Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 3)

Vielä kaiveltu sohvan välistä viimeiset ropot. Tällä orocoa lisää a 2.39cad. Jospa tuloksia tulis lokakuussa.

5 tykkäystä

Pysyin tässä suunitelmassa näköjään melkein viikon. Tänään lisäys Harviaa hintaan 50,50€

Kaiken lisäksi nyt on epämiellyttävä määrä kyseistä osaketta salkussa. Joten olen pakotettu ostamaan lisää jossain kohti, että tulee mukava tasaluku :joy: :smiling_imp:

25 tykkäystä

Merkattu 100kpl Modulight. Jännittävää

8 tykkäystä

Tänään meni tecnotreet stoppariin parin prosentin turskalla.

2 tykkäystä

Ostin takaisin Tattooed Chef 19,03$ hinnalla. 7% osuus salkkuun. Nämä tuli kevennettyä 23$ päälle ja silloin spekuloin alavirettä joka toteutui.

6 tykkäystä

Kiinalaista kuluttaja-/teknoliiketoimintaa lisätty:

Alibaba
DouYu
Huya
Tencent

Punaiset päivät lähitulevaisuudessa ovat odotusarvo, sijoituksien aikajänne vuosia. Kokonaispaino salkussa pieni, mutta Strömsö-skenaarion toteutuessa ei kuitenkaan merkityksetön.

11 tykkäystä

Itse ostin Kiinateknojen ETF:ää ihan samoilla ajatuksilla.

5 tykkäystä

Myyty kiinarahastot pois salkusta. Tuottaneet hyvin ja ollut merkittävä osa portfoliota pitkään. En kuitenkaan osaa arvioida miten laajalti evergranden ongelmat voivat pahimmillaan vaikuttaa muihin yrityksiin. Käsittääkseni nämä suuret kiinalaiset (jopa teknot) ovat kaikki ainakin löyhästi yhteydessä toisiinsa velkojen ja kiinteistöjen kautta. Parempi seurata sivusta toistaiseksi. :thinking:

7 tykkäystä

Itse myin kehittyviin maihin sijoittavat rahastot pois kuukausi sitten, koska olivat aika kiinapainotteisia. Kiinan kommunistinen puolue on aloittanut melkoisen regulaatiorumban koskien kiinalaisia yrityksiä. Virtuaalivaluuttojen käyttö kielletään ja päälle vielä tämä kiinteistöongelma. Ajattelin katsella sivusta vähän aikaa.

Modulight (2000 kpl) antiin osallistuttu koko perheen voimin.

16 tykkäystä

Merkitsin Modulighttia :no_mouth:

55 tykkäystä

Koodari merkkasi joten nyt kaikki muutkin sitten… joten ei ole mitään syytä enää pihdata sitä tietoa että joo, parisataa lappua on tilattu tännekkin perjantaina Modulightiä. Eikä sieltä varmaan juuri mitään saa. Lisää sitten avauksesta.

17 tykkäystä

Modulight-merkintä yht. 11162kpl.

Alun perin tarkoitus oli maanantaina, mutta olen melko varma ylimerkinnästä. Pitäähän jotain jännitystä kuitenkin olla :slight_smile:

Tämä Best Efforts-periaate vaikuttaa mielenkiintoiselta. Firma saa siis projektin alkuvaiheissa kertamaksuja, ja sitä vasten “lupaa tekevänsä parhaansa”. CEO sanoi, että projektit ovat jo alun kehitysvaiheessa kannattavia ja track record sen todistaa. Tulkitsen tuota hieman niin, ettei lopputuloksen tarvitse aina olla täydellinen (“ilman liikevaihtoriskiä Modulightille”).

Karkea arvio tuosta valuaatiosta. En ota virallisia vastuita. 30 milj€ liikevaihdolla voisi hyvinkin päästä 2023 EV/EBIT 15x kertoimeen ja tuossa on oletettuna 1/3 avainprojektin epäonnistuminen. Todellisuudessahan 10milj on projektien “kaupallistamisohjeistuksen” alaraja ja nähdäkseni marginaaleissa on selkeää nousumahdollisuutta kun siirrytään nykyisestä R&D-moodista volyymipohjaiseen profitin välistävetoon. Olen nähnyt minun arviota bullimpia näkemyksiä.

85 tykkäystä

Modulight merkintä lauantai-illan kunniaksi 20202 kpl, mukavan helppo muistaa :slight_smile:
Tuota määrää kun ei kuitenkaan saa niin ostan sen täyteen sopivassa kohtaa.

28 tykkäystä

Modulightia merkitty sunnuntaiaamun kunniaksi 815 kpl.

14 tykkäystä

Merkkasin itsekin modulightia, toki vaan minimit ja se harmittaa jälkikäteen. Olisi enemmänkin käytettävissä mutta en tajunnut merkitessä ettei käteen välttämättä jää minimeillä montaa lappua

9 tykkäystä

Modulight 150kpl merkintä

13 tykkäystä


Modulight 150 kpl merkintä Medifilmille :slight_smile:

41 tykkäystä

Modulightia merkitty kaunis määrä eli 125 kpl. Mietin muitakin hienoja lukuja, kuten 200 tai 150 kpl, mutta jotenkin juuri tuo 125 tuntui oikealta ja kahvikupin pohjalle muodostui tuota lukua muistuttavat ääriviivat…

Oikea syy: ylimääräisen käteisen määrä sattui juuri tänään olemaan tuo enkä halua irrottaa muualta varoja, kun kuitenkin lopullinen potti leikauttuu niin rajusti suhteessa merkitsemääni määrään. Lähellä minimeitä mennään ja iloinen jos tuosta saa 50 kpl. Riippuu toki, mitä yhtiö painottaa annissa.

11 tykkäystä

Modulightia merkitty 1000 kpl.

12 tykkäystä