Omnicar SaaS-yhtiö, autojen korjauspalvelulla. Mistä on kyse?
Tässä katsotaan hieman mitä yhtiössä on tapahtunut. Valitettavasti yhtiön sivuiltakaan ja raporteista ei tarkasti löydy erittelyjä mistä tulot tulevat, mutta toivotaan että nämäkin asiat korjautuisivat tulevaisuudessa.
Yhtiön tie on tähän mennessä ollut synkkä. Vuodesta 2020 on näillä näkymin ensimmäistä kertaa tulossa positiivinen tulos eli mahdollisesti käänneyhtiö tekeillä.
.
About Omnicar
The IT company OmniCar has developed a unique software solutionfor vehicle repair shops and car dealers. Our software helps the automotive industry to manage and sell far more service contracts than before using customized additional services and subscription-based services that follow each car throughout its lifecycle.
Omnicar 2019 yhtiöpäivitys
- Aluksi oli tarkoitus tarjota SaaS palvelua kaikkialle, mutta IT-support kulut olivat liian kovat pienten asiakkaiden kanssa. Tappiota tuli tehtyä paljon.
- Nyt keskitytään vain tuottaviin asiakkaisiin. Tappiolliset asiakkaat karsittu pois.
- Kiinnostusta on ollut myös Omnicarin softapuoleen.
- Keskitytään Scandinavian markkinoihin.
2020 Q3
- YTD revenue totalled SEK 8.552 thousand
- YTD profit/(loss) after financial income and expenses, net amounted to SEK 881 thousand
- YTD earnings per share* is SEK 0,04
CEO:
During the first month of operation we had 96 customers. This number exceeded our expectations by 50%
The feedback we get is amazing as are the reviews from customers on Trustpilot. Have a look on www.omnicarservice.dk. This is both encouraging and motivating
Yrityksen huoltopalvelu aloitti lokakuussa 2020. Palaute ja kysyntä vaikuttaa positiiviselta. Yhtiö aloitti palvelun kahdella autojen huoltoon varustetulla pakettiautolla.
Palvelua markkinoitu: “Auton huolto kotiovelle/töihin”
Huolto-auton kuvaus:
Huolto-auton video Q/A
Matkalla -> Q4 (loka-joulukuu)
- Growth in number of customers by 45% – average on a monthly basis.
- Growth in revenue by 50% – average on a monthly basis.
- Growth in basket size by 20% – average on a monthly basis.
- Days of monthly operations will amount to 22, except for December which will amount to 20 days of monthly operations due to holidays and such.
- Cost per acquired customer will increase to SEK 675 compared to our current figure of SEK 400.
- On track to reach a gross margin of 75%.
- We target a monthly revenue of SEK 405.000 per van.
- During 2021, we will have five fully equipped and operating vans across Denmark.
Huomioitavaa on myös, että yhtiö on vasta järjestänyt suunnatun osakeannin ja merkintäoikeuksia:
En taas tässäkään ymmärrä miksi nuo Omnicar TO2 ovat noin paljon kalliimpia. Ehkä ymmärrän tässä jotain väärin…
*Disclaimer
Omistan myös itse kyseistä yhtiötä ja lisäsin avauksessa positiota. Ainakin Q4 uskoisin olevan positiivinen. Vuosikatskauksessa toivottavasti kerrotaan hieman enemmän myös SaaS kuvioista.