Omat kokemukset yhtiöistä

@OldSchool, siirsin muutaman sun viestin NRE:n ketjusta tänne liputtajan toiveesta - sopii ehkä paremmin tänne :slight_smile:

3 tykkäystä

Tää lafka on kyllä entinen jos jäävät Venäjälle. Ei toivu siitä mainetappiosta ikinä. Itsellä myös alla viimeiset noksun renkaat, en varmaan ole ainoa

Terve @V.Buffet , siirsin viestisi tänne edellisten vastaavien viestien tapaan. :slight_smile: Sopinee tänne paremmin. :+1:

EDIT, lisäys: @V.Buffet Monet muut ovat maineasiaa jo kattavasti perustellen käsitelleet yhtiön ketjussa. Siksi viestisi varmaan liputettiin, kun se oli vähän tuollainen heitto, joka ei varsinaisesti tuonut lisäarvoa ketjuun. :thinking: Yleensä yksittäiset “heitot” liputetaan ja sitten me moderaattorit teemme tarvittaessa toimenpiteitä esim. poistamme, piilotamme tai siirrämme. :slight_smile:

Stockalta ei ole tullut minulle vuosiin mitään markkinointiviestejä. Ei paperisia
tai sähköisiä.
Nyt alkanut tekstiviesteillä tulemaan mainontaa. Arvatenkin markkinointiosasto
kaivanut numeroni naftaliinistä esiin :smile:

1 tykkäys

Toki vaikea vertailla renkaita kahden eri auton välillä, mutta nykyisessä on alla Nokialaiset enkä kyllä kiljuen ole toisia ostamassa. Viime autossa oli alla Continentalin nastat ja ne tuntuivat kyllä paremmilta. En ole aiemminkaan Renkaisiin sijoittanut, koska epäilin hehkutettua paremmuutta ja nykyiset kokemukset eivät kyllä ainakaan puolla niiden kilpailuetua.

1 tykkäys

Tämä ketju lienee vielä käytössä. Sinänsä ihan hyvää keskustelua Remedy-ketjuun, mutta linjan pitäisi olla kaikissa ketjuissa sama.

1 tykkäys

Kyllä se Tokmanni on näistä kahdesta se mikä voisi muistuttaa kaatopaikkaa, ainakin mikkelissä.

Viime tokmanni reissulla oli rullakoita käytävät niin täynnä että niitä joutui jatkuvasti siirtelemään että pääsi tuotteiden luokse…hyllyttäjiä toki ei näkynyt lähimaillakaan.

Toinen mikä kiinnitti huomion oli mm. kuivatuotteiden kalliit hinnat ja kauhea kasa jouluglögiä… Voisi kuvitella että olisi kannattavampaa myydä glögit kovalla alella pois kun sesonki on mennyt 5 kuukautta sitten ja laittaa tilalle jotain vähän enemmän nykysesonkiin liittyvää.

Kolmas huvittava seikka on tokmannin hinnoittelu. Jos tuurilla sattuu yhdessä puisessa lätkämailassa olevan hinta niin kassalle kun viet sen pari senttiä pidemmän mailan niin maksatkin siitä 2 sentistä 2 euroa extraa… Kiva yllätys.

Puuilo taas erittäin siisti, järjestelmällinen, hinnat löytyy tuotteista.

Nämä toki vain täällä mikkelissä, en tiedä miten muualla päin suomea toimii.

Lukujen perusteellahan tokmanni olisi houkutteleva osake mutta kun omat kokemukset ovat niin surkeita niin ei tähän vain uskalla koskea, ainakaan vielä.

5 tykkäystä

Hinnat ovat usein väärin jopa kampanja tuotteissa, eli kassalla yrittävät ottaa normihintaa ja näet vasta maksettuasi kusetus yrityksen kuitista, koska ainakaan siinä tökmäänissä missä joskus asioin on mahdoton seurata “näytöstä” hintoja.

No, siinä sitten aletaan puljaanasn kassalla erhettä, kassa soittaa osastolle ja kysyy asiaa, vastauksen saatuaan asia korjataan kyllä. Aikaa kuluu jopa yli 10 minuuttia ja kassa seisoo ja asiakkaat hermoilevat.

Tämä on ihan toistuvaa toimintaa, lähes joka kerta, kun olen käynyt siellä.

Onko tieto tokmannin kassajärjestelmän toiminnasta, eli kauppakohtainen vai nykyaikainen keskitetty järjestelmä?

Puuilossa ei ole kertaakaan ollut hinnat väärin.

5 tykkäystä

Onhan varmasti ihmisillä yhtälailla huonoja kokemuksia esim. K-ryhmän kaupoista.

Itselläkin on monesti Citymarketissa käynyt niin, että rullakko on lojunut juuri himoitsemieni meetvurstien edessä.

Ja mikäli lätkämailan pituus on ollut eri…silloin on myös kyse täysin eri tuotteesta → eri hinta

Kaatopaikka ja kaaos kyllä kuvaa Tokmannia hyvin. Itse haen kaupasta toisinaan netin kautta tilaamiani paketteja. Ne eivät ole missään järjestyksessä ja yhtään liioittelematta enemmän kuin joka toisella kerralla myyjä tuskailee joko pakettien löytämisen tai tietokoneensa toimivuuden kanssa.

Toisaalta täytyy sanoa, että itse heitin Tokmannit aikoinaan mäkeen juuri asiakaskokemusten vuoksi. Kurssi oli silloin aikalailla pienempi kuin nykyään. Eli pitäisi vain tyytyä katsomaan kassajonojen pituutta eikä laadukkuutta. Etenkin halpahalleissa.

1 tykkäys

Tämä varmaan kuuluu jonnekin kokemuksia ketjuun, mutta onko Tokmannilla asiakkaiden vedätys ale-tuotteissa järjestälmällistä? Nyt useampi kerta käynyt niin, että hyllyissä kerrottuja hintoja ei ole laitettu järjestelmään ja alennuksia ei saa kuin kassalla ruikuttamalla. Samaa sattunut myös tutuilla, nimimerkki ehkä entinen osakkeen omistaja

6 tykkäystä

@Hyvahyva ja @kanon104 siirsin viestinne Tokmannin ketjusta tänne :slight_smile:

4 tykkäystä

En tiedä kiinnostaako ketään ja kuuluuko tänne ryhmään. Toivottavasti herättää keskustelua, mutta kyselin vaihtoa perinteiseen bensa-autoon nykyisen diesel kulkineen tilalle kun kilometrejä ei enään tule edes 10tkm vuodessa.

Vanha autoni oli perinteinen kahden litran diesel nelivetoinen alle 100tkm ajettu kansan merkki jonka pyyntihinnat pyörii meielstäni noin 32-34t€ välillä.

Kysyin Kamuxilta ja parilta muulta isolta toimijalta vaihtoa halvempaan bensa-autoon tällä viikolla. Sain noin 26-27t euron hyvityshinnan. Tuntui että ehkä parempi pitää diesel auto tämän myllerryksen yli odottaen parempia aikoja. Mielestäni olisi rankka hinta “paniikissa” hukata.

Kysyin vielä Sakalta vaihtotarjouksen myöskin halvempaan bensa-autoon. Jolloin sain 31t€ hyvityksen. Toki autokaupassa väliraha ratkaisee mutta jos puhutaan 20t€ hintaluoka perus bensa autosta niin erot tuntuvat todella hurjilta.

Tuntuu että nyt osa toimijoista ottaa isolla kädellä torjunta voittoja diesel myllerryksessä ennen kuin tilanne rauhoittuu? Tarjousten hintaerot ja toimijoiden näkemykset herättivät mielenkiinnon kuinka eri tavoilla näitä erikoisia aikoja käsitellään autoliikkeidein toimesta.

…Tein kaupat Sakan kanssa, ymmärtäen täysin myös muiden näkemykset dieselien tämän hetkisestä olemattomasta kysynnästä.

Huomista mielenkiinnolla odottaessa.

8 tykkäystä

Heippa @Raami ,

Siirsin tähän ketjuun, koska tämä on oikea ketju “omille kokemuksille”. :slight_smile:

Mukavaa illanjatkoa!

3 tykkäystä

kassajärjestelmästä en tiedä, mutta viikolla olin kassajonossa kun joku asiakas oli ostamassa tuotetta-X, kassalla hinta olikin eri mitä asiakas oli netissä katsonut.
Myyjä sanoi että hinnat ovat erit verkkokaupassa kuin myymälöissä, sekä hinnat voivat olla eri myös kauppojen välillä.
Myyjä ei kauheasti pahoitellut, oli vain itsekin enemmän turhautunut tilanteesta.
Asiakas jätti tavaran tiskille ja häipyi tyhjin käsin.

Ei kovin hyvä signaali, miksi näin? luulisi että on enempi haittaa kuin hyötyä.
En minä osakkeen omistajana siellä taaempana jonossa ainakaan tyytyväisenä katsellut.

Tosiaan tokmannin verkkosivulla lukee: “Huomioithan, että myymälän hinta saattaa poiketa verkkokaupan hinnasta.”

2 tykkäystä

Terveystalo kokemuksia viikolta ennakkoon varatusta ajasta.

  • lääkäriajat vain 15min, käytännössä ei mitään järkeä huomioiden potilaan haastattelu, tutkiminen, kirjaaminen jne.

  • olin varannut ajan klo 9. Klo 9.13 lääkäri tuli edellisen potilaan perässä huoneestaan ulos ja käveli kahville. Kahvilla 10min ja oma vastaanotto alkoi klo 9.23

  • toimipiste aukeaa klo 8. Käytännössä ensimmäisen tunnin kohdalla lääkärin aikatsulu oli melkein puoli tuntia jäljessä

  • aulassa vastaanoton työntekijä poistui kahville klo 9. Palasi asemalleen klo 9.30.

  • Lääkärin kahvitauoille ym. ei oltu jätetty erillisiä “ei varattavissa” aikoja. Varaussysteemi kusee

haiskahti se, että aikataulujen noudattaminen, eli asiakaskokemus, on prioriteetillä 2 vs. pörssiyhtiön voittojen maksimointi. Varsinkin tuo 15min lääkäriaika on aika vitsi

27 tykkäystä

Kysyn mielenkiinnosta, että oliko mahdollista varata 2x15 min aika? Itse käyttänyt Pihlajalinnaa ja siellä oli aikoinaan sama juttu, että tietyille lääkäreille vain 15min aikoja. Kerran sitten varasin 2x15min ja lääkäri hieman ihmetteli, että mikset suoraa varannut 30min aikaa, no totesin sitten, että ei ollut valittavana. Nykyään taitaa tulla automaattisesti 15 ja 25 min ajat valittavaksi.

4 tykkäystä

Onkohan yhdessäkään Tokmannissa sellaista piippauspistettä, jossa pääsisi itse tarkistamaan viivakoodinlukijalla tuotteen hinnan?
Tokmannilla on kieltämättä huono maine noiden väärien hintojen suhteen. Eikö asialle pitäisi jotain tehdä? :thinking:

4 tykkäystä

Jos tuohon tarkkailuun panostaa, niin kannattaa muiden Tokmannia tässä ketjussa koskevien kommenttien perusteella seurata myös jonojen syytä. Johtuvatko jonot suurista ostosmääristä ja asiakasmääristä myymälässä vai onko kyse kassojen läpäisykyvystä, koska myyjät selvittelevät tavaroiden hintoja, reklaamatioita tai jotain aivan muuta.

5 tykkäystä

Eikös tuolla ja muillakin lääkäriäasemilla lekurit ole kaikki oman firman kautta? Raha tehdään ottamalla siivu laskutuksesta, rahastetaan tutkimuksilla ja huonevuokrilla, yms? Sen olen myös huomannut, että lääkäreita ei pääsääntöisesti kiinnosta aikataulut tipan tippaa.

3 tykkäystä