Palkkakeskustelu

Tämä on jo kova liksa valtiolla. Isojenkin virastojen osaston/ylijohtajien liksat eivät yleensä yllä tuonne asti. Hain itse äskettäin erästä johtajan paikkaa ja 7k palkkapyyntöni aiheutti vaivaantunutta yskimistä.

Päivitetään omatkin tiedot. Vuositulo n. 81k€ valtiolla. Ei bonareita eikä vielä pitkiä lomia. 11 henkilön esimies ja budjettivastuu n. 3 miltsiä vuodessa + saman verran kehitysprojekteissa

7 tykkäystä

Erikoislääkäri keskussairaalassa. Peruspalkka 6600€/kk, päivystyskorvaukset raskaasti päivystävällä alalla n. kaksinkertaistavat tulot. Vuositulot pyörineet 150-170k€ välillä riippuen kuinka suuren osan elämästään ja mitkä kaikki juhlapyhät haluaa/joutuu uhraamaan sairaalalla notkumiseen.
Tavoite sijoittamalla on pystyä vähentämään 50v+ ikäisenä työtaakkaa siten, ettei äkkikuolema epäinhimillisellä päivystyskuormalla ole selviö heti eläkkeen kynnyksellä.
Edit. Ikää 34v mutta ansiot eivät tästä tule enää nousemaan jos ei halua privaatille vaihtaa tai hakeutua johtavaan asemaan (en halua)

31 tykkäystä

Fysioterapeutti yksityisellä työntekijän roolissa. Brutto ~1800€. Kokemusta vajaa vuosi. Kyllä tällä pärjää ja pörssiinkin saa laitettua, joten ollaan tähän edes tyytyväisiä.

25 tykkäystä

Puolikkaan yrityksen yrittäjänä lämpöpumppualalla ja maaliskuun jälkeen tulot YTD -1600€. Perse kestää tehdä tappiota vaikka kuinka paljon tähän tahtiin. Mutta eiköhän tuo tuosta petraannu taas.

6 tykkäystä

Mielenkiintoista lukea, mitä milläkin alalla tienaa.

Itsellä 3100e/kk teollisuudessa insinöörinä+kerran vuodessa mahdolliset bonukset.

9 tykkäystä

Juuri näin. Minulla esimerkiksi kolmivuorotyössä viimeisen 6kk tulot yhteensä 32 500€.

Josta:
-ylityökorvaukset 8 300€
-vuorolisät 8 700€
-muut lisät 450€

Ei ole peruspalkka vielä kovinkaan kummoinen, mutta nousuvaraa on ~20% :smile: lisistä näissä hommissa se palkka koostuukin.

7 tykkäystä

Valtion virkamies. Palkka bruttona 3700€/kk.
Uusi työ alkaa. Palkka pysyy samana mutta kevyempi ja monipuolisempi työ.

5 tykkäystä

No nyt pääsi yllättämään. Oon aina ajatellut että teollisuudessa insseillä on parhaimmat palkat, sitten konsulttifirmoissa ja viimeiseksi kunnalla/valtiolla.

No ei todellakaan :joy: Tuo työnantaja on sieltä huonoimmasta päästä, mutta sanotaan että haarukka menee 3-3,6ke välillä mitä olen haastatteluissa käynyt. 4ke ilman laumaa alaisia ja jonkinlaista korkeampaa titteliä, koodaamista tai pidempää uraa tuntuu olevan tällä seudulla ihan turha unelma. Edut duunariin nähden on, että ei ole vuorotöitä. Toisaalta ei myöskään mitään lisiä eikä ylitöitä. Oletus on että liukumilla tehdään kaikki.

Valtio on palkanmaksajana tänä päivänä aika hyvä, lisäksi työilmapiiri todella leppoista sen mitä olen pari määräaikaista pätkää siellä muutama vuosi sitten ollut.

Käsittääkseni konsultit on niitä, jotka sitten tienaa.

5 tykkäystä

Aloittelen tässä piakkoin diplomityön tekemistä. Teen työn muutamalle yritykselle, ja aluksi ajattelin, että olen tyytyväinen muutaman tonnin korvaukseen. Ennen kuin ehdin asiasta puhua, yritykset olivat sopineet, että n. 3500 €/kk korvaus voisi olla sopiva. Olen enemmän kuin tyytyväinen.

Vähävaraisesta työläisperheestä kun tulee, nämä summat alkavat tuntua aika hurjilta…

28 tykkäystä

Hyvältä vaikuttaa! Onko diplomityö pelkkää koodausta, jotenkin arvelisi että tuollaisia rahoja ei muualla heitellä pöytään?

TEK:in diplomityön palkkasuositus on 2780€/kk ja se on yleensä se maksimi, mitä firmat suostuvat maksamaan.

3 tykkäystä

Laborantti(mieshenkilö), yksityinen sektori! länsi-suomi, ikä 37v, työura 16v. Palkka 2750e/kk

Pakollisten elämiskulujen jälkeen jää melko vähän sijoittamiseen🤨

14 tykkäystä

Niin, sen takia olin melko yllättynyt kun palkkaus ylitti TEK:in suosituksen noin reippaasti. Mainitsen vielä, että palkka juoksee vain neljän kuukauden ajalta, mutta työ ei välttämättä valmistu tuossa ajassa. Kyseessä on myös aika niche-ala, eikä tekijöitä ole erityisen helppo löytää. Ei liity koodaukseen. Ympäripyöreästi sanottuna aihe liittyy erään omaisuuserän arvonmääritykseen.

5 tykkäystä

Upseeri. 45000 vuodessa. Tulot vaihtelevat hirveästi riippuen urakehityksestä, palveluspaikasta ja sotaharjoitusten määrästä.

19 tykkäystä

Monenko nappulan upseeri mahtaa olla kyseessä?

4 tykkäystä

6000e / kk + bonukset. Konsultti.

Työ sisältää paljon stressiä ja alan vaihto usein mielessä.

17 tykkäystä

DI, yksityisellä.Ikää 40v ja työuraa n. 12v. 4800€ br. + yleensä 1kk bonus vuodessa.

1 tykkäys

Kandi, alempiin palkkaluokkiin neuvoteltiin juuri melko tuntuvat korotukset:

Virastoerästä 1,00 % kohdennetaan euromääräiset korotukset seuraaviin vaativuusluokkiin 1.5.2021 lukien:

  • JSA 8: 186 eur/kk
  • JSA 9: 103 eur/kk
  • JSA 10: 40 eur/kk
  • JSA 14: 45 eur/kk

Kaikkiin JSA-vaativuusluokkiin tehdään yleiskorotus 0,97 prosenttia 1.6.2021 lukien

2 tykkäystä

Jään pitemmälle hoitovapaalle kuluvan vuoden aikana. Tulot jäävät tänä vuonna jonnekin 20 000 euron tietämille luultavammin

Ihmettelen oikeasti mikä vimma poliitikoillakin on saada näitä lastenhoidontukia alemmaksi. Taitaa olla tuo tuki jotain 400 euron luokkaa kuntalisällä ja sitäkin pitäisi saada alemmaksi. Työmarkkinatukeakin saat tuplaten tuohon nähden! Talkoilla ilmeisesti pitäisi lapsetkin saattaa maailmalle ja kasvattaa heidät pyhällä hengellä. Tässä sossumaassa kyllä kaikkea muuta tuetaan, mutta tällä osastolla pyritään heittämään märkää rättiä naamaan varsinkin työssäkäyville

Allekirjoittaneen taloudessa ei finanssien suhteen mitään ongelmaa, mutta suht matalapalkkaisella alalla kun työskentelen niin monilla perheellisistä työkavereista tekee välillä suht tiukkaa.

Meni taas vähän rönsyilyksi mutta menkööt

8 tykkäystä

Lisäksi päivähoitomaksut ovat todella korkeat. Itse jään vanhempainvapaalle ja otan lapsen siksi aikaa pois tarhasta. Vaikutus tuloihin on noin satasen miinuksella kuukausitasolla. Päivähoitomaksu kuitenkin maksetaan nettopalkasta. Tätä kun mietti, että ansiosidonnaisella tulisi enemmän kuin hyvin toimeen sen 400 päivää ja saisi touhuta lapsen kanssa.
Eihän tämän näin pitäisi olla, että työstä ei jää perheelliselle mitään verrattuna köllöttelyyn?
Ei kyllä liity millään tapaa palkkakeskusteluun.

5 tykkäystä