Nimimerkkisi taustatarina?

Mersukuski on käsite, joka kuvaa jotain tietyntyyppistä autoilijaa. En omasta mielestäni ole sellainen autoilija, jota käsitteellä tarkoitetaan, vaikka ajan mersulla.

Oma nimimerkkini kirjoitetaan tahallaan erikseen ”Mersu kuski” minusta siinä on silloin hauskaa huumoria ja hyväntuulista anarkistista henkeä tosikkomaisia mersukuskeja kohtaan. Tämä kuvaa aika hyvin persoonaani.

11 tykkäystä

Nettiherran vuonna 1997 piti keksiä Diablo ykkösen battle.netiin uniikki nimi hahmolle, mutta kymmenen eri “mahtavan” nimen jälkeen jokainen oli jo varattu :open_mouth: No, sitten tein modernin vahvan salasanan kaltaisen toimen, jossa yhdistin kaksi epätodennäköistä sanaa yhdeksi uudeksi. Otin sitten kotikaupungin ja sen aikaisen suosikkielokuvan - ja se viimein meni läpi :smiley:

35 tykkäystä

Haluan pysyä anonyyminä, mutta en sukupuolettomana. Siksi nimimerkki.

Olen noussut pohjilta keskimmäiseen keskiluokkaan ja tavalliseen, hyvään elämään. Lopetin vajaa 20 vuotta sitten päihteiden käytön ja aloin rakentaa elämääni eikä tie ole ollut helppo. Aloitin nykyisessä työpaikassani harjoittelijana ilman koulutusta 13 vuotta sitten. Työllistyin harjoittelun päätteeksi. Kävin läpi velkajärjestelyn. Opiskelin työn ohessa ensin ammatillisen koulutuksen ja sen jälkeen korkeakoulussa. Työt, opiskelu ja yksinhuoltajuus oli rankkaa, mutta tein sen.

Nykyään toimin esimiesasemassa ja osaan arvostaa palkkaani ja turvallisuutta, jota raha tuo. Nyt tavoitteena onkin varallisuuden kasvattaminen, jotta minun eikä lasteni tarvitse murehtia raha-asoita vaikka tulisi vastoinkäymisiä. Kaikkea pahaa vastaan raha ei anna turvaa. Vanhin lapseni menehtyi viime kesänä. Mutta pienikin varallisuus luo edes vähän mielenrauhaa ja turvaa tulevaan, jota todella kaipaan.

81 tykkäystä

Ihailen iisisti ottamista. :blush:

Se on vastakohta oravanpyörälle jota itsekin poljen liian usein.

Tämä kosketti todella syvältä. Otan osaa :heart:

28 tykkäystä

Pöydälläni oli päärynä, kun mietin mahdollista nimimerkkiäni.

28 tykkäystä

Nimimerkin takana sivutoimet eli maajussi ja sijoittaja. Onpahan jotain muuta, kun ryyppääminen tai ralliautoilu, mihin kadottaa päivätyöstä jäävät ylimääräiset.

21 tykkäystä

In Der Esche, saarnipuussa. Nokkelimmat huomaavat alun viittaavan myös erääseen analyysi- ja media-alan yritykseen.

Saksa on tuttu maa ja vähemmän paska, kuin mitä keppi-Seppo aikanaan mainosti. Paitsi jos suomalainen yritys investoi maahan isosti…

24 tykkäystä

Nimimerkkini valitsin siksi, että Kustaa Bertelsköld (kumpikin) oli viidennellä luokalla mielestäni heti d’Artagnanin jälkeen kirjallisuuden kovin äijä.

Olen käyttänyt nimimerkkiä vuosikausia mm. peleissä.

Välskärin kertomuksista voi lukea nimimerkkini tarkemman taustatarinan.

13 tykkäystä

Aloittelin sijoittajana joskus parikymppisenä. Vanhemmat tietysti varoittelivat, että rahat menevät sen siliän tien ja pankrotti koittaa. Vastaan piti tietysti sanoa - mielessä pyöri vanha sananparsi “nyt lähti köyhyys tästä pirtistä…” Ruotsin fattigdom-sanasta sitten väännös fiinimpään suuntaan eli tekoranskaksi. Jälkeenpäin hokasin, että sana “fatique” tarkoittaa väsymystä tai uupumusta. Siellä, tuolla ja täälläkin olen nicciä käytellyt.

Köyhyys ja uupumus ovat onneksi pysyneet jossain määrin loitolla eli nimimerkki ei ole ollut enne…

16 tykkäystä

Ennen tämän palstan löytämistä notkuin Kauppalehden keskustelupalstalla, missä oli vuosia ”Vahva osta Nokialle” -ketju. Kyseisessä ketjussa oli vuodesta toiseen kollektiivinen mielipide, että Nokian kurssia manipuloivat pahat shorttaajat, joiden näpit kyllä palavat ja oikeus voittaa hetkenä minä hyvänsä ja Nokian kurssi… No, to the Moon :sweat_smile:

Sillä ei tietenkään ollut mitään tekemistä Nokian kurssikehityksen kanssa, että yritys nyt vain oli todella huonosti johdettu, kun Apple tuli markkinoille ja johto teki järjestään huonoja strategisia päätöksiä :rofl:

Mystinen Shorttaaja siis nimimerkiksi

17 tykkäystä

En viitsinyt kierrättää muualla käytettyjä nimimerkkejä, joten päädyin tällaiseen. Taustat vanhan kansan vertauskuvassa.

15 tykkäystä

Olen Juha, pidän mehusta. Taisin nauttia mandariinimehua nimimerkkiä askarrellessani.

19 tykkäystä

Oli tullut pelattua paljon Warcraft 3:sta jo kun netin maailmaan tuli enemmän eksyttyä vuoden 2004 tienoilla ja nick jäi käyttöön.

19 tykkäystä

https://en.m.wiktionary.org/wiki/ibidem

Ibid. - Wikipedia.

Latinassa sana tarkoittaa suunnilleen samassa paikassa. Eräissä akateemisen kirjoittamisen tyylisuunnissa sen lyhennettä ibid. on käytetty lähdeviitteessä ilmaisemaan, että käytetty lähde on sama kuin edellisessä lähdeviitteessä.

Nuorena kun nimimerkin keksin, olin täysin vakuuttunut, että minä teen elämäntyöni tutkijana. Vanha vitsi on, että ibid maailman viitatuin lähde.

Nimimerkillä oli sekin etu, että se ei ole kovin suosittu, joten sillä yleensä saa luotua tilin ninne vain.

15 tykkäystä

Hiireni merkki sattui olemaan Logitech. Pistin sen :slight_smile:

16 tykkäystä

”Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on”

  • P. Hanhiniemi
16 tykkäystä

RHCP ollut aina lempibändejäni ja Back to the Futuret oli lapsuuden suosikkileffoja, joten 1+1 =

6 tykkäystä

Off topic, mutta nyt tiedän että Hanhiniemi on sanoittanut kyseisen kappaleen :laughing:

3 tykkäystä

ei varmaan tule suurena yllätyksenä se, että se tulee sanasta realisti

sijoitan vain hyvään tuoteyritykseen, joskus sijoittanut Nokian renkaisiin tai Raisioon jne

en sijoita tiimiin, koska hyvän tuotteen takana on hyvä tiimi ja huonon tuotteen takana on huono tiimi

9 tykkäystä

Arvo-osuustilin juuri avanneena aloittelevana osakepoimijana inderesin foorumille kirjoittelu hieman kuumotteli ja tuli mieleen tämä The Fast Shown sketsi.

Suomalaisittain kirjoitettuna vaan.

7 tykkäystä