Kiitos hyvästä viestistäsi! Onneksi olemme Orthex-ketjussa, minusta kirjoitat hyvin perustellen eikä tule mitään fiilistä siitä, että olisit korostetun karhu - oletan sinun olevan sijoittaja joka katsoo kolikon molemmat puolet, saan ainakin sen mielikuvan sinusta. Voit ehkä olla vaativa, sitä en osaa sanoa ja miksei saisi olla. Luin analyytikoiden ajatukset ja sinun kommenttisi - annoit hyvää ajateltavaa itselleni ja ehkä analyytikoillekin.
Nämä eivät ole ihan uskon asioita, mutta uskonpa kuitenkin Orthexin pärjäävän kannattavuusasian kanssa - kiitos osin tälle alalle ja kiitokset Orthexin markkinoiden hallinnalle. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin poikkeusaikojen ehkä jossain vaiheessa päättyessä raaka-aineiden hintapaine hellittää, mikä auttaa Orthexia ja toivottavasti firma pystyy pitämään korkeammat hinnat raaka-ainehintojen laskiessa.
Orthexilla tuntuu olevan toimiva kokonaisuus ja toivon, että se pystyy hyödyntämään sitä hyvin myös ulkomailla entistä enemmän. Paras puoli tässä tuntuu olevan se ettei ole selkeitä isoja heikkouksia, toki ala ja poikkeusolot tarjoavat omat haasteensa. Suoraa kasvupotentiaalia löytyy maailmalta sekä vielä omasta toiminnastakin, hyvä brändi hyvillä tuotteilla, firma hyvällä johdolla ja terveellä maltilla - hyviä mahdollisuuksia on, mutta mikään ei ole varmaa eikä yllättäville olosuhteille aina voi mitään.
Toivon Orthexin tekevän sopivia yritysostoja, jotka tukevat kasvua sekä kykyä säilyä edelläkävijöiden joukossa.
Helel vaikuttaa oikein asialliselta Inderesin foorumilaiselta ja omaa kirjoitustani, kun katsoo, niin tulee hieman Suomi24-vibat, mutta painan silti enteriä ja lähetän viestini… uskon kuitenkin noihin kirjoittamiini juttuihin. Voi olla, että kaipasin juuri tuollaista @Helel in analyyttista terveen kriittistä näkökulmaa. Luen myös itse valtavasti, mutta tuollainen analyyttisyys ei ole ihan vahvuuteni sekä lukujen ymmärtämisessä on vielä haasteita, joten suhtautukaa kirjoituksiini aina hieman kriittisesti. Omasta mielestäni vahvuuteni on kokonaisuuksien hahmottaminen ja olennaisten asioiden poiminen, toivottavasti onnistuin nytkin siinä.
PS ja EDIT:
Tällaiselle piheistä piheimmällekin sopii Orthexin tuotteet, olen Orthex-tuotteiden asiantuntija. Toiset ottavat kuviaan Harvioistaan, mutta mun perjantai-iltaan kuuluu Orthex. Kohta teen ruokaa, kippaan sen tuollaiseen keppoon ja lopuksi lämmitän ruoan tuollaisen kuvun alla. Toivon vielä, että lähitulevaisuudessa kuullaan sanonta: “Eihän tämä mikään Orthex ole…”