NYAB - Infra- ja erikoisrakentaja

Ehkä vähän väärä osoite kiitellä hienosta työstä. Larsson on varmaan se työn maksaja/ tilaaja?

Herra myös ostaa osakettaan. Kiitos Larsson erittäin paljon.

Kauppalehti korjasi alapuolella olevaa juttuaan tiistaina 23.5. klo 16.15: Jutussa kerrottiin Larssonin myyneen osakkeita Bingab Barents Investment Groupin nimissä liki neljällä miljoonalla eurolla alkuvuonna. Myynnissä oli kyseessä järjestely, jossa ostajana oli toinen sijoitusyhtiö Holding Investment Förvaltning i Luleå, jonka Larsson omistaa puoliksi veljensä Mikael Ritolan kanssa. Larssonin ja tämän sijoitusyhtiöiden yhteenlaskettu omistus yhtiössä ei siis vähentynyt.

1 tykkäys

Ei tää ihan hirveän pieleen tainnut mennä :smile:

3 tykkäystä
2 tykkäystä

NYAB Oyj - Johdon liiketoimet | Kauppalehti

2 tykkäystä

NYAB Oyj - Johdon liiketoimet | Kauppalehti

Kankaala aloitti myös tankkaukset. Eikö ihmiset herää jo näin raskaisiin sisäpiirin ostoihin kun vielä entisetkin omistukset erittäin korkealla tasolla sisäpiirissä.

1 tykkäys

Ennennäkemätöntä johdon ostamista. Kaikki haluaa olla mukana menestyksessä.

NYAB Oyj - Johdon liiketoimet | Kauppalehti

NYAB Oyj - Johdon liiketoimet | Kauppalehti

jatkuu jatkuu

Jatkuva osto-ohjelma ceolla päällä.

Skarta Energy Oy:n aurinkovoimapuistohanke Savonlinnaan | Kauppalehti

Sitemalle historiansa suurin suunnittelutoimeksianto - Sitema suunnittelee Fingridin voimajohdon Kalajoen Jylkästä Ullavaan | Kauppalehti

Yhtiö nosti muun muassa kasvutavoitettaan.

Lukuaika noin 1 min

Rakennusyhtiö NYAB päivittää pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteensa. Uudet pitkän aikavälin tavoitteet ovat yli 15 prosentin vuotuinen orgaaninen kasvu, liikevoiton osuuus liikevaihdosta yli yhdeksän prosenttia, omavaraisuusaste 50 prosenttia ja yli 30 prosentin osinko nettotuloksesta.

Aiemmin yhtiö tavoitteli yli seitsemän prosentin orgaanisen kasvua, yli kymmenen prosentin ebita-marginaalia, yli 45 prosentin omavaraisuusastetta ja yli 30 prosentin osinkoa oikaistusta nettotuloksesta.

Tiedotteen mukaan NYAB on nostanut kasvutavoitettaan vastaamaan paremmin pitkän aikavälin suotuisiin näkymiin liiketoimintaympäristössään.

2 tykkäystä

NYAB Oyj - Johdon liiketoimet | Kauppalehti

En muista että koskaan olisi ollut näin aktiivinen pääomistaja. ostaa ostaa harvase päivä!

1 tykkäys

Olen tätä osaketta harkinnut jo muutaman viikon ja yrittänyt perustella itselleni miksi omistaisin, selvitykset ovat vielä kesken enkä ole kerennyt perehtyä vielä ollenkaan omistajapohjaan. Kuinka paljon TJ omistaa tällä hetkellä osakkeita?

Jossain oli että 180 miljoonan potti hänellä ja lisää ostaa.

Kiitos tiedosta, mitä mieltä täällä ollaan yleisesti, onko iso omistus uhka vai mahdollisuus?

Hän tietää yrityksensä tarkoin ja mihin hän tähtää. 110miljardin urakat odottaa Pohjois-Ruotsissa ja vetytoimiala.

Lisää sopimuksia yhtiölle.

3 tykkäystä

NYAB Oyj - Johdon liiketoimet | Kauppalehti

OMX aktiivisimmat omien ostot menossa pääomistajalla.

2 tykkäystä

Poimitko @Pyyleva näitä johdon ostoja tänne tiedoksi yhtiön kannalta positiivisina uutisina vaiko negatiivisina? Mielelläni pelkän linkin lisäksi lukisin vähän analyysia tapahtuneesta tai ainakin jonkun kommentin.

4 tykkäystä

Hyvä keskustelunavaus @Pyyleva, kiitos. Minulle tämä tosiaan oli negatiivinen uutinen siitä syystä, että olen itsekin Nyabin osaketta omistavana kovasti jo odotellut tiedotteissa ja toimitusjohtajan haastatteluissa lupailtuja yrityskauppoja.
Sinänsä on positiivista, että johto ostaa yhtiönsä osaketta. Tässä tapauksessa näillä melko pienillä ostoilla ei kuitenkaan yhtiöstään ennätyksellisen määrän omistavalle toimitusjohtajalle ole juuri muuta merkitystä kuin se, että ostoillaan puolustaa kaakkoa kohti valuvaa osakekurssia.
Noita yrityskauppoja ei kuitenkaan ole luvassa niin kauan kuin toimitusjohtaja ostelee lähes päivittäin yhtiönsä osakkeita - aktiivisessa vaiheessa oleva yrityskauppa kun edellyttää hankkeen, jonka aikana hankkeen osapuolet eivät saa tehdä yhtiön osakkeella kauppaa. Edellisestä ostoksesta oli jo aikaa, tätä edeltävät ostokset tehtiin johdon toimesta 29.6 - olin jo ehtinyt herätellä toivoa siitä, että kohta voitaisiin saada niitä yrityskauppauutisia. Tämä toivo kuoli tänään tiedotetun ostoksen myötä ja sen vuoksi tiedote oli minulle negatiivinen uutinen.

10 tykkäystä

Itse tosiaan ostanut lisää mutta kiitos tuon edellisen viestin ajatuksesta myös. Jännittävä kyllä nähdä että väheneekö infran rakentaminen. Dovre tuosta uusiutuvasta jo tälle vuodelle varoitteli mutta kyllä se tulevina vuosina jatkuu mutta voluumi kysynysmerkki. Vävy HSY:llä töissä niin sanoi että kyllä sillä puolen investointeja tehdään ja jos rahaa tarvitaan niin kuulemma tiedetään mistä saadaan. Mukavaa kesäpäivää palstalaisille.