Omat kokemukset yhtiöistä

Jos tuohon tarkkailuun panostaa, niin kannattaa muiden Tokmannia tässä ketjussa koskevien kommenttien perusteella seurata myös jonojen syytä. Johtuvatko jonot suurista ostosmääristä ja asiakasmääristä myymälässä vai onko kyse kassojen läpäisykyvystä, koska myyjät selvittelevät tavaroiden hintoja, reklaamatioita tai jotain aivan muuta.

5 tykkäystä

Eikös tuolla ja muillakin lääkäriäasemilla lekurit ole kaikki oman firman kautta? Raha tehdään ottamalla siivu laskutuksesta, rahastetaan tutkimuksilla ja huonevuokrilla, yms? Sen olen myös huomannut, että lääkäreita ei pääsääntöisesti kiinnosta aikataulut tipan tippaa.

3 tykkäystä

Eilen yhdessä Etelä-Suomen Bauhaussissa asioidessa tuttu myyjä kertoi, kuinka oli juuri myynyt kaksi lavallista Harvian kiukaita yhdelle yksittäiselle asiakkaalle. Tapaus toi itselleni osakkeenomistajana väkisinkin hymyn huulille, vaikka isossa kuvassa kyse on hyvin merkityksettömästä asiasta :smile:
Hyvä esimerkki siitä, kuinka jotain tiettyä osaketta omistamalla voi saada iloa tapahtumista, jotka muutoin jäisivät täysin huomioimatta päivittäisessä arjessa.

15 tykkäystä

Tokmannista on ollut puhetta muutamissa kommenteissa. Kaasupullo piti vaihtaa täyteen. Motonetissa 19,90e mutta kaasu loppu. Tokmannin hinta oli 28,90, jäi vaihtamatta. Kerroin myyjälle syyn, niin meni mykäksi. Loppujen lopuksi Rustasta 18,90 todella positiivisella palvelulla.

9 tykkäystä

Suosi kotimaista on mottomme…

2 tykkäystä

Omat kokemukset ja ajatukset firmoista Kamux ja Puuilo.

Kamuxista kuullut paljon huonoja kokemuksia, tosin vaihtoautojen myynnissä on aina ostajalla isot riskit. Pari kertaa käynyt liikkeessä ja en ole ollut tyytyväinen asiakaspalveluun verratten muihin. Tosin hyvin pieni otanta ja subjektiivinen kokemus, mutta näiden asioiden vuoksi pysytellyt poissa tuosta keissistä. En näe miksi kuluttaja ostaisi kamuxilta ennen muita. Auto ostetaan sieltä mistä sopiva löytyy vaikka yksityiseltä henkilöltä.

Puuilosta tänään kirjoittaminen tuntuu hieman hölmöltä, kun kurssi ottanut tulosvaroituksesta takkiin. Mutta olen pysynyt poissa tästä keissistä, koska en näe miksi menisin puuiloon verraten muihin vastaaviin. Brändi ei mielestäni ole mitenkään ihmeellinen ja en suosisi henkilökohtaisesti Puuiloa mistään syystä, muutakuin ehkä jos sieltä sattumalta löytyisi X- tuote halvemmalla.

Nyt kun lähdin kirjoittelemaan negatiivisuuksia niin mainittakoon positiivisena kokemuksena Marimekon. Aina hämmästyttää miten vahva ja luotettava brändi, sekä naispuoliset kuluttajat on saatu kyllä tuohon hyvin koukkuun. Emännän kanssa kun liikkeessä käydään on se aina jotenkin spesiaalia.

3 tykkäystä

Säikähdinpä pahasti Puuilon negaria, joten heti ostamaan kaikki puutarha yms. rautatarvikkeet sieltä mitä oli tarpeita kertynyt. Mielestäni Puuilossa (ja Tokmannissa) hienointa on se, että voit ostaa kaikkea tietäen, että ainakaan paljoa halvemmalla et saa mistään muualta(Bauhaus, Prisma Krauta jne.). Ei tarvitse vertailla vaan sieltä vain suoraan ostamaan! Muut paikat ovat sellaisia, että vertailu on pakko tehdä, koska löysää voi olla hinnassa 50%.

9 tykkäystä

Marimekon tuotteet kuitenkin vaikuttavat melko laadukkeilta ja kyllähän nuo designitkin ovat ihan hienoja.

Puuilosta samaa mieltä, että ei kyllä tule käytyä kuin jonkun halvan tuotteen perässä.

Applesta olen kyllä viehättynyt reilu vuosi sitten ostetun Macbook Airin takia. Mahtavia nuo Applen omat Mx-prossut.

5 tykkäystä

Täytyypä tästäkin heittää pieni kommentti.Vaimo tuossa kävi esittelemässä terveystalolla hitusvinkulaa ja semmonen 20 minuuttia meni aikaa.Lasku moisesta operaatiosta oli 199 euroa eli tuntitaksa ainakin kohdillaan.Varmasti joutuu moni vähempivarainen sinnittelemään vaivojensa kanssa päästäkseen julkiselle puolelle hoitoon vaikka,yksityiselle pääsisi heti,eipä ihme että lääkärivaje julkisella puolella.Kyllä pitäisi joku aikaraja valmistumisen jälkeen olla ennen kuin voi hakeutua yksityispuolelle,ei tuo julkisen puolen lääkärin palkka kuitenkaan niin huono ole.

3 tykkäystä

Samalta on vaikuttanut Mikkelin myymälässäkin :thinking: Vaikka Lidlin poistuttua samasta kiinteistöstä on satunaisten “kävästääs tuossakin samalla” asiakkaiden määrä varmasti laskenut. :thinking:

2 tykkäystä

Omat kokemukset taas Kamuxista päinvastaiset. Asiantuntevaa palvelua ja rehellisiä kuvauksia autoista. Vaimolle vaihdettiin kuukausi sitten ja itselle tulossa auto parin päivän sisällä Kamuxilta.

Sakassa oli palvelu ylimielistä. Rinta-Joupissa palvelu ok, jokseenkiin myyjä vaikutti olevan omissa ajatuksissaan. Näin siis Kuopiossa.

4 tykkäystä

Se on ihan sama mitä palvelua saat mistäkin liikkeestä, itseä ainakin kiinnostaa pelkästään se auton todellinen kunto ja siinä vaiheessa jos tulee ongelmia sen kotteron kanssa niin aivan yhtä kusessa olet, ihan yksi lysti ootko ostanut auton Kamuxilta, Sakalta tai miltä tahansa muulta käytettyjen autojen jobbarilta. Niitä ei kiinnosta mikään muu kunhan saavat vaan vietyä mahdollisimman paljon rahaa asiakkaalta ja piste. :rofl:

1 tykkäys

Pientä yleistystä, miten eroaa muuhun tavaran (käytetyn) myyntiin? No mautonta, mutta sopii tyyliin :joy:
Toivottavasti itse pystyt käyttämään pelkastään julkisia kun on sen verran kokemusta autokaupoista.

Eniten häiritsee se, että myyjä ei ole omistanut autoa ja tällöin ei tiedä autosta yleensä kuin mitä paperilla lukee. Ostat auton yksityiseltä esim. ensimmäinen omistaja ja tietää enemmän omasta auton historiasta kuin kaupan jobbari.

Sehän nyt on selvää, että jokainen voittoa tavoitteleva yhtiö ja valtaosa yksityisistä myyjistäkin haluaa parhaan mahdollisen hinnan tuotteestaan.

Alla vielä pari esimerkkiä vertailun vuoksi auton hankintaprosessin ajalta.

Esimerkki 1:
Soitan myyjälle ja kysyn erikseen auton maalipinnan kunnosta. Myyjä sanoo, että se on hyvässä kunnossa. Paikalle saapuessani huomaan, että kauttaaltaan täynnä pieniä naarmuja, osa pohjamaaliin saakka ja osa lähtenyt ruostumaan. Myyjä toteaa “Osa lähtee ehkä myllyttämällä”

Esimerkki 2:
Soitan myyjälle ja kysyn erikseen auton maalipinnan kunnosta. Myyjä kertoo, että konepellissä on tavallista enemmän iskemiä ja takapuskurissa pieni naarmu. Kerrottuani, että ne häiritsevät minua niin myyjä lupaa selvittää muiden ketjun liikkeiden vastaavien autojen kunnon ja soittaa minulle myöhemmin takaisin.

Meistä on moneksi, mutta itselle ainakin asiakaspalvelu on tärkeää. Jos autossa ilmenee jälkikäteen ongelmia, mieluummin selvitän asiaa Esimerkki 2 myyjän kanssa. Esimerkki 1 tapauksessa luottamus ja “fiilis” meni kyllä heti paikalle saapuessa, eikä enää kiinnostanut katsoa mitä muuta heillä olisi tarjolla.

7 tykkäystä

ja koska tämä häiritsee ostajia, niin jobbariliikkeen myyjät myös tietää sen.

siksi ovat (juttujensa mukaan) lähes aina omistaneet hetken sellaisen, tai vähintään jollain tutulla tai muulla myyjällä on ollut just samanlainen auto.
Tai vaihtoehtoisesti myyjä on vähintään viikon ajellut työmatkat juuri tällä samalla yksilöllä jota olet ostamassa.
“todella hyvä auto, ostaisin itse tämän itselleni jos olisi rahaa”, “tuo meidän myyjä-pekka ainakin kehui nämä autot maasta taivaaseen”, “serkkutytöllä on just samanlainen, samoilla varuisteillakin. Sanoi ettei myy sitä koskaan kun on niin hyvä!”.

Tämähän oli yleistys, mutta normaali käytäntö.

16 tykkäystä

Minulla oli asiakaskokemus Kamuxissa niin hyvä, että se varmaan vaikutti osaltaan yhtiön osakkeidenkin hankintaan. Kaikesta huomasi, että siellä halutaan lyödä paljon kauppoja kiinni nopeasti. Kuitenkin toiminta oli rehellistä. Toinen tendenssi vaikutti olevan, että ei haluta mitään jälkipuinteja kaupasta vaan sulkea kauppa ja siirtyä seuraaviin. Niinpä minunkin auto oli kuntoon pistetty ja kun löysin vian, niin samantien tehtiin kallis korjaus mukisematta ja näkemiin.

Tein hyvät kaupat Kamuxissa, en usko että olisin tehnyt parempia hinta-laatusuhde-kauppoja edes kovalla työllä Nettiautosta. Tavallaan sitten myös ymmärrän, miksi liikevoitto tuossa voi kärsiä. Aion tehdä seuraavankin kaupan ensisijaisesti Kamuxissa, jos löydän heidän valikoimasta sopivaa.

7 tykkäystä

Ihan mielenkiintoista! Millainen remontti oli kyseessä ja miksei tähän sovellettu sitä Kamuxin käyttämää osien arvioitua käyttöikää joka määrittelee sen prosenttiosuuden jolla Kamux tulee kuluissa vastaan? Kiva juttu jos olet tyytyväinen asiakas. Taitaa asiakstyytyväisyyskyselyiden perusteella lähes kaikki muutkin Kamuxin asiakkaat olla ja yleisen foorumimaineen muodostavat vaan ne jäävuoren huiput. Niinku tietty aina.

2 tykkäystä

Kyseessä oli auton polttoainekäyttöinen lisämmitin, jossa oli häikkää. Sanoin, että olen ostanut auton, jossa ilmoituksen mukaan on lisälämmitin ja tässä versiossa sitä ei nyt selvästikään ole siinä mielessä kuin auton myynti-ilmoitus antaa ymmärtää. Koko laite vaihdettiin uuteen eikä ollut halpa juttu talolle. Ei tarvinnut yhtään vääntää asiasta, homma hoitui nopeasti.

4 tykkäystä

Aika paljon alensi luottamusta Terveystalon IT-osaamiseen, kun latasin Terveystalo sovelluksen enkä pääse rekisteröinnin yhteydessä tunnistautumaan.
Luin Sovelluksen arvosteluja Google Playstä, niin aika alhaiset arviot ja samasta tunnistautumisen ongelmasta useat valittavat.
Varsinkin kun olen itse vastannut ison suomalaisen yrityksen osalta mm. näistä tunnistaumisen asioista tuntuu ihmeelliseltä, että tällainen ongelma voi olla tuotannossa pitkään.

Itsellä aina tulee näissä mieleen yhdistelmä Scrum + JavaScript koodarit, jolloin syntyy tosi hyvää pöhinää, mutta varsinaisista arkkitehtuuri- ja laatuasioista ei ole kovin vankkaa kokemusta