Voitte hyvin olla oikeassa että mainitsemanne asiat menevät sisäpiiritiedon piiriin, en tiedä. Luulis että joka kiskalla on kuitenkin suunnitteluputkessa uusia tuotteita joiden tavoitteena on mullistaa maailma tai nykyinen bisnes jollain tapaa ja silti sisäpiiriostoja tapahtuu. Optiohomman allekirjoitan, että se varmasti painaa oleellisesti jos osakkeita näyttäisi tulevan haltuun tulevaisuudessa markkinahintaa halvemmalla tai kappalemääräisesti merkittävästi bonareiden kautta haltuun.
“Tämä laite tulee olemaan mullistava komponentti okulomiikan laajentumisessa ja läpimurto alalla.”
on paljon sanottu ja jos pitää paikkansa, niin miksi sen puolesta ei omaa rahaa laita kiinni jos siihen noin vahvasti uskoo. Olen ihan varma että aikaikkuna sisäpiiriostoille tälläisessä tilanteessa olevalle firmalle on jossain kohtaa olemassa jos siihen haluaisi tarttua.
Eikös viime vuonna tilinpäätöksen jälkeen Himberg ostanut pörssistä noin 100k€ edestä, eli tuolloin oli ainakin. Samoissa hinnoissa ollaan mitä tuolloin.
Korostan, että ei kyse ole siitä ettäkö komiat suunnitelmat olisi esteenä, vaan se, että sisäpiiri tietää nykyisestä liiketoiminnasta jotain, mitä markkinoilla kieli pitkällä odotellaan;
solmittujen asiakassuhteiden tarkan määrän
asiakaspoolin tarkan koostumuksen, on meinaan melkoinen nyanssiero, onko portfoliossa nakkikiskat, yksittäiset klinikat vai maan kattavat megalomaaniset ketjut
asiakassuhteiden tilat (koekäytössä, skaalamassa, luovuttamassa)
kameroiden lukumäärän noin suurinpiirtein
vireillä olevien neuvotteluiden tiedot
Suomessa on saatu kevyestikin tuomioita pienemmillä tiedoilla, miltähän tuommoinen tiedon epäsymmetrisyys näyttäisi syyttäjän kirjelmässä?
En mene lupaamaan, että eivät osta sen takia, että tietäisivät liikaa positiivisia asioita, mutta syy ostamattomuuteen ei välttämättä ole se, että myynti ei kulje.
Yksi mahdollisuus on myös se että niitä solmittuja asiakassuhteita on niin vähän ettei q1 tuloksen numerot näytä hyvältä. Pitäisin tätä suurimpana todennäköisyytenä.
Kun katsoo näitä lukuja, edellisen vuoden kvartaalit ja nyt Juhan ennustuksia tälle vuodelle niin eihän nämä nyt pitäisi olla vaikeita ylittää kun on vielä ohjeistettu vahvaa kasvua.
Itse olen kyllä todella pettynyt jos ei mennä yli näistä luvuista. Sen verran mitä Himberg puhui Redeyen haastattelussa että Q2 alkaa ne luvut näkymään niin Q1:lle vielä kauheasti painetta anna.