Omat kokemukset yhtiöistä

Kävin eilen Puuilossa kun pitäisi rakentaa venetela ja täytyy kyllä sanoa että ihan älyttömän sekava kauppa mistä on mahdotonta löytää yhtään mitään. Hyllyissä ei mitään logiikkaa, hyllyjen yläpuolella olevat kategoriat ei pidä paikkaansa. Hyllypaikkaa tuotteille jos koittaa katsoa puuilon nettisivuilta niin tietoa ei löydy. Myyjät on tukkineet käytävät trukkilavoilla tavaraa. Jokainen tuote pitää erikseen myyjiltä kysyä että mistä löytyy.

Jos jotain positiivista niin myyjiä oli paljon ja palvelua kyllä sai kun sitä kysyi. Ihan eri levelillä vaikka motonet tai biltema myymälän järjestyksen suhteen ja siellä on ne tietokoneet joilta voi katsoa mistä löytyy etsimäsi tavara. Voisivat ottaa sieltä mallia, niin voisin käydä useamminkin.

5 tykkäystä

Käytän Puuiloa paljon yrityksen ostoihin.
Minkä tuotteen hyllypaikkaa sivu ei näytä?
Oman kokemukseni mukaan sivusto näyttänyt 100% oikein hyllypaikan ja olen käyttänyt useampaa myymälää.

11 tykkäystä

Sama homma. Itsekin usein katsonut ensin netistä onko tuotetta kyseisessä liikkeessä ja missä se siellä olisi. Ja aina sen sieltä Puuilosta olen siitä paikasta löytänyt mitä sivusto on näyttänyt.

5 tykkäystä

Kramfors lukituskettinki 8mmx2m

Joo, näköjään aika monessa paikassa näyttää hyllypaikan, mutta ei tuolla missä kävin.

Kävin viime viikolla Porttipuiston Puuilossa ja Tokmanilla:
Huomiot:

  • Puuilon uusi liike oli mielestäni yllättävän iso Puuilon liikkeeksi
  • Asiakkaita riitti, mutta mielestäni liikkeen suuruuteen nähden ne myös hävisi aika hyvin sinne käytäville vs. Lentokentän vierustassa oleva Puuilo, mikä on aina ihan tukossa
  • Tokmannilla oli paljon porukkaa → kukkamullat yms puutarhatuotteet oli mielestäni samanhintaisia (ottaen huomioon kampanjat). Tokmanilla oli tikkataulu noin euron halvempi vs. Puuilon samanlaiseen, mikä pisti kiristämään hampaita kun olin sen Puuilosta kerennyt ostamaan… :smiley:
  • Viime viikko oli aurinkoinen, mutta tosiaan porukkaa silloin käydessäni riitti (oli lauantai) ja selkeästi porukka haki ainakin Tokmannilta kaikkea puutarhaan ja pihaan liittyvää ja myös ne limsa six packit suht monella näytti olevan (varmaan näitä hetken mielijohteesta ostettuja…)
  • Puuilon valikoimasta yllätyin, että siellä oli ihan perhanasti kaikkea hevosiin liittyvää, esim. “heinäpaaleja” (???) :smiley:

Luulisin tosiaan, että Q2/2023 tulee jo pelkästään parempien kelien innoittamana olemaan parempi liikevaihto kuin Q2/2022 → kustannuksia on vaikea mennä sen enempää arvioimaan, kuin että luulisi energiakust, logistiikkakust. yms. olevan ok tasolla, mutta pääsi se Q1/23 kustannustasokin yllättämään, joten ei parane arvailla liikaa kustannusrakennepuolta kummankaan firman osalta.

10 tykkäystä

Laittaisivat nyt ensin vain tuon LifaCaren kuntoon, ihan jäätävää kuraa ollut tuon käyttäminen viimeisen kuukauden. Tein toukokuussa töitä 163h ja valehtelematta työajasta meni 2-4h siihen että Lifecare ei toiminut / oli kaatunut :smiley:

Yleensä hyvin kyllä toiminut ja tykättykin. Viimeisen kuukauden ajan pirusti ongelmia ja tästä on kyllä Tiedonkin suuntaan annettu vihaista palautetta.

3 tykkäystä

Konecranesin tuotteista on hyviä kokemuksia. Siltanosturit todella kestäviä ja niitä ei saa mitenkään ränkättyä rikki. Aikoinaan joskus ostin osaketta kun ajattelin, että ompas nämä hyviä vehkeitä.

1 tykkäys

Tervetuloa HUS tutustumaan Apottiin, et enää valittaisi LifeCaresta sen jälkeen…:sweat_smile:

3 tykkäystä

Omia kokemuksia Puuilosta keväältä… Yhdestä kriittisestä laitteesta hajosi osia ja niitä piti lähteä etsimään Puuilosta, koska näitä osia myyvät muut paikat olivat jo kiinni. Osan osista löysin helposti mutta yhtä osaa en millään. Verkkokaupan mukaan niitä oli saatavilla kyseisessä liikkeessä ja hyllyvälinkin piti olla oikea (samaan aiheeseen liittyvää tavaraa oli muutenkin näkyvillä). Kysyin ensin yhdeltä lähellä hyllyjä täyttävältä klopilta, joka neuvoi sinne samaan hyllyväliin missä olin jo torveillut viisi viimeistä minuuttia, ja jatkoi vain hyllyjen täyttämistä. Kävin palloilemassa uudestaan, mutta mitään ei löytynyt sanotusta paikasta, joten kävin kysymyssä vielä uudestaan. Tällä kertaa vastauksena oli, että pitäisi varmaan etsiä joku toinen myyjä, joka tietää niistä.

Parin hyllyvälin välissä oli pari muuta henkilöä täyttämässä hyllyjä ja menin kysymään heiltä. Toinen myyjä-tantta antaa vastaukseksi ihan saman kuin tämäkin edellinen kloppi ja jatkaa vain hyllyjen täyttämistä. Menen jälleen sinne hyllyväliin pyörimään ja mitään en löydä. Kun mutisen siellä hyllyjen välissä ääneen, että ei täältä niitä löydy, niin tantan luona ollut toinen myyjä tulee vilkuilemaan käytävälle. Kohta hän bongaa halutun tavaran ihan eri paikasta käytävää jostain paskaisesta muovilaatikosta, joka on tungettu hyllyn perälle silmiltä piiloon sellaiseen paikkaan, mistä näitä en varmasti olisi tullut itse löytäneeksi. Kaikki tarvittavat osat lopulta löytyivät ja myöhemmin sain korjattua laitteen.

Näin jälkeenpäin mietittynä jäi kyllä niin :poop::n maku suuhun tuossa liikkeessä käynnistä, että en aio siellä toiste asioida, ellei ole aivan pakko. Vaikka näillä hyllyjä täyttäneillä henkilöillä oli myyjän liivit päällä, niin ei näiden käytös ja palvelualttius ainakaan myyjää muistuttanut. Pikemminkin vaikuttivat vain “mää oon vaan täällä hyllyjä täyttämässä, emmää tiedä mistään mitää” -luokan nollatauluilta. Ihan vain näin viiden pennin vihjeenä Puuilolle, että teettäkää tämänkaltaisille nollatauluille liivit, joiden selässä lukee “hyllyjen täyttäjä, kysy myyjältä” ja laittakaa sinne myymälään myyjä-liiveillä varustettu henkilö tai pari, joka tietää asioista jotain ja tarvittaessa palvelee asiakasta etsimällä sitä tuotetta sieltä tavarasekasotkusta.

9 tykkäystä

Pakko on kyllä sanoa että itsellä on paikallisesta Puuilon myymälästä aivan päinvastaiset kokemukset. Jos jotakin ei tahdo löytyä niin kun kysäsee henkilökunnalta niin alkaa tapahtua. Ellei ensimmäinen tiedä/löydä niin radiopuhelin rallattaa, on joskus ollut kolmekin myyjää etsimässä tuotetta apuna, olivat silloin tulleet sen päivän kuormassa ja olivat vielä purkamatta kuormalavalla. Mutta löytyi kuitenkin :grin:. Eli on varmaan hyvinkin paikallista tuo palvelualttius.
Onpa tullut vastaan sellainenkin tilanne että kun on radiopuhelimen kautta kyselty jotain tuotetta niin kassalla ollut henkilö on kertonut puhelimeen missä tuo tuote tarkalleen sijaitsee, eli kyllä joillain on tietoa noista sijainneista. Omat kokemukset ovat siis hyviä järjestään :grinning:

9 tykkäystä

Välillä mietin, että eivätkö ihmiset itse osaa sanoa esimerkiksi, että “Hei olenkin tuolta hyllyväliltä etsinyt niitä, mutta en vain löydä. Pystyisitkö tulla katsomaan kanssani?”

Jokaisen ihmisen pitäisi työskennellä hetki asiakaspalvelussa, jotta he ymmärtäisivät millaisia asiakkaita maailmasta löytyy. Samalla jokainen pystyisi muokkaamaan omaa mielipidettään asiakaspalvelutyöstä.

Ylipäätään muistutan jokaista. Olkaa armollisia asiakaspalvelussa. Aina on mahdollisuus, että hän on ensimmäisiä päiviä työpaikalla (varsinkin nyt sesonkiaikaan kesätyöntekijöitä!) tai, että hän on tullut tuuraamaan toiselle osastolle sairastunutta kollegaa.

Ymmärrän, että asiakaspalvelijaan on helppoa kohdistaa kritiikkiä, mutta usein hän on aivan väärä henkilö tekemään asialle mitään.

Esimerkkinä otan, että jos korttimaksu ei toimi voi kassalla. Ongelma voi johtua olla kaikesta muusta kuin sitä käyttävästä yrityksestä, mutta kassamyyjä on se, joka asiakkaan mielipiteen kuulee.

Toisaalta “Tyytymätön asiakas voi olla maailman tyytyväisin” kun reklamaatiot hoidetaan kunnolla. Reklamaation hoitaminen kunnolla sitouttaa usein asiakkaan vahvasti yritykseen.

En kritisioi sinun @Jankko antamaa kokemustasi. Tuntui vain, että syöttö tuli lapaan. Lisään vielä, että tavarat voivat liikkua myymälässä myös siitä syystä, että toiset asiakkaat kohtelevat tuotteita aivan “hälläväliä”-fiiliksellä eli eivät esimerkiksi laita tuotetta takaisin paikalleen, jos peruvatkin ostoaikomuksensa. Mielestäni hienoa tässä kokemuksessasi oli kuitenkin se, että sanoit “Yhdestä kriittisestä laitteesta hajosi osia ja niitä piti lähteä etsimään Puuilosta, koska näitä osia myyvät muut paikat olivat jo kiinni.” eli ts. Puuilo pystyi lopulta ratkaisemaan ongelmasi, vaikka kohtasitkin asioinnissa heikkoja hetkiä oli tärkeintä todennäköisesti se, että sait kriittiset osat hankittua.

Hyvää kesää kaikille lukijoille!

35 tykkäystä

Puuilossa kävin viikonloppuna, kun kilpailijan ainakin hyvin lähelle oleva tuote oli 28 € vs Puuilon 7 €.

Liikkeessä hyvä meininki ja myymälä aivan täynnä asiakkaita. Kaksi kassaa auki ja useita myyjiä radiopuhelinten kanssa kiertämässä ja myymässä tavaraa ihmisille. Eli tekivät juuri tätä opastusta. Kyllä minä ainakin olen aina saanut apua jos olen kysynyt ja radiopuhelimella saadaan koko myymälän sen hetkinen tietotaito käyttöön, monesti varastossa varsinkin on paljon tietoa asioista. On niin paljon tavaraa myymälässä, ettei sitä ihan jokaista nippaa hetkessä opi. Monet asiakkaat myös kiireisen oloisia, perus joku raksa menossa ja pitäisi nopeasti kipaista hakemassa tarvikkeita. K-Raudassakin on vuoronumerot ja ainakin minä siellä saan odottaa aina hyvän tovin, joten mielestäni Puuilossa saa palvelua nopeasti, kun etsii myyjän liikkeestä.

Tuote myös toimi käytännön rempassa moitteettomasti, mutta en toki kalliimpaa ole käyttänyt, joten jäävi sen osalta kommentoimaan hinta-laatusuhdetta. Työnsä teki allekirjoittaneen kädessä.

21 tykkäystä

Puuilossa tuli käytyä ensimmäistä kertaa, Nummelan uudessa liikkeessä.

Mukavan väljää, vähän sitä sun tätä tavaraa hyllyissä. Löytyi kyllä ne muutamat asiat mitä haettiin.

Vähän asiakkaita.

Odotin jotenkin enemmän palstan pöhinän perusteella, nyt jäi vähän sellainen ’mukava ku lehmän muna’ fiilis. :man_shrugging:

3 tykkäystä

Tuore(15 min sisään) tuotekokemus:

K- Menu kertakäyttölautanen(valmistaja: Huhtamäki) ei pidä nestettä. Ajattelin sitten laittaa spostia Huhtamäelle, kysyäkseni onko ko. lautanen tarkoitettu vain marjanpoimijoille ja kivienkerääjille. No, eihän heiltä spostiosoitetta löytynyt.

Näillä näytöillä ei ole Huhtamäki eksymässä tämän sijoittajan salkkuun :arrow_right: :penguin:

13 tykkäystä

En tiedä, onko heikko signaali nettikasinoiden vaikeuksista näinä maailman aikoina, mutta bonustarjoukset tuntuisivat isossa kuvassa muuttuvan harvinaisemmaksi ja huonommaksi. Voi tietysti olla käyttäjäkohtaista säätöä. Itse kun en ole koskaan pelannut, ellei asiaan liity bonustarjousta. Liian kallista hupia muuten. Siksipä huomaankin, että eipä ole tullut pelattua aikoihin. Miksi? Ei ole enää mitään tarjouksia, ei tule talletettua, ei ole millä pelata. En siis lue 10-50x kierrätysehdon sisältäviä tarjouksia tarjouksiksi lainkaan vaan ne ovat yleensä kaikki silkkaa huijausta.

Tarjouksiaan heikentävistä Unibet tulee mieleen ensimmäisenä, mutta myös Betsson. Paf on myös heikentänyt yhä harvemmaksi käyviä tarjouksiaan selvästi. Leo Vegas tarjosi pitkään ihan matemaattisesti odotusarvoltaan asiakkaalle voitollisia ja heille tappiollisia tarjouksia, mutta sielläkin on ruuvia kiristetty. Coolbet tarjoaa edelleen varsin hyviä tarjouksia etenkin vetopuolelle, mutta sielläkin hienoisessa alamäessä kasinopuolen tarjoukset. Kaikki firmat tuntuvat kampanjoivat jonkinlaista megajackpot-yhteiskampanjaa, josta mututuntumalla on varmasti vaikeampi voittaa kuin Eurojackpotin täysosuma, eli kyseessä on “muka kampanja”, jota kaikki osalliset voivat käyttää markkinoinnissaan ja jonka kulut maksavat asiakkaat itse kartuttamalla pottia.

Onko siis kasinoilla tiukat ajat tulossa, ovatko pelaajat vähentyneet, kulutetut summat pienentyneet…näkyykö tämä kohta yritysten tuloksissa.

Yksi mielenkiintoinen detalji omistamani Kindred groupin kannalta on se, että Betsson group tuntuisi ottavan etäisyyttä Suomeen, uusimpana poistettiin suomenkieli vaihtoehdoista. Tällainen ei todella näytä alustavalle työlle Suomen markkinoille pyrkimiseksi mahdollisen monopolin purun yhteydessä. Se työ tulisi tehdä jo vuosia ennen kuin markkina todiasiallisesti avautuu, niin kuin Unibet on aktiivisesti tehnyt. Aiemmilta vuosikymmeniltä Betsson groupiin kuuluva Nordicbet muistetaan arpajaislakisäädösten rikkomisesta Jokerien otteluissa, joten heillä ainakin joskus oli pyrkimys markkinoida Suomessa. Nyt kuitenkin näyttäisi sille, että Kindred group on tässä tilanteessa yhdessä Ahvenanmaalla toimivan Pafin kanssa Veikkauksen ainoat todelliset haastajat. Virolainen Coolbet on musta hevonen, mutta en ole varma heidän kyvytään, halustaan ja resursseistaan lähteä mukaan. Kyseessä on vielä pieni ja verrattain uusi toimija, joita on vuosikymmenten saatossa tullut ja mennyt.

2 tykkäystä

Kummallista. Omat kokemukseni Stockalta tilaamisesta ovat jo parin vuoden takaa, mutta homma pelasi joka kerta täysin moitteettomasti, tuotteet olivat virheettömiä, tilaukset saapuivat nopeasti ja pakkaaminen oli tehty taiten.

Noita Olympeja sun muita tavallisia paitoja saa onneksi joka ketjusta joten suosittelen kokeilemaan seuraavaksi vaikka Kekälettä (tarjouksia jatkuvasti) Halosta (edellistä hiukan halvempi mutta nettikauppa toimii erittäin hyvin!) tai Sokosta (ei pahaa sanottavaa tästäkään muutaman tilauksen kokemuksella).

2 tykkäystä

KH-Koneet

Osuin sattumalta eilen lounaalle vanhan tutun kanssa. Hemmo on myynyt parikymmentä vuotta kaivinkoneita ja pienempiä laitteita mm. kiinteistön hoitoon.
Kertoi isojen ja pienten koneiden kaupan olleen tänä vuonna selkeästi vaisumpaa kuin pitkiin aikoihin, viimeiset kuukaudet melkein kuollutta.

En kertonut omistavani KH-Konetta, mutta kysyin mielipidettä kyseisestä firmasta.
Kehui vuolaasti KH-Koneiden laajaa ja laadukasta valikoimaa ja kertoi, että tuskin ottaa yhtä pahaa osumaa kuin monet muut. Toki tilanne varmasti vaikuttaa myös KH-Koneisiin.

Koneiden vuokraus on kuulemma Suomessa lapsen kengissä verrattuna muuhun Eurooppaan. Muualla on tapana vuokrata kone työmaata varten ja palautus kun työmaa loppuu.
Suomessa sensijaan yrittäjillä on vähän sitä mentaliteettia, että kone pitää omistaa ja toisaalta kunnat saattaa vaatia kilpailutuksissaan maarakennusalan yrittäjältä omia koneita.

Hiukan samansuuntaista tarinaa kuulin pari viikkoa sitten entiseltä maarakennusalan yrittäjältä, joka on edelleen tekemisissä alan kanssa.

24 tykkäystä

En tiedä mistä johtuu, ettei Kamuxin toiminta minua vakuuta, vai miten minulle sattuu sieltä huono asiakaskokemus jälleen. Sain tehtäväkseni hävittää sukulaiseni ylimääräisen auton. Auto oli vuosimallia 2022 ajettu 13000, farmari automaatti. Mielestäni käsittääkseni parasta myytävää. Otin puhelut Sakalle ja Kamuxille. Kamuxilta lupasivat olla yhteydessä WhatsAppin kautta. No sitä yhteydenottoa ei vieläkään ole tullut ja auto onkin jo Sakalla myynnissä. Soitosta sovittuun meni Sakan kanssa vajaa 3 tuntia. Itse tunnistan Kamuxin osalta ongelmaksi valvonnan puutteen toiminnan laadun varmistamiseksi. Eli mielestäni keskijohto ei ole tilanteen tasalla. Näin kuluttajan kannalta heidän mainonta siitä, että ovat Suomen suurin käytettyjen autojen kauppa ei merkitse mitään jos pientäkään asiaa ei hoideta. On mielestäni melkoinen työ kääntää toimintamalli kuluttajaa palvelevaksi.

36 tykkäystä


Tilasin eilen päivällä tällaisen Marimekon kaupasta (en itselleni, vaikka näyttäisi kivalta päälläni), tilaaminen oli tosi helppoa ja sujuvaa.

Juuri tuli ilmoitus, että se on lähikaupassani - todella nopeaa toimintaa.

Saatan jatkossakin tilata Marimekon kaupasta lahjoja, kun tämä meni näin kivasti. Maksoin hieman extraa, niin tuo tuli valmiiksi paketoituna.

19 tykkäystä

Pika visiitti suoritettu Dollarstoren
Myymälään. Mr. Tokmannia peesaten ostoksille :slight_smile:

Yleisilme siistiä, kuten on ollut aina ketjun liikkeissä asioidessani.
Toki en ole mikään vaki asiakas.

Hinnoittelu oli edelleen tuttua hintaryhmittän hinnoittelua tyyliin
Tämä pino 20sek ja tämä hylli 30sek jne.

Myymälä ei mielestäni pidetty varastona, vaan tuotteita oli “niukemmin” esillä.

Liekö logistiikkaa vai psykologiaa.
Vai sattumaa?

Ehkä vaatetusta vähemmän kuin
mitä olen Tokmannilla törmännyt.
Toki vain oma pieni havainto.

Muutama kuva myymälästä sisältä.




28 tykkäystä