Öljyyn sijoittaminen

CNBC:llä oli uutinen aiheesta

Ei vieläkään mitään esim tuolla

1 tykkäys

Mulla on CNBC yhdellä läppärillä tuossa sivussa, joten toisella korvalla osui juttu korvaan. Voi olla, että ovat vasta tekemässä hakemusta, mutta kun katsoin jutun lopun, niin siihen malliin puhuttiin, että se oli tässä. Katsoin, että CHK on haltissa? Mulla ei ole se nyt enää seurannassa.

1 tykkäys

Ei ole haltissa ollut ainakaan chartin perusteella

1 tykkäys

Se oli haltissa, mutta on taas käynnistynyt.
Tässä yhden kaverin kommentti, minkä löysin
“CHK going bk but c suite getting a 25M bonus cnbc”

tämän löysin

1 tykkäys

Nordean osakesäästöpäivän kohteena on perjantaina Englannin pörssi. Kun Nordeasta saa Shellin B-osaketta vain uk-pörssistä ja on jo pitkään ollut mielessä omistaa ko. yhtiöitä, niin onko englanti-Shellin ostaminen tyhmää vs. euroilla ostaminen? OST:lle olen ostamassa pitkään pitoon.

Toi britti-shelli on käsittääkseni ainakin osinkojen suhteen paras, koska siinä on varmasti tällä hetkellä osinkojen verotus 0%, eli OSTilta ei tule tuplaverotusta (saattaa olla sama myös Saksasta ostettavan b-sarjalisen kanssa, mutta tähän en saanut edes Nordnetistä varmistusta). Tämä ei titenkään takaa sitä, etteikö brexitin jälkeen keksitä jotain uutta hauskaa verotusmallia sinne.

Mielestäni yhtiön pääkonttorin sijainti ratkaisee eikä pörssillä josta ostaa ole merkitystä. Käsittääkseni shellissa ainakin rds.b on osinkojen verotuksen puolesta ok.

Ihan sama minkä RDS B osakkeen ostat, niin sen osinkoverotus on 0, koska brittirekisteröinti. Itse ostaisin tietenkin Hollannista, koska koska euro ja B löytyy sieltä. Tietty jo haluaa valuutan kanssa vääntää, niin silloin ihan sama ostaako briteistä tai vaikka jenkeistä.

Mikä etu B osakkeella on A:han verrattuna jota saa Hollannista?

B-osake on vaan edullisempi, koska oikeutaa pienempään äänimäärään yhtiökokouksissa, ei sen kummempaa pitäisi olla. Hollantiin jää myös 10% osingosta Shellin A-osakkeista, mikä sitten hankaloittaa asiaa OSTIlle hommattaessa.

1 tykkäys

Mulla on Nysen B:tä. Pitäisi vaihtaa jossain välissä Hollannin versioon. Ostin silloin perjantaina, kun Euroopan pörssit oli kiinni. On kyllä unohtunut pilkkiä tota. Tänään aamulla olisi ollut hyvä paikka. Hetken joutuu ajamaan tupla satsilla siinä vaiheessa.

Onkohan tuo Shellin Hollannin B-osake jotenkin huonommin saatavilla tms, kun näyttäisi ainakin investingin mukaan volat olevan ihan murto-osa tuosta A-osakkeen vaihdosta? Yleensä vissiin B-osakkeilla käydään kuitenkin enemmän kauppaa.

WTI:llä vaikeuksia päättää, mihin suuntaan seuraavaksi.

Onko jollain tietoa, onko Sasolin omassa tilanteessa merkittävää muutosta?
Sukeltaa nyt rajusti. Onkohan kyse vain öljynhinnan epävarmuudesta.

1 tykkäys

Oli mato Xetralla 13.75, joka näytti olevan alin hinta, mutta taisi olla iso pino siinä kohtaa, kun ei osunut.
En näe orderbookia.

Aika ruman näköinen chartti on kyllä SSL:llä. Tehnyt rajun laskun 22.73 tasolta, vuoden vaihteen tasolta.
Etelä-Afrikassa?

FTSI -23,35% pelkästään tänää ja alamäki jatkuu. Penniosakkeena oli suosittu, mutta ei enää reverse splitin jälkeen :grimacing: Ensimmäinen kunnon turska nyt rommauksen aikana ostetuista lottolapuista. Ei viitsi ostilta enää poiskaan myydä, eli katsotaan homma loppuun saakka. Onneksi tuli ostettua vain pieni 700kpl kasa tätä.

1 tykkäys

Mikä välittäjä sulla on? Mulla nordnet ja mun ftsi-positio näyttää -100% :joy: pitänee vissiin pistää nordnetille viestiä ja kysyä mitä tossa nyt tapahtuu

Mulla ei ole positioita, mut Degiron seurantalistalla osto ja myynti harmaana.