Nokia-ketju. Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta? (Osa 1)

Nokia-ketjussakin 81% vastaajista uskoi Ericssonin tuloksen pysyvän ennusteessa tai ylittävän sen. Itse hieman yllätyin niinkin korkeasta prosentista.

Mutta joo, Ericsson on nyt vienyt isoja kauppoja yksi toisensa jälkeen. Kiina ja nyt tämä BT-diili, mutta Nokiasta ei kuulu mitään. Toivottavasti Suri ei ole saanut koronahalvausta. Nyt sopimuskynä esille ja blogikirjoittelut jäihin…

7 tykkäystä

Milloin tuollainen Ericsson-gallup oli? Viime viikko meni aika pitkälti lomaillessa, joten en palstaa ehtinyt lukea kuin satunnaisesti.
EDIT: Eikun tuohan olikin eilen, vastasin siihen itsekin, aivot ovat vielä lomailemassa Lapin lumisilla laduilla… :smile:

2 tykkäystä

Ihan tuore. Eilen laitoin ja juuri hetki sitten suljin sen. :smiley: Oletan, että olisit veikannut vähintään ennusteeseen pääsyä?

2 tykkäystä

Joo lisäsin kommenttiini, että kyllähän minä siihen itsekin vastasin, mutta ehdin jo unohtaa koko asian… ilmeisesti aivot jäivät loma-moodiin :smile:

3 tykkäystä

Muistelen et BT heti arvioi Britannian 5g päätöksen jälkeen että tarvitsevat nyt kelkkaan jonkun uutena mukaan. Nokian pitäisi oman käsityksen mukaan jo olla siellä. Näin ollen omaan korvaan tämä ilmoitus kuulostaa hyvinkin loogiselta, ja ei kovin yllättävältä.

7 tykkäystä

Eikös Nokia ollut siellä Coressa uusilla tuotteillaan ?

10 tykkäystä

Tällaista aiemmin ainakin ft kirjoitteli.

Openreach, which is responsible for BT’s fixed-line infrastructure, has relied on Huawei equipment for much of the early construction of its full-fibre network and is now preparing to use more Nokia equipment, as well as issuing a tender for a third supplier.

11 tykkäystä

Nämä 2G-3G ja 3G-4G DSS on vanhempaa toiminnallisuutta. Esim Huaweilla ollut tarjolla jo parisen vuotta.
Hyödyt varsinkin 3G osalta ovat ainakin teoriassa hyvin rajalliset…ehkä niistä ei sen takia ole juurikaan puhuttu.

8 tykkäystä

Transaktioissa näkyi ostoissa: helmikuu 2020, 7 miljoonaa kpl, keskihinta n 3.63

2 tykkäystä

Just lähetti aiemmin tänään viestiä, että palkankorotukset siirtyvät loppuvuodelle…

8 tykkäystä

Nuo laahaa jäljessä. Puuttuu maaliskuun 6 milj. ja tämä huhtikuun 5 milj. tankkaukset.

Lisäys: kun seuraa tuota omistuksessa olevien osakkeiden kokonaismäärää, mikä päiviyttyy nopeammin, niin pysyy paremmin ajan tasalla. Eilen oli vielä 240 milj. osaketta.

9 tykkäystä

Kommenttiesi tyyli ei ole antanut kovin innostunutta kuvaa siitä, mitä ja miten Nokialla duunia tehdään. En usko, että palkankorotusten siirtymisellä on sen kanssa tällä kertaa mitään tekemistä.

Sanon ihan suoraan, että vaikuttaa siltä, että olet ns. leipääntynyt duuniisi. Pienen vinkinkin annan siltä varalta, että olen oikeassaa - itse vaihdoin silloin aina työnantajaa tai työpaikkaa. :slight_smile: Se auttoi joka kerta.

Itseäni hieman tietenkin huolestuttaa tuollainen tieto palkankorotuksista jo onnestään epävarmalta tuntuvassa tilanteessa. Tuollaisia toimia ei tehdä kevyin perustein.

Damn, kauankohan tämä alavire vielä jatkuu vai jäädäänkö tässä sittenkin pysyvään alhoon?

5 tykkäystä

Eikö tuo palkankorotuksen siirtäminen loppuvuoteen ole kuitenkin paljon kevyempi toimi kuin lomautus tässä tilanteessa. Olikohan tuo kuitenkin posari😃

9 tykkäystä

Silloin kun Nokia oli “edullinen” eli 2.2€ oli myös paljon parempia firmoja tarjolla hyvällä hinnalla. Itse asiassa ostin Nokiaa silloin ja ne lähtivät pois salkusta muutama päivä sitten. Mutta ymmärrän toisaalta, miksi Nokiaa ei innosta. Surin olisi pitänyt lähteä nopealla aikataululla…

5 tykkäystä

Jälleen uutta näkemystä Covid-19 vaikutuksesta telecom-investointeihin. 5G Standalone viiveitä ovat povanneet muutkin tahot. Myös standardien kehitys on tahmaista.

5 tykkäystä

Hieman liian suoraviivaista tulkintaa… Se että markkinointi- ja sijoittajaviestintä on mielestäni ollut huonohkoa tai se että minulla ei ole ollut 2018 jälkeen suoria osakeomistuksia omissa salkuissani ei tarkoita sitä että olisin työhöni leipääntynyt. Viime vuosina pörssistä on vaan yksinkertaisesti löytynyt paljon parempiakin sijoituskohteita jne.

8 tykkäystä

No, se on sentään hyvä uutinen. :slight_smile: Olen iloinen, että olin väärässä.

2 tykkäystä

Barclays lowers Nokia target to EUR 3.25 - ‘Equal Weight’

LONDON (dpa-AFX Analyzer) - The British investment bank Barclays has lowered the price target for Nokia from 3.50 to 3.25 euros and left the classification at “Equal Weight”. The most important European telecommunications equipment providers are likely to have weathered the corona crisis quite well in the first quarter, wrote analyst Andrew Gardiner in an industry study available on Thursday. However, the situation is likely to worsen considerably in the current second quarter. In general, however, the sector is sufficiently liquid to withstand the “storm” even longer./edh/mis

Publication of the original study: April 15th, 2020 / 5:39 pm / GMT

6 tykkäystä

Kokeillaanpa tätä palstaa. Ericssonin Core-kauppa, jossa korvaavat Huawein Coren on odotettu. Core (jossa liikenne kytketään siirtoverkkoon) on se herkin paikka ja Huawei korvaaminen on lähes MUST. Kaupallisesti tämä Core (nykyisin pilvipalvelu) on ehkä 10% 5G-radioverkon laitteiston kustannuksista. Kaupallisesti vähäinen merkitys, mutta BT on tavannut olla Ericssonin kanta-asiakas myös radioverkoissa.

Nokian toimitus koskee optista siirtoverkkoa, joka ei teknisesti ole osa Corea tai Radioverkkoja. Tällaista tarjontaa Ericssonilla ei ole, joten lienee Nokian liputus heti Ericssonin kaupan julkistuksen perään. Optiset verkot voivat olla arvoltaan Corea selvästi isompia.

28 tykkäystä

Tervetuloa! Asiantuntevat lisänäkemykset ovat aina paikallaan! Luulen, että sulla on perspektiiviä ko. yhtiöön pidemmältäkin ajalta. Mikä on menneinä vuosina ollut näkemyksesi Nokiasta ja missä nyt mielestäsi mennään?

6 tykkäystä