Parhaat sijoitusletkautukset

Tälläinen muistui sarvipään mieleen.
Q: Noh mites… onko ollu salkussa kasvua,joko on uutta lappua ostossa?
A: Sanotaan näinä että… "Oon niin pers´auki että sieluun tuulee ja univelatkin on ulos otossa

1 tykkäys

@Mikael_Rautanen, Moninkertaisesti palkittu analyytikko, Suomen johtavan funda-analyysitalon toimitusjohtaja.

Olen jo nyt varma että tämä siteeraus päätyy historian koulukirjoihin siihen kohtaan missä käsitellään Koronan jälkeisten vastuuttomien elvytystoimien avulla talouteen puhallettua Ränta på räntä -kuplaa :slight_smile:

16 tykkäystä

Mä mietin mitähän jengi tästä ajattelee, mutta ajattelin että ehkä voin kertoa etten minäkään ole 100% ajasta tarkkaan laskelmoiva robotti. Mulle pienen rivin ottaminen on joskus väline alkaa seuraamaan yritystä ja yrittää oppia uutta. Jos en omista en usein jaksa seurata. Mun Herantis-position arvo on siis alle 500€, mutta siellä se erottuva punainen rivi muistuttaa olemassa olostaan aina kun avaa salkun :slight_smile:

50 tykkäystä

Ensimmäinen viesti Inderesin foorumille, joten lähdetään täältä kevyemmästä päästä liikkeelle. Liputusuhka pysyy pienempänä :wink:

Tämän letkautuksen bongasin Twitteristä:
“Jos sijoittajana itseään pitävä nukkuu hyvin, on vipua liian vähän. Hyvä tuotto on vain korvausta huonosti nukutuista öistä.”

Mielestäni myös erinomainen letkautus näin köyhemmällekin “Rahaa ne on miljoonatkin.”

27 tykkäystä

Voi olla, että on jo mainittu useaan kertaan, enkä muista mistä tämän luin ja kenen suusta, mutta joku pörssimeklari kuitenkin jossain letkautti, että “Kuka sitä nyt omilla rahoillaan uskaltaisi pelata?”

2 tykkäystä

”Myin position pois, kun oli niin hyvä päivänousu.”

  • Lukemattomat vaurastumista pelkäävät hätähousut erään nimeltä mainitsemattoman sijoitusfoorumin Ostin/myin-ketjussa
18 tykkäystä

Tarkastelin omaa sijoitushistoriaa, joka alkaa noin kymmenen vuoden takaa.

Ainakin tämän aikavälin perusteella kävi selväksi, että oma letkautukseni kuuluu seuraavasti:

Kalleinta on myyminen

Muutama hutiostos tietysti on sattunut matkan varrellle, mutta ne ei paljon paina, sillä salkussa on ollut mm. Teslaa, Tikkurilaa, Reveniota, joita on hankittu vuosien 2012 ja 2016 välillä.

7 tykkäystä

kuva

22 tykkäystä

Sharevillestä poimittua:

“Miksei tämä nigerialaiskirje mene ikinä konkurssiin? Pitäisiköhän ruveta yrittäjäksi?”

Kyl se ois tää ”ränta på ränta”.

7 tykkäystä

Just heard an employee use the “F word” on the trade floor, and immediately fired them. Maybe other funds will tolerate that kind of language, but don’t you dare talk about Fundamentals here

61 tykkäystä

“High short interest is the new low P/E.”

16 tykkäystä

We can stay retarded longer than they can stay solvent

18 tykkäystä

“Lukekaa analyysejä ja tehkää hyviä osakepoimintoja”

37 tykkäystä

”Lukekaa Reddittiä ja tehkää vauhdikkaita short squeezeja”

8 tykkäystä

Koululaispoikani keksi termin fuusiokoloavain. Jostain uutisesta oli bongannut yritysfuusio -termit.

Vähän pelottaa mikä Sarasvuo siitä kasvaa.

6 tykkäystä

“What the wise do in the beginning, fools do in the end.” -Warren Buffett

Shoutout kaikille, jotka tunnistavat itsensä tuosta tänään.

11 tykkäystä

7 tykkäystä

https://twitter.com/octaviuscooch69/status/1356704442129633280

edit: Mietin jo miten voin valittaa viestin väärinliputuksesta, mutta Verneri pelastaa pihalla ja puutarhassa :heart_eyes:

3 tykkäystä
15 tykkäystä