään. Jossain dokkarissa muistaakseni joku eräs silloinen Arsenaliin liittynyt ihmetteli heti ekana, että miten nää kaverit voi syyä näin paljon ja juosta näin paljon peräkanaa.

Hieno mies!

8 tykkäystä

Ja minä kun luulin:

Itse olen mielikuvituksettomana pöllinyt nimimerkin kirjallisesta hahmosta; Italo Calvinon Kosmokomiikasta.

10 tykkäystä

Hondamies on oman tiensä kulkija, se ajaa Hondalla.

Fundamies on oman tiensä kulkija, se sijoittaa fundalla.

Tällainen ajatusleikki oli nimimerkin taustalla. Muistaakseni tulin jotain karhuilemaan Qt:n ketjuun 2020 alkuvuodesta muka fundaperusteisesti, ja siinä kohtaa piti nimimerkki keksiä.

19 tykkäystä

Rakkaan maan ja sitä kautta rakkaan suurkaupungin erityisen rakas erillisalue ja ainakin viimeksi kun tarkistin, niin olen mies.

13 tykkäystä

Joku nokkela ehkä arvasikin, että tämä fooruminimi liittyy saman nimiseen biisiin.

Muistelen, että kesäinen 2020 pörssifiilis oli kohtuu kreisi. En ollut pitkään aikaan kuunnellut Ozzya, mutta biisi vain juolahti mieleen nimimerkkiä valitessa.

Crazy Train ei ole ainoa rokkibiisi, mitä on tullut fiilisteltyä. Rock 'n roll -kitaristit saavat taatusti riittämiin parrasvaloja, mutta listataan nyt Randy Rhoadsin kaveriksi muutama kova oman korvan myötäinen kepittäjä:

  • Slash (gunnareitten eka levy on paras ikinä, mutta Use Your Illusionin kitaroinnit toimivat tietenkin myös. November Rain on kaikkien aikojen eeppisin musavideo)
  • Mark Knopfler (Sultans of Swing, tarviiko sanoa muuta?)
  • Jimmy Page (Meinasin kerran ajaa auton ojaan, kun fiilistelin Stairway to Heavenia).
  • Eric Clapton (Muistaako joku vielä Creamia? Tsiisus, että Disraeli Gears on kova levy!)
  • Alexi Laiho (Espoon lahja maailmalle. Suru tulee puseroon. Bodom oli huikea)

David Gilmour
Keith Richards
Jimi Hendrix
Brian May
Eddie Van Halen
Prince

Siinä muutama nimi lisää. Näistä olisin jokaisen voinut perustellusti nostaa edelliseen kitaristikavalkaadiin. Note: En tiedä mistään soittimesta mitään.

33 tykkäystä

Hyvä ketju hautautunut muutamaksi kuukaudeksi.

Mikä on esim. hauskan nimimerkin @Verneri_Pulkkinen tarina :grinning:

18 tykkäystä

Samma här, omalla kohdalla erään ns. “moottoripyörä bändi” Saxonin sellaisesta tosin…

8 tykkäystä

Olen opiskellut jonkin verran japania ja kabu (株) (tai 株式 kabushiki) tarkoittaa osaketta japaniksi. Kuulostaa myös hyvältä suomeksi ja on aika lähellä kapua. Muualla onkin käytössä eri nimimerkki sitten. :smiley:

18 tykkäystä

Kaveriporukassa on ollut naureskelua ja meemejä LiveLaughtLove sisustusjutuille. Hommasin sitten sellaisen ison tarran keittiöön ja vastaavaa. Kun piti keksiä HockeyGm peliin nimimerkki ja seinällä komeileva teksti LiveLaughtLove oli jo varattuna, niin muokkasin sen LiveLoveHome muotoon, joka oli minulla sen jälkeen pitkään käytössä eri alustoilla.

Sitten kerran möin Panorot tuurilla juuri ennen vesiporausta toukokuussa 2021 ja ostin dipistä takaisin, niin sen jälkeen @Pohjolan_Eka heitti nimen LiveLoveTrade ja se kuullosti mulle sopivalta, joten otin sen käyttöön. Eli kiitos P1 :ok_hand:

18 tykkäystä

Tulee Bulkkisesta. Vain pieni nimileikittely. Ei mitään sen kummempaa.

12 tykkäystä