Nimimerkkisi taustatarina?

Hah, en ole siis ainut, joka on poiminut nimimerkin tästä legendaarisesta sarjasta. Kolothos Apollonia on toki chanel 9 neusin uutisankkuri.

Miksi sitten poimimin nimimerkin siitä? Olen purjehtinut useaan kertaan välimerellä ja samaan veneeseen sattui useampi fast shown fanittaja. Sponttaani naurunrämäkkä alkoi, kun paikallinen radiosähköttäjätyttönen luki merenkulun VHF-radiokanavilla sääennusteita merenkulkijoille toistona puolen tunnin välein: scorchio, scorchio, scorchio… Ja siitä se riemu vasta alkoi kun se päivä koitti kun nimbo cumulus saapui radiosähköttäjän päivään. Sen verran hupaisaa oli, että tämä purjehdus jäi elämään nimerkkinäni tälle palstalle.

9 tykkäystä

Luulin nimimerkkisi tarinan liittyvän kamppailu-urheiluun.

Töölön kisahallin pimenevässä otteluillassa kehäkuuluttaja ilmoittaa nousevalla äänellä illan pääottelun alkavaksi. Punaisessa kulmassa tyrmäyskone @NukkeNukuttaja rekordilla 20 - 0 -0 joista ennen täyttä aikaa 19.

15 tykkäystä

En ainakaan myönnä mitään, kyllähän nimi noihin piireihin tosiaan sopisi :slight_smile:

5 tykkäystä

George Clasonin teoksessa Arkad on köyhä kirjuri, josta tuli “Babylonin rikkain mies”.

8 tykkäystä

Rusakko ja Ruzacco olleet nickinä mm. pokerisaiteilla ja monessa muussa käytössä varmaan 20v.

Kummeli stories. Sotilaat Kettu, Rusakko ja Ilves… Muistaakseni taisi Rusakossa vedota, että yleensä leffasotilaiden koodiniminä on jonkin sortin saalistajaa, ja sitten porukassa oli tämä kauhia rusakko.

4 tykkäystä

Nuorena poikana oli paljon harjoituskokeita koulussa. Niihin sitten täytettiin aina joku random nimi, kun sillä ei ollut väliä, ja joku keksi, että Jaakko Heiskanen on hyvä ja kaikki luokan pojat laittoi sen. Siitä lähtien olen laittanut itseni joka paikkaan Jaakko Heiskaseksi.

17 vuotta on vierähtänyt. Olisko aika keksiä joku uusi? :thinking:

16 tykkäystä

Synnyin ja antoivat tämmösen, tykkään (numero ei kuulu nimeen).

8 tykkäystä

Kävisikö HyvänToimittaja?
Tuli vaan mieleen, mistä lie

3 tykkäystä

Jätkät sano että laita toi, sopii sulle.

Olen lujasti miettinyt että miksi, mutta ei ole vielä välähtänyt.

10 tykkäystä

Tulipa nyt päivitettyä profiilikuvakin. Nimimerkki tulee siis tietenkin tuosta James Bondin Amerikkalaisesta versiosta, eli Jack Bauerista. 24 oli aikoinaan kova televisiosarja ja Bauer oli siinä hyvin aikaansaava kaveri.

12 tykkäystä