Pääelantona sijoittaminen

Liityen näihin keskuteluihin…
Minulla on velkaa noin 126 000 euroa sijoituslainaa… Nämä on 3 yksiöstä pääkaupunki seutu (pääkaupunki seutu on Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa minulle) niiten laina yhteensä. Sitten on erikseen vielä noin 8000 euroa lainaa taloyhtiön ottamien korjaustöiden kautta. Esim kun tulin putkiremontti+maalämpö uudistus minun vanhimpaan asuntoon 1970 rakennettu maksoin pois putkiremontin, mutta en maalämpö uudistusta ja muita pienempiä korjauksia.

Nyt mietin uutta sijotus asunto lainaa joka olisi noin 140 000 euroa… mutta se asunto ei edes valmistu vuonna 2022 ja tällä kertaa haluan ostaa vähintäin kaksion.

Kokonaislaina tuleva; 126 000+ 8000 euroa+140 000 euroa = 274 000 euroa tosin tällä kertaa mietin uudisasuntoa ja automaatinen lainalyhennys + niin se vanha laina vain sinne alle 100k ennen kun otan ulos lainan uudesta asunnosta.

Pääsen silloin lain hetkellä kokonaislaina määrän noin 250 000 euroa.
Itse asun todella edullisessa asunnossa (en pääkaupunkiseudulla) sen asunto arvo ei ole paljoa todellakaan ja en ole mikään rikas miljonääri.

Sijoitus indexeissä&osakkeissa minulla on naurettavan pieni summan hieman yli 1000 euroa mutta aloitin vasta syksyllä 2021 indexi&osake sijoittamisen.
Bank Norwegianissa minulla on sen verran iso summa että ei minun tarvitse edes neuvotella pankin kanssa jos en halua. Voin ostaa tontin + maksaa myyntihinta osuuden omassa rahassa ja ottaa taloyhtiö lainan.

2 tykkäystä