Nokian Renkaat Oyj

Solidium ostoksilla:Solidium lisäsi Nokian Renkaita – ”Luulen, että kaikki sijoittajat miettivät, ovatko ne vanhat hyvät, tutut osakkeet nyt vähän halvempia” | Kauppalehti

Lisäys: Omistus noussut 6,2%:iin viidestä.

3 tykkäystä

Niin jäätävää et piti nyt myydä. Sikäli aina arveluttaa tehdä myynti tilanteessa jossa ei täysin tiedä miksi keuliminen on tätä luokkaa.

Edit: Sikäli jos taustalla on tuo Solidiumin tekemä lisäys, niin huhhuh et osake keulii… silloin myynti nyt kohdallaan.

3 tykkäystä

En hennonut koko positiota myydä, ostotarjoushuhut ehkä vahvistuneet :slight_smile: Shorttareilla ainakin tuli kiire.

2 tykkäystä

Miksi Solidium antaa näistä haastatteluja Kauppalehteen? :face_with_monocle: :smile: En voi välttyä ajatukselta, että yrittää pumpata arvoja ylös.

3 tykkäystä

Tämä oli se pelko omassa mielessä ja syy miksi saatan katua omia myyntejä… :thinking::flushed:

2 tykkäystä

Myin kans juuri pois omani.

2 tykkäystä

Laput laitaan. Vähän hätäilin ja möin liian aikaisin mut ok tulos silti. Eiköhän näitä saa kohta taas halvemmalla.

1 tykkäys

Olisin myynyt itsekin, jos olisi ollut positio. TYRES:in osalla on hyvin mahdollista, että shortit tekee pientä “manipulaatiota”. Ovat saattaneet avauksessa sulkea osan positiosta, joka kiihdyttää hinnan nousua nopeasti, jos esim. Solidium on jatkanut vielä ostoja. Sitten kun hinta on saatu raketin lailla riittävän ylös, lisätään taas shortteja. 20.3. ja 25.3. on pari tällaista samantyyppistä päivää lähihistoriassa.
Mitään fundamenttimuutostahan ei ole ja TYRES:in tilannetta en pidä hyvänä. Ainoastaan mahdollinen yritysosto ja sen huhut voivat sekoittaa taustalla, mutta niistä yleensä vuotaa jotain tietoa myös ulos.
Täysin spekulaatiota siis minun osalta.

21 tykkäystä

Vaihto on ollut tänään kyllä yllättävänkin suurta. Suhtaudun varauksella siihen, että päivän kurssiliike johtuisi Solidiumin toimista. He omistajana aiheuttavat pikemminkin oksennusrefleksin monelle…

1 tykkäys

Toisaalta,kun omistajuus keskittyy, niin se laittaa monet toimijat miettimään, että kannattaako shortata tai yrittää vallatta nurkkaa. Missään nimessä tuo hurja kurssinousu ei ainakaan yksistään liity Solidiumiin vaan jotakin muuta kulissien takana tapahtuu. Myös @DayTraderXL :n kuvaama tapahtumaketju mahdollinen, mutta isompia shorttareita on muistaakseni 6-7 toimijaa eivätkä kuitenkaan toimi synkronisesti keskenään. Kuten monta kertaa aiemmin todettu, tämä on vaikea keissi ja kurssiliikkeitä ei paljon pysty ennakoimaan.

Lisäys: Omistuksen keskittymisestä vielä sen verran, että aiemmin mainitut Blackrock ja Sprucegrove investement omistavat myös 5% siivun. Suomalaiset eläkeyhtiöt taas yhteensä noin 5% siivun. Ai niin, eipäs unohdeta Elliottia, jos vielä mukana kyydissä.

1 tykkäys

Yleensä on tullut myytyä kun tällaisia äkkinousuja, ja monesti jälkeenpäin kaduttanut. Vaikea arvata syytä, joten taidan holdata. Jospa se aurinko tähänkin risukasaan alkaa kevään myötä paistamaan :sun_with_face: :sunflower:

Tänään ylös koska nousee Eurostoxx Select 30 Dividend indexiin, ostoa tullaan näkemään vielä huomenna. Ja sitten tietysti tuo Solidiumin liputus vaikuttaa.

5 tykkäystä

Mistä löysit tiedon?

Hevosen suusta…

1 tykkäys

Mitäs tälle tapahtuu: -15% avauksesta ja osinko vasta parin päivän päästä?
Toki nousihan se myös komeasti :smiley:

Itse liityin takaisin omistajaksi vastaavalla osuudella jonka eilen myin.

1 tykkäys

Itse kasvatin hetkellistä omistajuuttani merkittävästi :slight_smile:

Tais olla eniten shortattu osake HKI pörssissä niin eilinen nousu lienee ollut short squeeze. Tänään sitten uudet shortit päälle ja sama matka alamäkeen

Piti päästä muutamaan divari indexiin, jolla ostettiin eilen ja toissa päivänä. Nyt tuli kuitenkin ilmoitus että ei pääsekään, joten kaikki indeksiträkkerit myyvät ostamansa pois…

Minä matkin eilen muita myyjiä palstalta ja nyt oli hyvä ostaa sitten takaisin :smiley:

1 tykkäys