Omat kokemukset yhtiöistä

Marimekon tuotteet, etenkin kassit näyttää yleistyneen silmiinpistävästi Bangkokissa. Edelliseen reissuun ajalta ennen koronaa en bongannut kuin yksittäisiä tuotteita ihmisten päällä, mutta nyt etenkin kauppakeskuksissa todella moni pukee Marimekkoa. Näköjään ovat myös Adidaksen kanssa yhteistyössä nykyään, näkyvät paikat ovat saaneet useassa kaupassa. Pitääkin alkaa tutkimaan Marimekkoa omaankin salkkuun :grin:

16 tykkäystä

Itseltäni oli hävinnyt asuntolainan tiedot Nordean verkkopankista ja mobiilista, samoin vaimolta. Kun aspaan laittoi viestiä, niin ihmettelivät melkein tunnin, minkä jälkeen löysivät lainatiedot ja saivat lisättyä ne omiin tietoihin. Tämän kokemuksen kruunasi se, että he eivät voineet korjata vaimon samaa ongelmaa vaan hän pääsy nauttimaan vastaavan aspa kokemuksen Nordean kanssa. Hämmentävän hyvin Nordealla menee, vaikka aikamoisia haasteita tuntuu näissä ATK-järjestelmissä olevan.

5 tykkäystä

Tein hiljattain kauppoja yhdestä autosta. Kävin myös Kamuxilta kysymässä heidän vaihtoehtoa. Hämmentävää oli, kuinka korkeat lähtöhinnat Kamuxilla nykyään on verrattuna kilpailijoihin. Vaihtohyvitys oli myös markkinoiden huonoin ja näin ollen viidestä vaihtoehdosta ylivoimaisesti kallein vaihtoehto. Lisäksi myytävän auton huoltohistoria ei ollut läheskään yhtä selkeästi saatavilla kuin kilpailijoilla. Tämä on ollut Kamuxin ongelma aina. Käsittämätöntä, että siihen ei ole vuosien varrella saatu muutosta.

Edelleenkään en sijoita, koska en voi olla tyytyväinen asiakas.

5 tykkäystä

Itsellä kävi sama asia, mutta lähetin viestin aspaan ja asia oli korjattu kahdessa päivässä. Kertaalleen hävisi ja korjaantui myös itsestään.

No onneksi on vaihtoehtoja mistä ostaa.

Voisitko kuitenkin kertoa mikä/mitkä automerkit ja malli/t ovat niitä jossa Kamuxin lähtöhinta on selvästi korkeampi kuin vastaava kilpailijan auto :+1:.
Kiinnostaa tietää kun itselläni on eri käsitys ja nettiautoa tulee selattuan käytännössä joka päivä, joo ei viisasta :smiley:

En ole koskaan ostanut autoa Kamuxilta tai Sakalta, vaikka olen omistanut kymmeniä autoja, viimeiset pari ostaut yksityisiltä ja aikaisemmat Ruotsista ja Saksasta.
Kamuxiin sijoituskin on onneksi verrattaen pieni kun se on reilusti tappiolla :cry:.

Minä olen saanut erittäin hyvää palvelua Nordeassa. Viimeksi maanantaina kävin tyttären kanssa hoitamassa erästä tietoturva-asiaa ja ihmettelin ääneen virkailijalle, että miten asia saatiin niin nopeasti tietoturvaosaston tietoon. Joskus on myös huonoja kokemuksia mutta pääosin osunut vain hyviä omalle kohdalle. Lähinnä sijoittamispalveluihin liittyen huonoja kokemuksia mutta niitäkin on onneksi vähitellen kehitetty.

4 tykkäystä

Volvo.

Halvempia olivat K-Auto, Kymppiplus, Vaihtoplus sekä yksityinen yhden toimipisteen liike, johon kaupat lopulta tulivat.

Joo nämä ovat varmasti hyvin tapauskohtaisia! Täytyy Nordean puolustukseksi sanoa että heiltä oltiin minuun uudelleen yhteydessä (oma-aloitteisesti) eri asiakaspalvelijan toimesta. Sain häneltä oikein hyvää palvelua ja asiat ratkottua kuten olisin jo olettanut tapahtuvan ensimmäisen puhelun yhteydessä.

Puhelun jälkeen jäi hyvä mielikuva palvelusta ja tilasin samalla uuden kortinkin. Ammattitaitoinen mielikuva sai nopeasti särön, kun uuden kortin kohtalla näkyi heti typo “Ei kävtössä”. Eikö näitä verkkopankin toimintoja testata ollenkaan ennen kuin ne pusketaan tuotantoon? :smiley:

image

3 tykkäystä

Minulla oli Kamuxin hyvityshinnan ensimmäinen tarjous oli puolet siitä mihin lopulta päädyttiin. Sanoin, että asun toisessa kaupungissa, en lähde tähän hyvityshintaan edes katsomaan autoa. Myyntiedustaja sitten siihen, että hän ei voi pyytämääni hintaa maksaa, mutta hän kysyy yksikön päälliköltä, voidaanko tällainen hyvitys maksaa ja palaa seuraavana päivänä asiaan. Sieltä tuli hyväksyntä ja lähdin seuraavana päivänä autoa katsomaan parin tunnin ajomatkan päähän ja tein kaupat samalla reissulla.

1 tykkäys

-Lähes kaikki Marimekot siellä on paikallisia kopioita, samoin Kiinassa. Tilasin ison Logokassin kokeeksi Kiinasta(Hinta 5,40€ sis postit) ja perheen ‘Laukku-asiantuntijalla’ meni jonkun aikaa tunnista väärennykseksi.

5 tykkäystä

Ainakin yksi Marimekon virallinen liike on tullut vastaan, enkä jaksa uskoa, että kauppakeskuksissa liikkeet laittaa aitiopaikalle Adidaksen/Marimekon kopioita. Nimenomaan kauppakeskuksissa, eli “parempiosaisten” paikassa nuo Marimekot ovat yleistyneet rajusti, lähiöissä ja kaduilla muutenkin tulee vastaan sitten huomattavasti vähemmän.

Yhtään Marimekon feikkejä myyvää kojua ei ole tullut vastaan. Adidas, Nike, Puma jne suositut merkit sitten onkin edustettuina feikkikojuissa. Eiköhän Marimekoltakin ala kopioita aikanaan ilmestymään kun tarpeeksi saa suosiota.

Jostain hähmäisestä kiinalaisesta nettikaupasta kun menee tilaamaan muutamalla eurolla, niin en ihmettele jos sieltä feikkiä pukkaa, eikä sillä tämän asian kanssa ole varsinaisesti mitään tekemistä.

6 tykkäystä

Sanoisin, että ei ole typo vaan y:stä leikkaantuu graafisesti alaosa pois, jolloin se näyttää v:ltä. Jos selaimessasi on zoom eri asetuksella kuin 100% niin voi johtua siitä, mutta voi myös johtua ihan verkkopankin tyylitiedostoista.

Olisin itse arvellut samaa, mutta kun tilana lukee “Käytössä”, niin siinä ei ole samaa ongelmaa. Lisäksi 1920x1080 resoluutiolla ja 34" näytöllä ei voi leikkaantua mitään pois ellei sivulla ole virhettä (ja zoom on siis 100%).

image

image

Vähän syvempää tutustumista ajattelin Kamuxiin tehdä, vaikka pintapuolisesti yhtiön jo jotenkin tunnenkin. Piti oikein IR-sivuilla käydä katselemassa, mitä he itse haluavat viestiä.

Asiakkaan ilahduttaminen on kolmas viidestä mainitusta arvosta. Tästä minulla on henkilökohtaista kokemustakin. Kävin Kamuxin liikkeessä Espoossa näyttämässä todella vähän ajettua joskin vanhaa Corsaani, koska liikkeen seinässä luki Corsaa isommilla kirjaimilla “OSTAMME AUTOSI”. Sisällä sain työntekijän kiinni ja hän selaili hiukan netistä mitä Corsasta voisi maksaa. Totesi, että ei osta, koska ei jää katteen jälkeen enää palkkioille mitään varaa. Odotin auton arvon olevan max muutama satanen siis. Mainitsin seinässä olevasta julisteesta ja lähdin pettyneenä pois. Myyjä kuitenkin huikkasi “Hei odotas!”. “Voin tarjota omasta pussistani euron.” Hetken kieltämättä nauratti ja arvo toteutui. Kauppoja ei syntynyt.

15 tykkäystä

Kirjoitin 25. Toukokuuta kokemuksia ja kuulemisia Kamuxista ja on niin negatiivinen kuva tullut koko lafkasta että pysyn kaukana asiakkaana ja vielä kauempana sijoittajana.

4 tykkäystä

Itsellä ei tarkemmin tämän asian tietoa ole, niin haluatko hieman tarkentaa miksi näin? En siis omista tai ole ostanut palveluita, mutta kiinnostaa näin vahva kommentti.

Tuossa kyseinen kommentti.
Jätän kommentin hyödyllisyyden sinun itsesi arvioitavaksi :slightly_smiling_face:.

Yhtä vahva samaan logiikkaan pohjautuva “oma kokemus” itseltä Puuiloon liittyen:
Äitini mainitsee aina Puuilon jos ilmenee tarvetta joillekin halvoille tarvikkeille, joita ei lähi-Prismasta löydy. Jos äidilleni tulee ensimmäisenä mieleen Puuilo, niin miksei muillekin? :smiley:

(huumorintaju suotavaa)

2 tykkäystä

Lynchimäiseen tapaan tulee itsellänikin paljon seulottua sijoituskohteita oman kokemuksen mukaan. Keskustelen myös mielelläni tuttujeni kanssa heidän kokemuksistaan samoista yhtiöistä isomman kuvan luomiseksi.

Osakeyhtiöiden joukosta eri brändeistä ja yrityksistä parhaiten tuotteen/palvelun antaman kokemuksen ja mukaan mieleen ovat jääneet Apple, Harvia, Kesko ja Nordea.

Apple ja Harvia ovat tuotemerkkejä joihin yhdistän takuuvarman laadun ja tuotteen kyvyn kestää aikaa. Nordeasta minulla taas on elämäni parhaat asiakaspalvelukokemukset niiltä harvoilta kerroilta kun olen henkilöpalvelua tarvinnut. Nordean tuotevalikoima ja itsenäisen pankkiasioiden hoidon mahdollistamat digitaaliset palvelut eivät saa edes harkitsemaan päivittäisten raha-asioiden siirtoa toisiin pankkeihin vaikka parista muusta asiakkuus löytyykin.

Keskon liikkeissä puolestani asioin sijainnillisista syistä melko harvoin, mutta aina kun sellaiseen astun sisään tulee tuotevalikoimasta, kaupan ilmapiiristä, palvelusta ja sisustuksesta sellainen laatuvaikutelma että olen mielelläni valmis maksamaan enemmän tarjottavista tuotteista.

9 tykkäystä

Olin alkuviikosta yleisurheilukisoissa ja katsomossa ympärilläni olleista lapsista kolme neljästä söi suoritustensa jälkeen Elovenan välipalakaurakeksejä. Ovat kyllä hyviä ja käteviä ja kaiken lisäksi ilmeisen suosittuja. Raision omistajana myhäilin vieressä :slight_smile:

11 tykkäystä

Myös meidän lasten ja havaintojen mukaan myös heidän kavereiden vakio välipalakalustoon kuuluu Elovena keksit. Antavat aikuisille ainakin mielikuvan terveellisemmästä vaihtoehdosta…

En ole Raision omistaja

2 tykkäystä