OROCO - Kuparia Mexicosta

Poraukset alkavat heti kun luvat tulee ja minun käsitys on että poraustuloksia julkaistaan sitä mukaa kun niitä tulee, katsoisin millaista dataa alkaa Brazilesista tulemaan

7 tykkäystä

ETF:istä en osaa sanoa ja niissä on muutenkin hankaluutena että pitäisi olla listattuna eurooppaan jotta niitä saa ostaa kiitos Fivan.

Jotain isoja minereitä varmaan löytää joilla hyvä portfolio kaivoksia monella mantereella. Sitä kautta voisi saada suht hyvää hajautusta.

Kaivokset jääneet muuten jälkeen kuparin hinnan kehittymisestä.

Et välttämättä ole ainoa joka on sekoittanut Orocon ja Orocobren:
image

image

9 tykkäystä

E: joo riskit tällä hetkellä aiva eri versus se hetki kun poraukset aloitetaan. Koska lupaa ei vielä ole. Ja se onkin tässä lapussa mikä eniten jännittää. Tuo jännitys kun poistuu alkaa @Pavel kanssa terassilla oluen/ginien juonti! :beer::raised_hands:

Itse ootan porauksien tulokset. Koska sillon on sit mahollisuus saada se oikea kunno nousu ja myös luulen että vaihtokin nousisi niiden myötä aivan eri tasolle. Jos 3DIP on hyvä tankkaan kyllä tuloksista seuraavana päivänä tai kun myyjät laskee tod näk kurssia tuolloin. Voi olla siis erittäin hyvä ja turvallinen ostopaikka tiedossa. :drooling_face::gem:

22 tykkäystä

Täällähän on meillä hyvä ketju ja Mariusz videollaan hyvin sinällään tuota avannut/markkinoinut, mutta kyllä tuo vaatii jonkun verran lukemista ja ymmärtämistä, että pääsee kärryille tästä, eli uskoisin hyvin monen tämmöiset skippaavan varmuuden vuoksi.

6 tykkäystä

Kyllä tuo Mariusz kieltämättä vaikutti sijoituspäätökseeni. Katsoin kaikki Orocoon liittyvät Mariuksen videot ja tulin vakuuttuneeksi, että hän on tutkinut firman läpikotaisin läpi. Parhaita olivat videot missä pääsi paraatipaikalle katsomaan millaisissa puitteissa homma pyörii, varmaan harvinaisempaa herkkua päästä firmaan sisälle privaattikierrokselle. Tämä on minun ensimmäinen kaivosalan sijoitus ja varmaan viimeinen. Pidän myös siitä puolesta että kyläläisiä on “voideltu” mm. futiskenttä hommattu. Olen nähnyt Venäjän puolella samankaltaista toimintaa Gazpromilta.

13 tykkäystä

Timpurin kommentti kun liputettiin, niin haluan korostaa Meksikossa pitkään asuneena ja työskennelleenä ja erityisesti maaseudulla ja luonnonvarojen parissa, olen sitä mieltä, että tämä asia on erittäin tärkeä. Paikallista väestöä tulee kohdella auttavasti ja heille tulee tarjota yhteisömäisiä investointeja. Tämän Oroco on tehnyt mallikkaasti ja on ainut tie onnistua hankkeessa. Toiminta eliminoi oleellisen osan poliittista riskiä, joka ilman toimenpiteitä saattaisi hyvin todennäköisesti johtaa, sosioekonomisiin, antropologisiin tai luontoarvojen takia kriisiytymiseen, vaikka oikeata syytä ei olisikaan. Tätä riskiä on täällä keskustelussa arvioitu ja pidetty jopa pahimpana uhkana hankkeelle. Oroco on hoitanut tämä niin hyvin kun meidän osakkeenomistajien vain tulee toivoa eli luottavaisin mielin eteenpäin tämän osalta niillä tiedoilla mitä on saatu

37 tykkäystä
11 tykkäystä

Juuri näytti menevän 3 cad rikki :muscle: :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

“We’re seeing” & “very commodity intensive” & “trend is likely to last”
Mietin vain paljonko heillä on pelissä (raaka-aine hintojen puolesta) :roll_eyes:

Tervettä(?) skeptisyyttä vai vainoharhaisuutta. Vaikka Orocon puolesta toivonkin näiden nousevan, mutta… ehkä hyvä tieto sekin et “Blackrock tykkää näin” :clinking_glasses: :slight_smile:

4 tykkäystä

2021-Q1-Goehring-and-Rozencwajg-Market-Commentary.pdf (581,6 Kt)

Kattava taustoitus kupari tuotantoon ja - markkinaan, jos jaksaa lukea hyvin laajan raportin

7 tykkäystä
10 tykkäystä

Eikös tuo ole aika hyvä optio-ohjelma johdolle näin sijoittajan näkökulmasta. 3,15 hinta ja rullaavasti mahdollista lunastusta kohti 6kk välein.

9 tykkäystä

On, ei mikään automaatti mitä monesti näkee.

8 tykkäystä

Bloomberg jatkaa kuparin hehkuttamista, kuusi minuuttia aiheesta:

Copper Could Hit $20,000 a Ton, Says BofA’s Blanch

13 tykkäystä

Sikäli hieman automaatti, että sieltä tulee mitä tulee. Tosin johdon ja työntekijöiden pitää vähintään sisäsiististi käyttäytyä. Ja tietenkin kun esiintymään aletaan myymään, niin siinä vaiheessa ainakin konsultit pysyvät hereillä saadakseen parhaan mahdollisen hinnan.

4 tykkäystä

voiko joku vääntää mulle rautalangasta mitä tää tarkottaa? kuin puhuisit 2 vuotiaalle. Kiitos ja pahotttelut siitä että tää tuskin tuo kenellekkään muulle mitään uutta. t: tiktok sijoittajan alkulima

8 tykkäystä

Yhtiön johto saa optioita joilla heillä on oikeus merkata Orocon osaketta hintaan 3,15$.

Elikkäs jos osakkeen hinta on alle 3,15$ niin ei kannata merkata koska halvemmalla pääsee kyytiin kun ostaa osaketta pörssistä. Jos hommat menee reisille ja osake on alle 3,15$ johto ei siis saa palkkiota

Jos osake taas on tulevaisuudessa esim 4,15$ kannattaa johdon merkata koska silloin maksamalla 3,15$ saa 4,15$ arvoisen lapun. Kun optiot käytetään niin tällöin meidän muiden osakkeenomistajien osuus dilutoitui kun joudutaan printtaamaan uusia osakkeita. Toisaalta tällöin osakkeen hinta on yli 3,15$ eli upsideä nykyisestä tasosta kaikille osakkeenomistajille.

Jos joku termi jäi epäselväksi niin Google varmaan auttaa.

27 tykkäystä

Ei uutta tietoa, paitsi että 3dip ja luvat ei tule tällä viikolla ainakaan.

4 tykkäystä

Vahvaa insider actionia:

3 tykkäystä

Tuossa vain 2 sisäpiiriläistä otti vastaan optiot, jotka mainittu ylhäällä @Sojottaja viestissä. Eli sinällään tuo ei ole indikaatio mistään, kun vain hullu ei ottaisi vastaan optioita, joista ei joudu maksamaan mitään.

1 tykkäys