Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 5)

OP:lla loppuu 1 % välityskulut Ruotsin osakkeissa, joten tehty tavallaan harmittava vaihto
:sweden: Investor AB → :finland: Valmet, koska Investor oli sen verran pienillä vuosiostoilla suunnitelmissa, ettei normaalikuluilla oikein kannata ostaa enkä halunnut nostaa painoa salkussa. Harmi kun ei tuo info tullut kuun alussa :smiley:

  • Myyty :sweden: Investor AB @ 193,44 kr (+20 %)
  • Avattu :finland: Valmet @ 25,18 € jota myöhemmin lisää parissa erässä

Pitkään pitoon keräämään kasvua, ja sivussa ihan näppärää osinkoa. Valmet on itse asiassa ollut jo aiemmin suunnitelmassa poikien salkkuihin, mutta se on aikataulussa vuoden vaihteen jälkeen :slight_smile:

19 tykkäystä

Lisää Titaniumia @14,20 ja Capmania @2,55 :money_mouth_face:

15 tykkäystä

Ruotsin puolelta pieni täydennys Electrolux ab Ser 139 sek. Sitä kuluttajapuolta. Hetken mielijohteesta ja osinkojen hajauttamiseksi.

1 tykkäys

Porch-veivistä selvitty kuivin jaloin ja laput saatu pihalle @1,95 USD kun päätti ottaa +35 % pompun tänään. Profittia tuli yhden kauppakassin verran.

3 tykkäystä

Pitkästä aikaa kauppakassi tuulessa heiluen ostoksilla… matkaan tarttui tuhti lisäys Robittia @2,5 kappalehinnalla. Keskihinnan laskua, keväästä saakka pohja pitänyt 2,1-2,2 välimaastossa ja kun joku nimeltämainitsematon konkarikin näyttää sitä salkkuunsa sipaisseen… :wink:

5 tykkäystä

Osto nokian renkaat 1160kpl.

6 tykkäystä

Millanes osake tää Embracer on?..noh en vieläkään tiedä mutta 10 000 kpl ostin salkkuun 41,50kr hintaan jonkun palstalaisen unien perusteella, eli sijoitusstrategia on vankalla pohjalla …kai…onhan? :see_no_evil:

38 tykkäystä

Myyty Zimmer Biomet Holdings 30kpl @117.55, eli mun viime aikaisten myyntien perusteella tässä on teille seuraava :rocket: :rocket: :rocket: Euromääräisesti meni +/-0 ulos vaikka myyntihinta useamman taalan ostohintaa korkeampi…

Marraskuun aikana ei ole kaikki myynnit menneet ihan nappiin, mutta likvidiä käteistä (eli tililimiittiä!) on nyt noin 30.000 euroa enemmän kuin kuun vaihteessa.

1 tykkäys

On vankalla pohjalla. Mulla oli 41 kohdalla pilkki, mutta ei napsahtanut. Siinä tosin pohjasi desimaalin tarkasti niinkuin uneni sen näki. Meinasi jo lähteä kurssi päivän alussa keulimaan ja ihmettelin jo hieman että pitäisi se vielä valua ja valuihan se lopulta juuri sinne minne pitikin ja siitä pomppasi. Eiköhän se tästä sit lähde eiks niin?

Ettei mene liian offtopiciksi niin otin Fortumia 14,5e kohdalta kevyesti lisää.

Edit: 24.11 Mulla oli hyvin vahva tunne että Embracerin kurssi käyttäytyy juuri näin kuin teki. Ole hyvä ja täytyy vielä todeta että unessanikaan en saanut poimittua ihan pohjilta vaan alimmillaan 43 tienoilta. Todellisuudessa sain 43,8:a. 78 oli se taso johon mentiin ja siitä eteenpäin ei ole tietoa oliko se huippu vai jatkoiko matka korkeammalle. Kello taisi herättää.

3 tykkäystä

Sampo oli reippaasti ylipainossa (ja jäikin sinne) mutta eilen on näköjään pitkään roikkunut myyntitoimeksianto mennyt läpi hintaan 47,99 €. Kevensin n. 17% positiosta ja toistaiseksi jää käteiseksi.

Edit: Näköjään kokonaan jäänyt ilmoittamatta, että pieni avausposition Loihde:tta hintaan 11,00 €. Yllätyin itsekin, että sain tuohon hintaan aamun huutarista 7.11.2022.
Olisinpa pilkkinyt enemmän :neutral_face:

6 tykkäystä

Siivosin perheen salkkuja ja myin kaikista Enedot pois.

2 tykkäystä

Omasta salkusta Sammot pihalle alkuviikosta ja Cloudflare ja Orsted lisäystä.

2 tykkäystä

Olin koko päivän poissa näistä kuvioista, mutta näköjään olin viimeistellyt eilen kesken jääneen Vaisalan pilkinnän - eli tänään 41,2 % lisää @37,80€. Kahdessa päivässä tuli hankittua yhteensä 50 % lisää, mikä riittää toistaiseksi. Nyt Orionin ja Harvian jälkeen salkun kolmanneksi suurin 9,2 % osuudella.

4 tykkäystä

Tällä viikolla myyty Disney @98,40$
Ostettu tilalle Vaisala @37,90€

Hajautusta salkkuun kun kerran halvalla sai ja palataan Mikki Hiiren pariin mahdollisesti myöhemmin. Markkinat mielestäni ylireagoi toimitusjohtajan vaihtoon.

7 tykkäystä

Lisätty eilen 25 kpl Verizonia (VZ). Sektorihajautukseen + kasvattamaan kuukausien 2, 5, 8 ja 11 osinkokertymää.

5 tykkäystä

Ikiholdissa ollut Sampo ulos @48,45
Mielelläni palaan joskus omistajaksi.

12 tykkäystä

19,6 SEK:ssä kevennetyt Media and Games Investit takaisin @ 18,7 SEK. Näyttäis joku Avanzalta tyhjentelevän säkkejään jo toista päivää, ja muut ottaa tasaisesti koppia. Nyt keskipitkään pitoon (1-12kk) 1 500 kpl minifutujen kautta, ja taas salkun top4:een Nimbuksen, Evon ja Betcon kanssa. :sweden: :muscle:

7 tykkäystä

Roviota ostin. Ostin käytännössä läjän käteistä jonka sivussa on joku mobiilipelifirma. Tällä käteisläjällä otaksun Rovion pystymään mielekkääseen pääoman tuottoon etenkin nyt kun pelialan arvostukset ovat matalat. Ehkä pientä laajentumista yritysostoin?

17 tykkäystä


Kevensin pikkuisen Talenomia ja ostin tilalle Duellia, valitettavasti +2,5 % korkeammalta kuin Mallisalkku. Talenomin arvostus on nykyhinnalla turhan kireä, etenkin kun pohdin asiaa sitä kautta, että Talenom oli salkun käytännössä suurin positio ennen kevennystä (Kamuxin kanssa about tasoissa, oli n. 14,4 % painolla NN-salkussa, huomioiden salkun pienentynyt koko käteisen siirtämisen myötä). Duell taasen vaikuttaa nykyhinnoilla oikeastaan arvosijoitukselta, mikä sopii minulle enemmän kuin hyvin. Myös single seller setup on Duellissa edelleen käynnissä.

46 tykkäystä

Ostettu black week hinnoilla uusi yksiö (130teur), jnkverran Embracer, Rovio, Nokian renkaat ja Duell…

57 tykkäystä