Omat kokemukset yhtiöistä

Suomeen kesäksi palattuani havaintoni citymarketeista on enemmäm kuin huolestuttava. Hevi ostaston valikoimat hoitamattomia, mm sitruunat homeessa, fenkolit mustia, munakoisot pehmeitä, perunat kumisia, kalatiskillä myydään ei oota, liha- ja kanatuotteissa saatavuus ongelmia, tarjous tuotteet = valitettavasti loppu, ei ole saatu lisää vielä… jos tämä on citymarket, jossa maksamme paremmasta laadusta ja palvelusta niin metsään mennään ja lujaaa… annetaan vielä pieni mahdollisuus korjata tilanne mutta kauan en ainakaan minä jaksa näillä hinnoilla, jotka eivät vastaa laatua/ palvelua asiaa katsoa. Pelkään että en ole ainoa osaakkenmomistaja, joka on saman havainnon tehnyt? Kommetteja?

4 tykkäystä

Ihan noin huonoja kokemuksia ei ole, mutta kyllä viimeksi Citymarketista avokadoja ostaessa oikein ihmetytti, kun pussi toisensa jälkeen oli selkeästi jo pilalle menneitä tuotteita. Minun laillani myös yksi rouva yritti samaan aikaan löytää pussikasasta yhtään ostokelpoista pakkausta, ja haastavaa tuntui olevan.

3 tykkäystä

Citymarketeja arvioitaessa on aina hyvä miettiä, arvioidaanko nyt yhtä liikettä vai koko ketjua. Ja tämä pätee myös kaikkiin muihin ketjuihin. Palvelutasoon vaikuttaa sekä kauppias/myymälävastaava että muu henkilökunta. Valikoiman kokoa ja osin myös tuoreutta ohjaa myös kysyntä. Omalla paikkakunnalla on kaksi Citymarketia, jotka ovat monessa asiassa hyvinkin erilaisia; kummallakin on vahvuutensa ja heikkoutensa toiseen verrattuna. Aivan hyviä kumpikin, mutteivät läheskään täydellisiä. No, toinen - pienempi - kaupoista on perheen ykkösruokakauppa sekä sijaintinsa että meille sopivan valikokoimansa ansiosta. Toisen Citymarketin käyttö on selvästi vähäisempää - osin myös siksi, että sen vieressä on Prisma, joka on taas valikoimaltaan vielä jonkin verran erilainen vaihtoehto.

4 tykkäystä

En nyt tiedä voiko tällaista oikein kokemukseksi luokitella, mutta itse omalla paikkakunnalla huomannut että Prisma kun tänne rantautui niin Citymarket on jäänyt täysin Prisman ja Lidlin varjoon. Kyllä on sittarin parkkipaikoilta vaan autot (asiakkaat) vähentyneet reilusti :roll_eyes:

Kokemusta auton myynnistä ja Kamuxista: myin tuossa juuri noin 15k€ sporttisen bensa-auton. Tunnistettavuussyistä mallia en paljasta, mutta vrt. Skoda Octavia RS, Golf GTI, Fiesta/Focus ST, jne. Vähän ajettu ja hyvin huollettu yksilö.

Autovexin kautta tulleet tarjoukset ei miellyttäneet ja laitoin auton Nettiautoon myyntiin. Puhelin alkoi soimaan ja tarjouksia tuli muun muassa Rinta-Joupilta, Sakalta, MS-autolta, Vaihtoautomaalta ja Kamuxilta. Mielenkiintoisesti Kamux näistä ainoana ei suostunut tekemään suoraa ostotarjousta, vaan tyrkytti vaihtoa (ja vielä aivan naurettavalla hyvityshinnalla omastani). Sanoivat, että “eivät mielellään osta tällaista suoralla kaupalla”. Vaihtoautomaan ja MS-auton ostajat puolestaan sanoivat suoraan, että etsivät juuri nyt sporttisia bensa-autoja myyntiriviin. Auto lähti lopulta SAKA:lle ja heidän myyntirivistä poistui kahdessa päivässä n. 20 % korkeammalla hinnalla, mitä autosta itse sain.

Pointtina tässä jäi ihmetyttämään, miten “Kamuxin data” ilmeisesti puolsi välttämään tätä autoa, kun muut liikkeet nimenomaan tuntuivat etsivän vastaavaa autoa.

27 tykkäystä

Soitin Fortumin asikaspalveluun vaihtaakseni pörssisähköön. Sopimukseni on siirtynyt Fortumille Kotimaan Energian kautta 1.10.2022. Sopimukseni on määräaikainen 31.12.2023 asti ja se sisältää vaihtoturvan. Kerran vuodessa voi siis vaihtaa kiinteähintaisestä pörssisähköön tai toisin päin. Eivät suostu vaihtamaan, koska 1.10.2022 on ”laskenta nollaantunut” ja pitää olla ollut vuoden voimassa tuo vaihtoturva.

No, Kotimaan Energian puolella sopimus on tehty jo vuoden 2021 syksyllä. Olen siis maksanut koko ajan palvelusta, jota minulla ei käytännössä ole. Suurinta kusetasta mitä olen vapaassa Suomessa nähnyt. 31.12.2023 jälkeen vaihtuu muuten sähköyhtiö.

Pitäkää roistoyhtiönne.

21 tykkäystä

Lähetä sopimus Fortumin aspaan ja kysy heidän tulkintaansa. Voithan kettuilumielessä tehdä valituksen kuluttajavalituslautakunnalle, todennäköisesti menee läpi, mutta onko sitten vastaavaa hyötyä.

7 tykkäystä

Itse olen vuosien mittaan käyttänyt paljon Puuiloa ja ollut tyytyväinen. Viime aikoina on kokemukset muuttuneet huonommiksi. Kokemukseni Vantaan liikkeistä

Toisinaan on ollut vaikea löytää tuotetta hyllystä. Kolmena viimeisenä kertana tuote ei ollut hyllyssä hintalapun kohdalla, vaikka verkkopalvelu niin lupasi. Kahtena kertana pyysin myyjää ja tuote lopulta löytyi ylähyllystä laatikosta, joka oli purkamatta hyllyihin. Kolmantena käyntinä en jaksanut myyjää pyytää vaan ostin tavaran Motonetista
Nuorten Puuilon myyjien kohdalla toisinaan on varmaan hyvä meininki, mutta toiminta ei aina ole systemaattista.

Ostin halvat 3€ “Yleissakset 9,5” yleissaksiksi erilaisten remonttiteippien ja muiden aukaisuun. Sitkeää tavaraa kuten ilmastointiteippiä ei saa aina leikatuksi. Ohueen lasikuitumattoon ei pystynyt ja samalla irtosi pienellä puristusvoimalla kädensija.

Ajattelin kirjoittaa asiallisen palautteen, että muut eivät vahingossa osta saksia Yleissaksiksi. Kirjoitin tyyliin “Sakset eivät kykene sitkeän tavaran leikkaamiseen. Ne ovat halvat ja hyvät paperin ja pahvin leikkaukseen”. Palauteen läpimenosta tuli kuittaus mutta sitä ei ole julkaistu. En jaksa selvittää miksi. Ostin jo Fiskarssit yleisaksiksi Motonetista

Kiinnostava nähdä onnistuuko Puuilon kasvu hieman amatöörimäisen tuntuisella henkilöstöllä. Hyvä meininki ja ystävällinen palvelu sinänsä on

Sanotaan, että Puuilo on teeseitsemiehen halpakauppa. Ehkä edellyttävät, että näin asiakas on itse asiantunteva ja tietää mitä miltäkin härpäkkeeltä voi ‘suorituskykyä’ odottaa.

2 tykkäystä

Niin kirjoitin muustakin kuin tuotteesta (Sakset)
Toisaalta tuotetta mainostetaan Yleissaksina. Saksien terä on taipuisaa pelliä kuten paperisaksissa. Tuohon ei tuotteen ollessa pakattu kiinnitä huomiota puhumattakaan verkkokauppaostoksesta
Osa ostaa Puuilosta myös verkkokaupasta, jolloin ostopäätös tehdään verkkokaupan kuvan ja tekstin perusteella (sekä arvostelujen jos niitä toivottavasti on).

Mikäli Puuilo ei julkaise asiallisia tuotearvosteluja, kuten muut toimijat tekevät, ei se lupaa hyvää

4 tykkäystä

Stockmannilta tilasin neljä paitaa. Kaksi tuli ajallaan vajaassa viikossa, ei turhan nopeasti kuitenkaan.
Sitten ne kaksi muuta tulivat nyt tänään, miltei parin viikon päästä tilauksesta (niitä piti olla varastossa). Toinen paidoista, Olympin kauluspaita, oli likainen ja selvästi hankaantunut jollain pölyisellä pinnalla.

Ei nyt oikein tullut sellaisia Stockmann-viboja tästä. En omista.

1 tykkäys

Kamuxin verkkosivujen palvelun kautta esitin muutaman kysymyksen tietystä myynnissä olevasta autosta. Vastauksia ei sähköpostiin ole kuulunut ja arvelin jonkun ostaneen ko. auton. Kävin kuitenkin nettiautosta vilkaisemassa myynti-ilmoitusta ja hieman herätti ihmetystä, kun auton otsikossa oleva varustetaso oli muuttunut ja auton hintaa oli nostettu 1590€

1 tykkäys

Kävin eilen Puuilossa kun pitäisi rakentaa venetela ja täytyy kyllä sanoa että ihan älyttömän sekava kauppa mistä on mahdotonta löytää yhtään mitään. Hyllyissä ei mitään logiikkaa, hyllyjen yläpuolella olevat kategoriat ei pidä paikkaansa. Hyllypaikkaa tuotteille jos koittaa katsoa puuilon nettisivuilta niin tietoa ei löydy. Myyjät on tukkineet käytävät trukkilavoilla tavaraa. Jokainen tuote pitää erikseen myyjiltä kysyä että mistä löytyy.

Jos jotain positiivista niin myyjiä oli paljon ja palvelua kyllä sai kun sitä kysyi. Ihan eri levelillä vaikka motonet tai biltema myymälän järjestyksen suhteen ja siellä on ne tietokoneet joilta voi katsoa mistä löytyy etsimäsi tavara. Voisivat ottaa sieltä mallia, niin voisin käydä useamminkin.

5 tykkäystä

Käytän Puuiloa paljon yrityksen ostoihin.
Minkä tuotteen hyllypaikkaa sivu ei näytä?
Oman kokemukseni mukaan sivusto näyttänyt 100% oikein hyllypaikan ja olen käyttänyt useampaa myymälää.

11 tykkäystä

Sama homma. Itsekin usein katsonut ensin netistä onko tuotetta kyseisessä liikkeessä ja missä se siellä olisi. Ja aina sen sieltä Puuilosta olen siitä paikasta löytänyt mitä sivusto on näyttänyt.

5 tykkäystä

Kramfors lukituskettinki 8mmx2m

Joo, näköjään aika monessa paikassa näyttää hyllypaikan, mutta ei tuolla missä kävin.

Kävin viime viikolla Porttipuiston Puuilossa ja Tokmanilla:
Huomiot:

  • Puuilon uusi liike oli mielestäni yllättävän iso Puuilon liikkeeksi
  • Asiakkaita riitti, mutta mielestäni liikkeen suuruuteen nähden ne myös hävisi aika hyvin sinne käytäville vs. Lentokentän vierustassa oleva Puuilo, mikä on aina ihan tukossa
  • Tokmannilla oli paljon porukkaa → kukkamullat yms puutarhatuotteet oli mielestäni samanhintaisia (ottaen huomioon kampanjat). Tokmanilla oli tikkataulu noin euron halvempi vs. Puuilon samanlaiseen, mikä pisti kiristämään hampaita kun olin sen Puuilosta kerennyt ostamaan… :smiley:
  • Viime viikko oli aurinkoinen, mutta tosiaan porukkaa silloin käydessäni riitti (oli lauantai) ja selkeästi porukka haki ainakin Tokmannilta kaikkea puutarhaan ja pihaan liittyvää ja myös ne limsa six packit suht monella näytti olevan (varmaan näitä hetken mielijohteesta ostettuja…)
  • Puuilon valikoimasta yllätyin, että siellä oli ihan perhanasti kaikkea hevosiin liittyvää, esim. “heinäpaaleja” (???) :smiley:

Luulisin tosiaan, että Q2/2023 tulee jo pelkästään parempien kelien innoittamana olemaan parempi liikevaihto kuin Q2/2022 → kustannuksia on vaikea mennä sen enempää arvioimaan, kuin että luulisi energiakust, logistiikkakust. yms. olevan ok tasolla, mutta pääsi se Q1/23 kustannustasokin yllättämään, joten ei parane arvailla liikaa kustannusrakennepuolta kummankaan firman osalta.

10 tykkäystä

Laittaisivat nyt ensin vain tuon LifaCaren kuntoon, ihan jäätävää kuraa ollut tuon käyttäminen viimeisen kuukauden. Tein toukokuussa töitä 163h ja valehtelematta työajasta meni 2-4h siihen että Lifecare ei toiminut / oli kaatunut :smiley:

Yleensä hyvin kyllä toiminut ja tykättykin. Viimeisen kuukauden ajan pirusti ongelmia ja tästä on kyllä Tiedonkin suuntaan annettu vihaista palautetta.

3 tykkäystä

Konecranesin tuotteista on hyviä kokemuksia. Siltanosturit todella kestäviä ja niitä ei saa mitenkään ränkättyä rikki. Aikoinaan joskus ostin osaketta kun ajattelin, että ompas nämä hyviä vehkeitä.

1 tykkäys

Tervetuloa HUS tutustumaan Apottiin, et enää valittaisi LifeCaresta sen jälkeen…:sweat_smile:

3 tykkäystä