Ostin/myin juuri äsken (Osa 6)

Myin Sampot pois ennen jakautumista hintaan 41,40€. Tutkiskelin ja etsiskelin tilalle jotain muuta osinkolinkoa ja koen löytäneeni aivan hyvän Taalerin, jota tarttui tänään 800 kappaletta salkkuun hintaan 9,19€. Inderes antaa tavoitehinnan 11€ ja Timon Lista tavoitehinnan 14€, jos lähivuosien kurssikehitys on tuohon suuntaan ja samalla nautin yli 8% osinkotuottoa niin olen oikein tyytyväinen.

Parissa vuodessa on hki pörssin sentimentti muuttunut kyllä hirmuisesti, aiemmin foorumilla puhuttiin “Ei viitsi ostaa kun on niin kallista” nyt taas puhutaan “Ei viitsi ostaa kun on niin edullista”

Kyllähän nyt kieltämättä tuntuu edulliselta, mutta onko talvella vielä edullisempaa? En tiedä, mutta ostelemalla pitkin matkaa tuntuu luovan itselleen turvaa. Luulen että laiva on saapumassa satamaan missä myyjät poistuvat maihin ja uudet ostajat hyppäävät laivan kyytiin - tietämättään, että ostivat juuri halvimmat matkaliput aikoihin.

28 tykkäystä

Osto Duell 50 000 kpl myyntilaidasta. Reilu hinta, ettei myyjien tappiot ei mene liian suuriksi , alkoi jo vähän heitä säälittämään, mutta ehkä heillä on rahalle parempaa käyttöä :slightly_smiling_face:

Jos osakeannista tulee oletettua pienempi, tai joku muu ratkaisu niin nousuakin voi pukata tai sitten ei :slight_smile:

35 tykkäystä

Myynti QPR. Ehkä takaisin kun posari unohtuu.

3 tykkäystä

Osto:

  • Admicom lisäys. Nostettu hieman positiokokoa ollen nyt rapiat 11% salkusta. Onneksi tämä laskee jatkuvasti, niin aina saa tehdä uudestaan tuon kympin ylittävän lisäyksen.
36 tykkäystä

Vähän cityconia tilille jääneillä hiluilla

7 tykkäystä

Lisää Kempoweria @ 51,40 €.

8 tykkäystä

Avaus F-securea 1000kpl hintaan 1,7e

8 tykkäystä

Tästä tulikin ostopäivä. Lisäyksiä:

Spinnova 2,53 e / kpl
Nokian Renkaat 7,58 e / kpl
Raisio 2,01 e / kpl

Uutena salkkuun nuori ja lupaava bumtsibum osake nimeltään Coca Cola hintaan 53,16 usd / kpl.

10 tykkäystä

Neste position tuplaus @30.67. Itselle merkittävä lisäys salkkuun sillä tuohon lisäykseen “meni” kolmen kuukauden nettopalkka, jota olen nyt hautonut sopivaa ostoa varten. Tätä ois tarkotus pitää salkussa ainakin 3 vuotta ja lisäillä hiljalleen

27 tykkäystä

OP Amerikka indeksirahaston avaus tänään.
Antaa kuukausittain rullata hajautusta AOT:n puolelle.

17 tykkäystä

Ostin pikku erät inmode ja perion…

6 tykkäystä

Hansa Biopharmaa puolet pihalle @22,xx SEK. Nyt “enää” peruspositio, josta mielellään puolet vielä pihalle lähiviikkoina.

Edit. Lisätään vielä paremmalla ajalla selvennykseksi, että nyt pääsin lisäysten keskihinnalla enimmästä ylipainosta pois, vipua riittävästi käytössä ja pienen lainoitusasteen lappu. Huutarissa olisi näköjään ollut tarjolla vielä n. 7% korkeampaa hintaa, mutta nämä on näitä…

3 tykkäystä

Hakataan päätä seinään kunnes toinen antaa periksi. MGI 2200kpl @ 10,2SEK.

20 tykkäystä

Olvia @30,7 ja Admicomia @33,3 lisätty.

19 tykkäystä

Tänään hopealuoton puolelle menneet lisäys embracer @19,5 ja uutena Talenom @4,65

7 tykkäystä

Pikku mälli Keskoa tuli lisättyä, onhan tuo historiallisen alhaalla.

16 tykkäystä

Taskunpohjilta hiluja ja jatkuviin sotauutisiin kyllästyneenä täysin vastoin omia periaatteita poliittinen raivokiukkukannanottosijoitus eli pieni erä Lockheed Martin @438.43$

6 tykkäystä

Suomen pienyhtiöt on kyllä mun makuun nyt hakattu henkihieveriin. Kannattavaa huippukasvua aivan pilkkahintaan. Tänään ostettu ämpärillä myös Revenion, Vaisalan ja QT lisäksi vielä WithSecure, Remedyä ja Talenomia. Samalla tuli voitolla myytyä Mandatum ja Fortum.

17 tykkäystä

Ja niinhän se näköjään halventuikin… KH group siis.
Mutta ei se mitään. Pääsinpäs laskemaan keskihintaa, kun tänään tuli jatkettua ostoksia.
1500kpl @0.7877€ (sis toim.kulut)
Näistä mun osakekaupoista, kun pitäisi jossain vaiheessa vaimolle kertoa, niin se on, kuin Studio Julmahuvin Roudasta Rospuuttoon pätkästä konsanaan.
“Älä pyydä minua sisälle. Minä en ole ansainnut sitä.”
“Älä sano mitään. Minä tiedän kyllä prkl”.
“Käytin kaikki rahat osakkeisiin. Prkl”
:joy:
(Jos et muista tätä loistavaa pätkää, niin suosittelen katsomaan youtubesta.)

29 tykkäystä

Houkutus kasvoi liian suureksi: S&P 500 ETF :t salkusta pihalle, joka mahdollisti Nesteen position tuplauksen @30.55

13 tykkäystä