Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Tänään olen vielä pystynyt sietämään “ostopaineen”. Seurailin Capmania mutta loppupäivästä ui vastavirtaan.

1 tykkäys

Lisätty Wärtsilää. Putoavan puukon kahmimista olleet aiemmat ostokset, katsotaan miten tämä alle 8,5e poiminta osuu :smiley:

3 tykkäystä

Jos Aston the Qt on ostolaidalla niin sitten minäkin olen :slightly_smiling_face:
Massekin varmaan hyväksyy tämän strategian.

1 tykkäys

Tänään dippiosto kk-säästön ulkopuolelta:

  • iShares:n S&P 500, EM ja Eurooppa
  • OMX H25 -indeksirahasto

Myin loput Nesteet, Rauteen, Genovikset. Nutanix ja Macerich lähti kans lyhyen omistuksen jälkeen. Ei lanttu kestä salkun sulamista, “pakko” kotiuttaa voittoja. Myyntejä olen tehnyt tasaisesti viikkojen varrella ja kasvattanut käteisen osuutta. Saa nähdä onko peliliike oikea? Mutulla mennään, niinkuin kaikki muu kansa :slight_smile: Tilanne on vähintäänkin haasteellinen. Kukaan ei tiedä tulevasta. Ostohousut odottakoot vielä piirongin laatikossa…

1 tykkäys

Ohessa: Citycon sijoituskohteena - #86 käyttäjältä Jesse_Kinnunen :blush:

6 tykkäystä

Nohoon ehtii vielä mukaan. Suurempi riski on koronan vaikutuksille. Tanskassa ja Norjassa saattaa olla vaikutusta myyntiin jo aika lailla.

1 tykkäys

Mitään en ole myynyt vuoden alun jälkeen. Eilen lisäys Cityconia.

15 tykkäystä

Itseä alkanut jo mietityttää, että jos lasku jatkuu, niin ehkä vaan pitää myydä. Salkku nyt lähes 20% miinuksella tän vuoden osalta. Lasku voi jatkua vielä toiset 20% ja sitä ei oikeen polla kestä mulla. Itse ajattelen, että 25% on maksimi ja sitten ainakin puolittuu salkku. Ainakin jos uutiset jatkuvat päivä päivältä negatiivisempinä.

2 tykkäystä

Käyvätköhän ihmiset paljon ulkona syömässä, jos aletaan varoa koronatartuntaa? En osaa sanoa, miten virus vaikuttaa tähän NoHoon ja muihin vastaaviin.

Itse en välttele ulkona syömistä viruksen johdosta. Olen tosin vältellyt viime aikoina tarkoituksellisesti Nohon ravintoloita. Viimeisimmät kerrat Nohon rafloissa Tampereen seuduilla on ollut korkeintaan välttäviä, ruoka alittanut jopa abc-ketjun laadun ja asiakaspalvelu ei hirveän kehuttavaa.

Tänään käytiin emännän kanssa syömässä ja rouva ehdotti ravintolaa x Tampereelta, sori muokkaus: Lempäälästä. Anyways. Katsoin netistä ensi töikseni minkä ketjun alaisuudessa firma pyörii. Päädyin ravintola piste fi sivulle, asia selvä. Toisella sivulla vastaan tuli niin hirveitä arvosteluja, ettemme lähteneet edes yrittään. Menimme Momentoon.

Nohon siipipaikkoja en välttele. Siivet on yleensä melko varma valinta ravintolasta riippumatta.

4 tykkäystä

Arvioisin, että myös etätyön räjähdysmäinen lisääntyminen siirtää lounaan syöjiä ravintoloista kotiin (tai kotiinkuljetukseen). Ja olikohan se Starbucks kun ohjeistu Kiinan tuloksen laskevan rajusti. Sauli oli laittanut NoHo-ketjuun hyvää analyysiä tästä, kuten myös muutamat muut kirjoittelijat.

3 tykkäystä

Tässä lienee tärkeä oppi sijoittajana. Kannattaa mennä ehkä pöytälaatikon ääreen ja miettiä millainen sijoittaja on, millaisella sijoitusstrategialla ja aikajänteellä on markkinoilla. Oman sijoitusstrategian keskeinen sääntö on katkaista tappiot ajoissa ja suojella pääomaa. En olekaan ikuisuusholdari ja seuraan aktiivisesti nykyistä markkinatrendiä sijoituksissani tavoitteena allokoida rahat aina mahdollisimman tuottavaan paikkaan. Mahdollisuuksia löytyy aina. Rahan aika-arvo toimii myös näin päin ja makuutan rahojani mieluummin tilillä kuin laskevissa markkinoissa. Mutta strategioita on monenlaisia ja holdareilla ne on omansa. Niiden ei välttämättä tarvitse miettiä 20 vuoden sijoituksissaan yhden vuoden koronadippiä :slight_smile:

11 tykkäystä

Perjantaina ostettu Cityconia, Sampoa, Fortumia, Wärtsilää ja uutena salkkuun Indeksiä S&P 500, vihdoin!

Lisäksi muutkin maailman indeksit alkavat kiinnostaa. En aio nyt tehdä osakepoimintoja ulkomailta, osinkojen verotus, kaupankäyntikulut yms. ja yhtiöistä ei ole juurikaan tietoa, niin indeksit ulkomailta tuottaa paremmin. Suomalaisia yhtiöitä tulee seurattua, niin harrastan osakepoimintaa vain Helsingin pörssistä :blush:

Itse otan näkemystä ensi viikolla lisää, uskon että koronavirus saadaan hallintaan aikavälillä x ja tällaiset laskut ovat hyvä aika sijoittaa, tasaiseen tahtiin laskeviin kursseihin. Tämä ei ole sijoitusvinkki, mutta itse laitan ensi viikolla lisää panoksia osakkeisiin.

7 tykkäystä

mitä tänään ostetaan? vaikeuksia päättää kun lista kasvoi yhtäkkiä pitkäksi.

6 tykkäystä

Qt ostettu 18 euroon. Nordetti ei pelaa niin säästyy rahat😎

8 tykkäystä

Ostin T LONG DAX NORDNET F118

1 tykkäys

Lisätty jälleen erä Metsoa 24,53, perustelut tarkalleen samat kuin aikaisemmin. Jos paljon alle 20 euron mennään niin osto-ohjelmani ei tavoita pohjia :slight_smile:

1 tykkäys

Lisätty panoksia vasta lähiaikoina salkkuun päätyneeseen Allianz:iin, Fortumia lisäilty rinnalle entisten joukkoon :briefcase: E: Sampoakin eksy salkkuun. Nyt :open_hands: käsien päällä istutaan

Viime viikolla myyty plug power pois pienellä voitolla. Harmittavasti loma netin ulottamattomissa osui pahimpaan mahdolliseen aikaan eikä käteiskassaa ehtinyt kasvattaa haluttua määrää. Tänään kuitenkin alotettu vety ostoja Powercell sweden, Nel ja Cell impact B pieniä eriä.

Korjaus. Cell impact ei mennytkään läp vaikka hinta oli kohdallaan. Nordean toimeksiannot ei oikein toimi tänään…

Edit. NELL ja powercell myyty pienellä voitolla. Katsellaan huomenna uudelleen tilannetta.

1 tykkäys