Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Itsellä tuli tänään xtran kautta ostetuista Shellin B-osakkeista (R6C3) osingot täysin verottomian, eli brittien mukaan 0% kuten pitikin.

Ostoksiakin tuli tehtyä, eli Genovis AB aloituskasa salkkuun @27,5 kr. Tämä ollut jo hetken kiikarissa, mutta hinta lähti keulimaan sen verran pahasti, että päätin odotella mahdollista laskua, joka tulikin. Tässa saattaa kyllä olla melkoista potentiaalia tulevaisuudessa, eli ei huono olla mukana.

4 tykkäystä

Ostettu santsisiivut AMD:tä ja LRCX:ää avausdipistä. Salkun turvasatamia :smile:

R6C on Xetran myymä Shellin A-lappu ja R6C3 B-lappu, ainoa ero on verotuksessa. Saksan kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, ei myyntipaikan pitäisi verotukseen vaikuttaa, näin EU:n sisällä. Hollanti perii 15%, Saksa ei mitään.

Olen tyhjennellyt kevään mittaan Nordnetin salkkuja Mandatumille. Shell oli Nönnönnöön salkussa kesäkuun alkupuolelle saakka, joten osingon pitäisi tulla sinne. Ei ole vielä näkynyt. En ihmettele, tuntuu kaikki muu olevan enemmän tai vähemmän reaaliaikaista paitsi laidat kun asiakkaalla olisi paikka tehdä rahaa, rahan siirto kun sitä nostetaan ulospäin tai esim. nämä osinkojen maksut. Ilmoittelen menikö verotus kuten piti kun tilittävät edes jotain minulle saakka :face_with_raised_eyebrow:

A-lappu siksi, että lähtiessäni Shellin kelkkaan sen vaihto oli aivan eri luokkaa kun B-lapun. Tänäänkin n. 8-kertainen.

1 tykkäys

Ostin Cityconia eilen ja tänään kh ~6,18 position täyteen eli nyt on 10% painolla salkussa.

Perusteena lyhyesti, että markkinat ovat mielestäni tämän osakkeen kanssa jo vähän turhan depressiivisiä. Kevään alin treidaushinta on vain 15% nykyhintaa alempana, vastaavasti pre-koronaan upsidea on yli 50%. Mielestäni todennäköisyys upsiden ja downsiden kohdalla on noin 50/50.

Vastaavasti kuitenkin firma lienee vähän haastavammassakin tilanteessa ainakin kassavirtaneutraali toisin kuin moni vastaavalla koronasta kärsijä. Koronan toista aaltoa on vaikea arvioida, mutta sen todella koittaessa saattaisi hyvin olla että indeksissä tulisi sitten kuitenkin enemmän turpaan kuin tässä näennäisesti riskisemmässä.

Laitoin kuitenkin stop lossin suurimpaan osaan Cityconin positiota 6,04€ tasolle, koska tällöin uskon saavani osaketta myöhemmin halvemmalla.


Lähdin Pihlajalinnan ostospekulaatioon mukaan muiden peesissä KH 13,63€.


Yritin eilen kikkailla Kamuxin kanssa myymällä position aloitukseen, mutta osake ei painunutkaan niin alas kuin olin ajatellut. No sain ostettua aikalailla samaan hintaan osakkeet takaisin illalla kuin olin aamulla myynytkin.

Laitoin nyt vielä kuitenkin pienen pilkin odottelemaan.

1 tykkäys

Kuullostaa toi stop/loss taso 6.04e aika pieneltä, saattaa kyllä käydä noissa lukemissa kyykkäämässä aika nopeastikin ja sitten ne on myyty heti. Itse kyl laittaisin vaikka joku 5.9e.

1 tykkäys

Cityconista kerran välitilin ottaneena päätin napata pienen siivun yhtiötä takaisin salkkuun, kun omasta mielestä edullisesti (kh. 6.10) sai. Ei välttämättä kovin pitkään pitoon tälläkään kertaa vaan viimeistään 7 hujakoilla laput taas laitaan, jos vaihtoehtoisia kohteita vielä silloin löytyy. Näen tässä 10-15% lyhyen aikavälin tuoton hyvin pienellä riskillä. Hallituksen PJ:kin oli napannut reilu 120k edestä lappuja eilettäin, mikä ei varmastikaan ole huono merkki. Lisäksi yhtiöstä annettiin tänään ulos myönteisiä uutisia.

Myös kauan haaveissa ollut Kamux eilen ensimmäistä kertaa salkkuun 7.27 keskihinnalla. Alkaa taas ammukset käymään vähiin. Ei auta kuin toivoa ettei lähiviikkoina tarvita snorkkelia :wink:

4 tykkäystä

Loudspring nousi ilman uutisia +20% pariin päivään. Myin noin puolet pois. Ostellaan alempaa takaisin, jos laskee. Jos nousee, niin sekin sopii.

Vapautuneilla ja hieman taskun pohjalta lisää kaivellen HC Acquisition HCCH spekulaatioketjun ideoinnin perusteella. Spekulaatio-osakkeet ("penniosakkeet", "hypeosakkeet", "pump and dump") - #109 by Kaira

1 tykkäys

Foorumin päivän konsensusta mukaillen :smile: Vaihdoin täysin spekulatiivisen 1,5% salkkuosuuden Western Asset Mortgage Capitalista myös HL Acquisition Groupiin. Arvo edelleen lähes SPACin rahastoidun pääoman tasolla, joten pelkkää upsidea tarjolla kun Fusion Fuel mergetään tähän. Lisäksi Cityconista avauspositio, molempia tullee tankkailtua lisääkin jos eivät lähde raketoimaan.

3 tykkäystä

Minä nappasin mini siivun kanssa.

Caverionit myyty pienellä tappiolla. Pientä riskinhallintaa, jos alkaa pörssi jossain vaiheessa karhuilemaan. Aika synkkiä uutisia ainakin ollut Amerikassa ja jotenkin on sellainen kutina, että jonkinlaisia droppeja vielä nähdään. Harkinassa vielä muidenkin osakkeiden kevennys. Nyt vielä n. 80% osakkeissa kiinni.

1 tykkäys

Pitkästä aikaa takaisin Nokian omistajiin. Uusi toimari ja uudet kujeet. Nokia kohta 10€ , vai miten se menikään.

6 tykkäystä

Lisätty Fortumia 16,76 hintaan AOT:lle

5 tykkäystä

Eilen ostettu HL Acquisitions Corp koska vetyhype on pop :slight_smile: Tuossa kyllä voi olla aika potentiaalinen peluri tuolta alalta.

Tänään myyntiin Suomi ja Norski indeksirahastot sekä Handelsin USA indeksi. Noita hankittu aika huipulta keväällä ja nyt alkukesästä, eli hiukan plussaa tai miinuksella osa. Rahat parempaan käyttöön tuottamaan suoriin osakkeisiin.

2 tykkäystä

5,9e on EI-hätähousun stoploss :smiley:. Mutta olet oikeassa, siellä saatetaan hyvinkin käydä kopauttamassa minun positioni pois.

Myyty myös Sammot pois. Tarkoituksena oli jo aikaisemmin olla vain enemmän käteispuolella, kunnes tilanne selkeytyy.

1 tykkäys

Myyty puolet Jenkkien indeksirahastosta. En itse ymmärrä miksi yleisindeksi on toipunut niin hyvin - erityisesti Amerikassa, mielestäni arvostustaso vaikuttaa epärealistiselta ja markinnoissa jopa näkyy tietyt huolestuttavat dotcom ilmiöt toistuvan.

3 tykkäystä

Tein samanlaisen myynnin eilen tarkoituksena laittaa rahat OST:lle itse valittuihin lappuihin kun tulee hyvä hetki.

Plugia tuli ostettua 100kpl pari viikkoa sitten ja tuplattua potti noin viikko sitten, eli pääsin istumaan kyydissä muutaman mukavan nousupäivän. Tänään sitten peesasin yhtiön johtoa ja 80% lapuista lähti myyntiin, omat tuli takaisin ja salkkuun jäi nyt 40kpl “ilmaisia lappuja”.

Koitetaan vähän veivata ja tavoitellaan myöhemmin halvemmalla takaisin jonkinlaista nippua.

2 tykkäystä

Tämä pörssipäivä on ollut sysimusta. Se mitä tapahtui LK todella harmittaa. Halusin vaan katsoa loppuun asti miten käy. :poop: Myynnit: LK, Huya, ja myös Shellin A.

Yritetään katsoa nyt eteen päin. Kaksi salkun uutta peruspilaria valettu positio.
Ostot: Xebec Adsorption ja HCCH eli Fusion Fuel. XBC lähti 4 CAD:lla ja HCCH lähti kalliilla 10,90 $ kun myyntilaita vaan herutti ja herutti, enkä enää jaksanu… :expressionless:

Onneks maanantaina on sit badgerday ja NKLA saattaa lähtee taas liitää. Meinasin sit kevennellä > 80 $. :bear:

2 tykkäystä

Melko samanlaiset ostot loppuviikkoon täälläkin. Riskisalkkuun HCCH kh 10,8$ jota täällä onkin jo puitu. Toinen salkun tulokas on FCEL kh 2,1$. Jälkimmäinen pääsee maanantaista alkaen mukaan Russell indeksiin, jonka voisi olettaa antavan nousupainetta.

Arvosalkun osalta edelleen karhuna kärkkymässä ostopaikkoja kesän kuumille kuukausille :bear:

Olisi mukavaa, jos osakkeen tickerin sijaan käytettäisiin yhtiön nimeä. Voi olla, että olen ainoa, mutta myönnän olevani monen amerikkalaisen yhtiön tickerin suhteen pihalla.

22 tykkäystä

Lisäsin eilen Bershire Hathaway -positiotani hintaan $175/lappu. Uskon vahvasti että Omahan Oraakkelilla on vielä ässiä hihassa, vaikka juuri nyt kritiikkiä sataa joka suunnasta.

5 tykkäystä