Nordea - Pohjoismainen pankkipriimus

Nordealla on kaikki peruspalvelut ilmaisia, kaupankäyntikulut naurettavan alhaiset, oma varainhoitaja, ei jonottelua puhelimitse tai premiumkonttorilla. Tallelokero ja lakimiespalvelut edulliset. Näin siis vähintään premium tason ihmisillä, suosittelen. :+1:

4 tykkäystä

Joo olin just laittamassa… Esim 2h lakikonsultointia 180e joka nyt on snadisti glorifioitua myyntiä samalla, mutta tuolla hinnalla tosi jees.

Lisäksi tykkään mobiilipankista, en tiedä onko kuinka hyviä muilla.

Heittämällä parhaat marginaalit asuntolainassa myös, mitä olen kilpailuttanut

3 tykkäystä

Nordean markkinoinnista oli jossain välissä puhetta, tämä oli aika hupaisa;

Mutta ehkä ajatus on että jokaiselle jotakin, aamuvirkut, mummot ja illalla nuoret? :smiley:

5 tykkäystä

Preferoin itse osakepoiminta-reivejä :smiley:
aurinkoista viikonloppua!

5 tykkäystä

indeksisijoitus-mindfullness
image

4 tykkäystä

Kilpailutin itse vasta ja sain Nordealta heittämällä surkeimman tarjouksen vs. S-Pankki, Danskebank ja OP.

Jos ei muuta niin on Nordealla ainakin tunnuslukusovellus, joka vaikuttaa todella kätevältä oman näkemyksen mukaan :smiley:. Lieneekö muilla tämmöistä? Itse olen OPn asiakas ja risoo aina kaivaa se tunnuslukukortti jostain lompakosta kun makselee laskuja. Niin vanhanaikaista.

Maksele hyvä mies mobiililla niin ei tarvihte tunnuslukulistoja. Voit käyttää omaa pin koodia tai omaa peukaloa.

2 tykkäystä

Onhan noita

Hoidan usein pankkiasiat tietokoneella :S ilmeisesti avainlukulistaa ei usein OPssakaan tarvi esim tunnistaumisissa tai laskujen maksamisissa jos menee puhelimella ja käyttää mobiiliavainta. Tässä kävikin niin että toimin itse vanhanaikaisesti eikä pankkini. Taidanpa olla ihan hyst nytten :smiley:

2 tykkäystä

Maksa laskut mobiilipankissa ja ota sormenjälkitunnistus ja mobiiliavain käyttöön niin et tarvitse avainlukulistaa :+1:

Edit: jaa tämä olikin jo ohjeistettu, never mind…

1 tykkäys

Onhan sitä Mobile first, Cloud first hapatusta. Mun mielestä kyllä pitäisi olla cross platform ux ihan yhtä hyvä kaikissa

Nordean sivuilta en löydä valuutanvaihtokulujen hintaa, jos käytössä valuuttatilit. Pitäskö tästä nyt vetää johtopäätöksiä palvelujen selkeydestä :smiley:

Kertokaas joku paljonko se on.

Miulla pirun pitkä asiakaskokemusta: mm. käytössä Nordea, OP, Danske, S-Pankki, Nordnet, NOFI, Seligson. Aiemmin olin käyttänyt myös Ålandsbankenia ja Handelsbankenia (ne jäävät nyt kuitenkin pois, koska ne ovat silti pikkutekijöitä Suomessa).

  1. Nordea on hirveän hyvä Premium asiakkaille (yli 80 k€). Peruspalvelukustannukset 0 €, hyvä palvelu jne. Mobiilipankki toimii hyvin, tunnuslukusovellus toimii erinomaisesti. Investor toimii tyydyttävästi. Nordnetiin vrt. kustannukset ovat järkevämpiä Nordean puolella. Lainan kilpailutuksessa Nordea oli kuitenkin luokan toiseksi paras oppilas Dansken jälkeen.
  2. OP: käytännössä ilmaiset pankkipalvelut, käytännössä ilmaiset vakuutukset, ehkä Suomen parhaat indeksirahastot. Lainan kilpailutuksessa pärjännyt huonosti. OP-mobiili toimii erinomaisesti, mutta Mobiiliavaimen toiminnallisuus on tällä hetkellä huono vrt Nordean tunnuslukusovellukseen. Palvelun taso varmasti vaihteleva, kun kyseessä silti osuuspankkimainen organisaatio. Olen itse ollut tyytyväinen.
  3. Danske: paras lainamarginaali, hyvä palvelu. Danske-ID on yhtä hyvä kuin Nordean tunnuslukusovellus. Uusi sovellus on ihan ok. Pankkipalvelut toki maksullisia.
  4. S-Pankki: sovellus ihan ok, päivittäiset pankkipalvelut maksuttomia. Osakesijoittajan näkökulmasta huono valinta.

Yhteenvetona: Jos laina+varat yli 80 k€, Nordea on suht koht selkeästi paras valinta. Muuten S-Pankki/OP edullisempia. Danskella hirveän kilpailukykyiset asuntolainamarginaalit ja muut edut Akava jäsenille.

Pankkipalvelut ei maksa mitään, jos oot Akavalaisen liiton jäsen. Osakevälityskulut saa 5 euroon. Ainut ongelma on, jos haluaa käydä kauppaa euroalueen ulkopuolelle: 0,3% valuutanvaihtokulu tai valuuttatiliä käyttäen 1,25%.

Eikös osaketoimeksiannot ole 1% max 8€ per transaktio?

Valuuttatailillä mun mielestä ei tule mitään kuluja… Mulla tulee USD osingot USD valuuttatilille ja sieltä siirto manuaalisesti ei pitäisi maksaa mitään…? Kun ostaa USD osakkeita euroilla, menee toi 0,3%

Noi oli siis dansken hintoja

1 tykkäys

Juu. Nuoriso hankki sedälle upouuden Nokia-kännyn ja siihen kaikki uusimmat appsit ja ties mitkä mobiiliversiot. Nyt setäkin hoitelee maksut ja osakekaupat mobiililla ja voi jotta kun on helppoa ja nopeaa!

Masse-setä, FA, Koskaan ei ole virhepäätösten tekeminen ollut näin helppoa!

1 tykkäys

Eikä nopeaa!

1 tykkäys

Viikonlopun gallup:

Miten uskot Nordean kurssin kehittyvän seuraavan 6kk aikana?

  • Voimakasta nousua (> 20%)
  • Lievää nousua (+ 5-15%)
  • Flättinä mennään
  • Lievää laskua (- 5-15%)
  • Voimakasta laskua (> 20%)

0 voters

1 tykkäys