Osakesijoittaminen

Oikeasti vaihtoehtoiset sijoituskohteet (viinit, kellot, keräilyharvinaisuudet) - mitä keräätte/mihin sijoitatte?

Minun ikuinen haave :sweat_smile: varsinkin viisisatasena…

2 tykkäystä

Piti käydä googlettamassa ja nettiautossa. Komea peli ja iältään sellainen millä hinta ei varmaankaan enää laske ja toisaalta riittävän moderni käyttöautoksi.

2 tykkäystä

Bensiini tai sen bio/synteettinen korvike on sen verran yksinkertaista säilyttää että tulevaisuudessa voi sitten hakea kanisterin vaikkapa päivittäistavarakaupasta sieltä grillihiilien ja valopetroolien välistä. Jonkinlista kysyntää tulee riittämään ainakin 50 vuotta siitä kun viimeinen polttomoottoriajoneuvo lähtee tehtaalta.
Jos oikeasti uskot tuohon 15 vuoden ennusteeseen niin olen valmis lyömään asiasta vetoa.

Itseltä löytyy tällainen harrastepeli, joka voitaneen laskea sijoitusautokategoriaan. Ison, tankkimaisen koonsa takia tunnetaan lempinimillä Möhkö tai Helmut Kohl. W140 kori, S420 Lang. Malli on ikoninen ja varmasti hinnat nousevat. Ainakin maailmalla ovat hyväkuntoiset hinnoissaan. Tuotu Floridan Palm Beachilta 2018 eikä ajettu koskaan talvella. Liekö jonkun Mike Tysonin vanha, tiedä sitten. Maksanut varusteineen 83k dollaria vuonna 1994 (alkuperäinen kuitti löytyy).

Tallista löytyy myös toinen tällainen, musta, 420 V8. Tuotu Saksasta 2008.

Lisäksi löytyy Volvon ensimmäisten isojen etuvetojen lippulaivamallit 850 R (olive green) ja V70R (saffron)

18 tykkäystä

Muuttumattomuus saattaa myös yllättää ainakin kun tankkasin Venäjällä vanhaan Harrikkaani 92 , lyijyä kylläkin piti lisätä itse. Sieltä saa bensaa ilman etanolilitkuja ja näyttäisi tuo armeijankin kalusto liikkuvan hyvin kun sähköverkko on alhaalla. Ostin muuten tänä kesänä orginalikuntoisen toimivan pappatunturin 550 eurolla, sijoitus ja käyttöpeli samassa paketissa.

2 tykkäystä

550 euroa originaalista Pappatunturista kuulostaa hyvältä kaupalta. Mikä vuosimalli?

2 tykkäystä

Aka panssarivaunu :+1: Kaveri jauhanut tästä mallista jo vuosia ja hinnat karkaa koko ajan…

2 tykkäystä

-69, kuolinpesältä ja ei ollut julkisessa myynnissä. Käsivaihteet ja polkimet löytyy. Erkkolaa haaveillut pitempään, mutta tuli tuo vastaan niin tartuin tilaisuuteen.

1 tykkäys