Olin yhteydessä yhtiöön kahdesta itseäni vaivanneesta asiasta eli raportointiaikataulusta sekä yhtiön näkyvyydestä sijoittajille. Nyt Q4-raportti julkaistaan 12.3. eli noin kuukausi pääjoukon jälkeen, mikä on mielestäni todella myöhäinen ajankohta, jos vertaa muihin yhtiöihin. Yhtiöllä on mielestäni ollut muutenkin tendenssi julkaista osavuosikatsaukset ja tulokset huomattavan myöhäisenä ajankohtana muihin verraten. Siihen miksi näin on, en saanut mitään selkeää vastausta. Vaatimukset päälistan yhtiöille taitavat olla samat, joten niihin ei kannattaisi vedota. Orthex listautui vajaa neljä vuotta sitten, joten aikaa harjoitella on mielestäni myös ollut kohtalaisesti.
Näkyvyydestä sijoittajille vaikkapa LapWall on First North -listalla erittäin hyvä esimerkki. Yksi keskeinen syy listautumiselle on usein yhtiön tunnettuuden kasvattaminen ja paranraminen niin asiakkaissa kuin sijoittajissa. Itse en ole havainnut yhtiössä tällaisia merkkejä (pl. eurooppa, jossa yhtiö on käynyt vuosittain Ambiente-messuilla). Suomalaisissa sijoitustapahtumissa yhtiötä ei ole tainnut juuri näkyä. Joku voi toki korjata, jos olen tässä väärässä. Kesäkuussa 2024 yhtiö oli mukana Inderesin kuluttajatuoteyhtiöiden illassa. Tämä oli äkkiä selaten lähes ainoita esiintymisiä tulosinfojen ulkopuolella. Kun otetaan huomioon, että yhtiön omistajista kuitenkin valtaosa on tällä hetkellä suomalaisia ja ulkomaisten omistusten määrä jatkaa laskuaan, niin tässä olisi kyllä ryhtiliikkeen paikka.
Taidan tehdä Osakesäästäjien alustan kautta aloitteen näiden kahden asian parantamisesta yhtiössä, koska saamani vastaus yhtiöstä ei tunnu riittävältä.