OROCO - Kuparia Mexicosta

Kuparin tarjonnasta:

Jälleen yksi kohtuullisen iso tuottaja ilmoittaa mahdollisista häiriöistä.

9 tykkäystä

Jotain häiriöö Orocon kurssiin ainaki tuli :grin:

12 tykkäystä

Lippis tänne kans! Lupaavalle vaikuttaa tuo Adamin teksti!

5 tykkäystä

Laita linkki…olis kiva sielläkin seurata. Tuohan saattaa olla, että “Adam” on näissä asioissa taitava assari, joka hoitaa hommat. Tuskin Adamilta itsellään on aikaa kovin paljoa naputella konetta​:joy: Eli Adamin viestin voi tosiaan olla lähes samanlaisena mennyt toisaallekin. Paitsi, että moni lyhyempi viesti jonka hän on minulle lähettänyt vaikuttaisi, että ei ole assari toimia. Kukas tällaista voisi tietää:sunglasses:… Katsonut liikaa Netflixiä:joy::joy::joy:

2 tykkäystä

8 tykkäystä

Nostiko palstalla julkaistu sähköposti ja pöhinä sen ympärillä osakkeen kurssia? Äkkiseltään voisi veikata että illan nousu 3,36 → 3,42 on enemmän tai vähemmän tämän seurausta.

3 tykkäystä

https://www.reddit.com/r/Oroco/comments/nn1a1h/email_from_adam_smith_3d_ip_we_are_very_pleased/ tässä vielä muillekkin linkki Reddittiin. Ney kiitti juuri infosta, Mariusz ei oo mun viestejä ees nähny vielä

4 tykkäystä

Ei silleen että kurssimanipulaatio olisi laitonta, mutta kuitenkin.

5 tykkäystä

3,22->3,47…ei varmastikaan. On nyt havaittu, että sama informaatio liikkuu ehdottomasti muista lähteistä peräisin olevana laajastikin. Eli en usko, että tämä porukka imuroi kaiken tuon nousun takataskuihinsa

2 tykkäystä

Mahtavaa seurata tätä ketjua. Itsekin osallisena mutta sopivasti. Popparikone valmiiks eikä leffoja tarvita😎. Tuleeko tästä muuten joku H-hetki kun poraukset ja lopulliset tulokset ilmoitetaan vai onko normilla tapaa sell the news

5 tykkäystä

Olen samaa mieltä. Tämä on yksi mielenkiintoisimmista ketjuista foorumilla. Tuli vaan sellainen fiilis tosta aikaisemmin julkaistusta sähköpostista ja viesteistä kuinka sitä aiotaan levittää twitterissä ja redditissä, että aletaan liikkumaan harmaalla alueella kurssimanipulaation näkökulmasta.

1 tykkäys

Ja siis kuten ostin/myin juuri äsken ketjusta huomattiin tiedon välittäminen vaikuttaa ihmisten sijoituspäätöksiin.

2 tykkäystä

Ja siis mulla oli itselläni myös sormi osta liipasimella Taikonautin välittämän viestin perustella, koska siitä jäi sellainen ajatus, että tietää hieman markkinoita enemmän. Ja siis silloin liikutaan juuri siellä mainitsemallani harmaalla alueella.

2 tykkäystä

Miksi oltaisiin harmaalla alueella, jos yritys itse on tälläisen viestin jakanut?

3 tykkäystä

Koska informaatio ei ole kaikkien saatavilla.

1 tykkäys

Ei tällä ole manipulaation kanssa mitään tekemistä. Jos viestit olisi väärennetty tarkoituksena nostaa kurssia ja myydä omat, niiin sitten se olisi manipulaatiota. Nyt se on yrityksen itse antamaa positiivista tietoa liiketoiminnan etenemisestä.

Edit: niin no, totta ei ole kaikkien saatavilla, mutta kerrotaanko tossa mitään kovin relevanttia?

4 tykkäystä

Tuo on täysin eri asia kuin manipulaatio.

7 tykkäystä

Olenko ainoa, jolla joku hälytyskello soi jossakin takaraivossa? En tähän väliin osaa pukea ajatuksia painomuotoon, mutta jotenkin nuo “uutiset” tai tuo miten nämä tulee esille jne näkyy mulle huonona merkkinä.

20 tykkäystä

Ja täytyy muistaa, että mitään tietoa siinä viestissä ei ollut määrien suhteen, hintojen suhteen, tms. Sehän oli vain yleisluontoinen katsaus missä mennään ja että hyvin menee. Samaa viestiä antavat minulle asiakkaina olevat suomalaisten pörssiyhtiöiden toimaritkin. Sitten kun mennään lukuihin ja oikeeseen businessdataan, niin NDAt on kirjoitettu, eikä mitään tietoa saa ennen sitä. Ja aika monta NDAta olen urani aikana allekirjoittanut

5 tykkäystä

En ole tosiaankaan asiantuntija siitä mikä on kurssimanipulaatiota ja mikä ei. Oma fiilis oli siitä kun luin Taikonautin välittämän sähköpostin, että siinä vihjataan melko suoraan pörssiyhtiön tulevien julkaisujen sisältöjen positiivisesta tuloksesta. Saman johtopäätöksen teki varmasti myös jäsen wincapitakimi joka välitti viestin redditiin sekkä twitteriin saatesanoilla “Awesome news” tai jotain. Välittömästi tämän seurauksena ostin myin juuri nyt ketjuun tuli ilmoituksia oroccon osakkeen ostamisesta ja myös osakkeen kurssi nousi. Tarkoituksena ei ole kritisoida toimintaa vaan herättää keskustelua keskustelun vaikutuksesta sijoituspäätöksiin.

Mitäpä jos koko keissi on loppupeleissä ns. nigerialaiskirje?

3 tykkäystä