Omat kokemukset yhtiöistä

Sitowiseltä olen tilaillut erilaisia suunnitelmia ja selvityksiä. Pääasiassa yhteistyö on toiminut hyvin ja lopputulos on yleensä ollut priimaa.

Kerran kuitenkin sattui kohdalle Sitowisen suunnittelutiimi, jossa sekä projektipäällikkö että suunnittelijat olivat selvästi kokemattomia ja tilaajan edustajana jouduin toimimaan todella aktiivisesti laadunvalvontatehtävässä eikä sekään meinannut riittää. Yrityksen nopea laajeneminen kenties aiheuttaa tällaista laatuvaihtelua.

Nyt kun tuo Lohilon kurssin kehitys on löytänyt uomansa (käy useille firmoille täällä kun kurssi laskee niin ketju hiljenee ja etsitään seuraavaa hevosta) niin oikean ratkaisun tein kun en tuohon lähtenyt. Tuossa heti aluksi tökki tuotteiden korkea hinta verrokkeihin ja jäi sellainen kuva, että menekki ei olisi korkea. Kun itse vedän lähes päivittäin aminohappojuomia, täytyy turvautua bulkkiin ja hinta on lähes ratkaiseva tekijä. Nuo proteiinijäätelöt tuntuvat rahastukselta ja mietin aina ostaessani tuotetta mistä saan parhaiten rahalla vastinetta euro/proteiiniamäärä. Kuitenkin tässä tulen taas siihen, että on vaikea sijoittaa tuotteeseen mihin ei itse usko. Toisaalta näin kapeasti katsoessa missaa hyviä sijoituskohteita, esim. Marimekko (rumia vaatteita mielestäni) silti jotkut noita ostaa.

Tänne tällaiset, @Miksa

(Plus oma kommenttini: jos kaupassa on jatkuvasti jonoa maksamaan, on kassahenkilökuntaa liian vähän, eli homma on huonosti organisoitu. Mutta mutua tämäkin.)

1 tykkäys

Osuuspankin AOT:lla taas osinko 2 viikkoa myöhässä. En ihmettele miksi OP ei ole enää pörssiyhtiö, jos näin perusjututkaan ei toimi.

3 tykkäystä

Ostin Lehdolta uudisasunnon vajaa viisi vuotta sitten. “Talousohjattua rakentamista” -sloganista tuli yhtiössä kirosana, ja aiottiin tehdä lauseesta muraali talon seinään siinä vaiheessa kun talon kyljestä alkoi puskea herkkutatteja. Sain luojan kiitos koronamyrskyssä paskakasan kaupaksi.

7 tykkäystä

Löytyy myös tälläinen ketju nykyään :slight_smile:

4 tykkäystä

Oho, mites se tänne tuli🙈

1 tykkäys

Kävin koeajamassa Teslan. Ihan hyvältä autolta vaikutti.

4 tykkäystä

IF:n vakuutuskausi vaihtuu ja sain laskelman seuraavasta kaudesta. Inflaatio näemmä jyllää…

  • Eläinvakuutus +15 % !!!
  • Metsävakuutus +5 %
  • Liikenne- ja kaskovakuutus +3 %
  • Kotivakuutus +1,5 %

Olen muistaakseni 15 vuotta ollut IF:n asiakas ja olen ollut liian laiska kilpailuttamaan vakuutuksia. Hyvin on yhteistyö myös IF:n kanssa mennyt. Nyt kuitenkin olin yhteyksissä, että saavat laskea tiukan hinnan. Toisaalta näin Sammon omistajana mukava huomata, että yritetään huolehtia inflaatiosuojasta :slight_smile:

8 tykkäystä

Käyty paikallisessa tokmannissa missä itsellä silmään pistää paikan sotkuisuus. Isoja jouluvaloja ajelee korien vierellä lattialla, vetolaukkujen kohdalta/pukeutumisessa pari väliä mistä pääsee hädin tuskin läpi, kahvivälissä pari lavaa hyllyä vasten niin korkeasti ettei näe useiden tuotteiden hintoja/hankala ottaa jne. Pakko mainita myös pullokone joka on kyllä todella huono.

Nyt on aikaa kirjoittaa asiasta lisää niin laitetaan nyt tänne. Kierretty vielä myymälää kunnolla läpi ja toinen havainto oli, että tietyt “rytökasat” ollut jo pidemmän aikaa joissa tavarat ajelee ilman selviä hintamerkintöjä. Eikö nämä kannattaisi hinnoitella/myydä isommalla alennuksella pois niin saadaan tila hyödyllisempään käyttöön?

Testattu myös pullokone ja tämä oli juuri niin hidas kuin muistelinkin. Yhteenvetona omasta mielestä tämä paikallinen tokmanni vaatisi kyllä siistimistä/pullokoneen päivitystää uudempaan.

Käyty vertailun vuoksi myös uudemmassa tokmannissa ja testattu pullokone. Täällä pullonpalautus sujui puolet nopeammin. :slightly_smiling_face:
Yleisilme myös huomattavasti siistimpi ja mukavampi aloittaa ostosreissu kun ei heti mene hermot pullokoneen kanssa.

Kilpailu kiristyy kun rusta avaa vauhdilla uusia myymälöitä Suomessa. Tästä johtuen on omasta mielestäni tärkeää, että myymälät pysyy siistissä kunnossa, koska asiakas jaloillaan äänestää missä haluaa asioida. Itsellä löytyy tokmannia salkusta.

6 tykkäystä

Tuli eilen käytyä Turun keskustan toisessa Tokmannissa. Ei ollut siellä sotkuisuutta, mutta sitäkin pidemmät jonot asiakkaista. En ole kertaakaan jonottanut noin kauan Tokmannissa vielä tähän mennessä. Kassoissa myyjät ja silti jonot ylettyivät kulman taakse. Toivotaan, että lupaa hyvää myynnin kannalta pidemmältäkin ajalta :wink:

15 tykkäystä

@juupe, @make995, pidetään esim. yksittäiset asiakaskokemukset tässä ketjussa, kuten muidenkin ketjujen kanssa on tapana :slight_smile: Yksittäisillä asiakaskokemuksilla lähtökohtaisesti ei ole suurta vaikutusta Tokmannin fundaan (Tokmanni on kuitenkin jo yli miljardin firma markkina-arvoltaan, jolloin yksittäisten myymälöiden asiakaskokemukset eivät merkittävästi vaikuta firman fundaan).

9 tykkäystä

Jep, hienosti sanottu Johannes Sippola, se on hyvin ärsyttävää kun tullaan jatkuvasti esim. Tokmannin ketjuun kertomaan että kuinka siellä Sipoossa oli jouluvalokynttilät ihan sekaisin lattialla ja sitten kun vielä kävelin myymälän läpi niin jatkuvaa kaaosta oli koko liike.

Ihan kuin näillä yksittäisillä kokemuksilla olisi jotain painoarvoa kokonaiskuvassa millään tavalla. Ja olen huomannut että näitä tämän kaltaisia viestejä tulee ihan jatkuvalla syötöllä juuri Tokmannin ketjuun, hmm!

5 tykkäystä

Nyt ei kyse ollut mistään asiakkaan lattialle jättämästä yksittäisestä jouluvalosta, vaan yleisemmin avattuja myyntieriä on ympäri myymälää lattioilla hyllynvieressä ajelemassa, jonka päälle voi asiakkaat kävellä/kompastua.

Tällä yritän saada selville sitä, että koskeeko tämä sotkuisuus vanhempia tokmanneja yleisemmin vai onko kyseessä vain yksittäistapaus. Tämä ei nyt ainakaan positiivisen puolelle mene, jos kyseessä ensimmäinen.

Kävin alkuviikosta kahdella eri Tokmannilla Helsingin alueella. Kyllä molemmissa myymälöissä kiinnitin huomiota epäsiistiin yleisilmeeseen. Toisaalta asiakkaita riitti näissäkin jonoksi asti.

Stockmann ottaa nähtävästi mallia Tokmannilta siitä, miten alas kassapalvelun tasoa voi laskea. Kassoilla viime vierailulla jatkuvasti asiakkaita jonossa. Yleisilme sentään vielä säilynyt siistinä.

Kamuxilla ainakin ovat aktiivisempia kun Sakalla. Jätin tänään aamulla ylimääräiseksi jäävästä autostani ostotarjouspyynnön kamuxille ja sakalle peräjälkeen. Ei mennyt kun n. 10 min kun puhelin soi ja soittaja oli Kamuxin ostaja. Sakasta ei ole vielä kuulunut mitään…

5 tykkäystä

Yksittäisen tapauksen perusteella vaikea tehdä johtopäätöstä aktiivisuudesta.

1 tykkäys

Omaa autoani kun myin niin Kummastakin tuli soitto 10min sisään, sekä Kamuxilta ja Sakalta. Auto päätyi lopulta Sakalla koska maksoivat 1000e paremman hinnan kuin Kamux.

1 tykkäys

Itse lvi-alan mies joten olen näihin ollut yhteydessä paljon sekä myynyt että ostanut heidän tuotteitaan:

Uponor

Hyvä yritys. Asiakkaan näkökulmasta hommat toimii, hyvät, laadukkaat tuotteet. Laajasta valikoimasta hyötyä. Brändinä tunnettu. Alalla kuitenkin kova kilpailu ja Uponorilla yleensä kovemmat hinnat kuin muilla. Ilmeisesti yrityksellä vähän ongelmia tällä hetkellä mutta voihan se olla että nousee tulevaisuudessa.

Purmo

Mitä muuta ostaisi jos ei purmoa? Ei ole mitään syytäkään. En tiedä missä kaikkialla toimivat mutta suomessa ylivoimainen ykkönen. Veikkaan että pattereiden ja kuvaimien myynti laskee tulevaisuudessa mutta ehkä lattialämmitys ja muut erikoistuotteet vetävät

10 tykkäystä