Peliyhtiö Next Games

Ei vakuuta stranger things. Kiva puuhastelua ehkä hetkeksi, mutta en usko tavoittavan pelaajamassoja.
Pelaajat tuskin viettävät kauaa pelin parissa ja kyllästyminen iskee hyvin nopeasti. Puzzlepeliksi tämä ei vaikuta edes järin koukuttavalta. Edes grafiikat eivät ole mielestäni hääppöiset.
Ei jatkoon.

EDIT: Peli ei vakuuta, Stranger things sarja ja sen ympärillä pyörivä hype on riittävän suuri.

1 tykkäys

Pelistä en tiedä mutta brändinä Stranger Things on ainakin osalle yläasteikäisistä aivan ykkönen.
Jostain Zalandosta tilataan ST-vaatteet loppuun heti kun niitä sinne ilmestyy, ja Kärkkäisellä on kaikki Stranger Things -aiheiset mukit ja figuurihahmot saman tien lopussa. Netflixistä katsotaan vanhoja ST-kausia kymmenettä kertaa ja odotellaan kuumeisesti tiedonmurusia neloskauden kuvauksista.
Tähän faniryhmään peli uppoaa vaikka itse pelimoottori olisi Pacman- johon vaan on vaihdettu ST-hahmon naama tilalle

Nimimerkillä “ST-fanin isä”

8 tykkäystä

ST:ssä vaikuttaisi olevan paremmin pöhinä päällä kun vertaa walking dead sarjaan. Kun our world julkaistiin vaikutti walking dead sarja olevan jo laskevassa trendissä. ST:ssä laajempi pelaaja kunta kun nuoretkin saavat pelata.
En tiedä onko tuossa peliasussa haettu sitä samaa 80-luvun tunnelmaa, joka on myös sarjassa.
Toivottavasti on our world oppirahat maksettu ja tämä julkaisu sujuisi paremmin. Saisi johto hieman palautettua luottamusta. Ei ole ihan vielä peli per vuosi vauhtia tultu, jota aikoinaan lupailtiin.

2 tykkäystä

En tiedä olenko jäänyt kännypelien kehityksestä jälkeen, mutta kyllä tuo minun silmääni ihan asialliselta ja omaperäiseltä peliltä vaikuttaa. Oivallisen oloisesti yhdistelty erilaisia hyväksi todetuja asioita Tetris-genren pohjalle. On sitä pakollista saavutuksentunnetta luovaa hahmojen level-uppailua, Super Mario -peleistä tuttuja maakarttoja ja elementtejä vuoropohjaisesta RPG-taistelusta.

Onko tässä sopiva määrä pelimekaanista syvyyttä nykyteineille?

Tää ei todellakaan tarkota sitä et kyseinen brändi menestyis pelinä. Mul on jokin muistikuva siitä, et suurin osa johonkin elokuvaan tms. pohjautuvista peleistä on menestyny enemmän tai vähemmän surkeesti. Eli tilastollisesti perusteltuna ei kannata odottaa mitään ihmeitä tältä.

Niin en tiedä pelimekaanisesta syvyydestä, mutta kivasti taas pikkuisen kurssi keulinut…
Enkä toki osaa sanoa että miksi, tämä on ihan onnen kauppaa tai lottoa.
Toivottavasti näiden ponnistelut johtaa johonkin hyvään, ainakin pääomistaja Ovaskainen tähän luottaa…

1 tykkäys

Nyt näyttäisi peli olevan julkaistu myös Puolan markkinalle.

Päästäisiinköhän mekin testaamaan peliä ennen Joulua?

6 tykkäystä

Next Gamesista päivitetty laaja raportti julkaistu: Peli on jännittävässä käännekohdassa | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Yhtiöllä kyllä poikkeuksellisen jännittävä vuosi edessä Stranger Things -pelin julkaisun myötä. Hyvässä skenaariossa potentiaalia on merkittävästi, mutta samalla riskit ovat mielestäni erittäin korkeita. Nykyarvostuksella osakkeen tuotto/riski-suhde ei mielestäni ole riittävällä tasolla.

Toivon silti yhtiön osoittavan ensi vuonna varovaisen näkemykseni vääräksi. Meillä ei ole koskaan liikaa menestyviä peliyhtiöitä Suomessa. :slight_smile: Jäädään jännityksellä seuraamaan, miten ST-pelin sijoitukset lähtevät eri maiden listoilla kehittymään, kun peliä aletaan ensi vuonna asteittain skaalata ylöspäin.

12 tykkäystä

Valumista alaspäin tapahtuu. Suosituksen myötä vai?

Mites tämä uusi peli? Julkaisu venyy…

Osake on noussut alkuvuodesta 157%, välillä jäähdytellään. Eikö 2020 H2 ollut tavoitekkin että peli julkaistaan. Pitäisi joiltakin markkinoilta jo löytyä

Stanger Things: Puzzle Tales tosiaan on julkaistu jo mm. Puolassa ja sille löytyy jo muutamia arvostelujakin Play Storesta (linkki Play Storeen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nextgames.strangerthings&hl=en&gl=US)

Jos haluatte itse kokeilla peliä niin sen voi ladata hieman epävirallista reittiä asentamalla APK:n Play Storen ulkopuolelta (googlettamalla esim. “stranger things puzzle tales apk” ja katsomalla muutamat linkit läpi että ottaa uusimman version)

Mä olen itse pelaillut tota nyt noin 4 tuntia yhteensä. Tässä hieman plussia ja miinuksia:

  • peli on hieno ja toteutus teknisessä mielessä vakuuttava
  • “perus peli” on erittäin toimiva
  • jäin koukkuun…
  • …mutta vain 4 tunniksi
  • peli alkaa nykyisellään toistamaan itseään melko nopeasti

Lisää sisältöä ja monimuotoisuutta jäin kaipaamaan, mutta samalla peli teki jonkinlaisen vaikutuksen. Jännä nähdä tuoko Next Games peliin vielä uusia elementtejä ennen isoille markkinoille julkaisua. En ihmettelisi jos julkaisu jopa viivästyisi mikäli data näyttää siltä että pelaajat kyllästyvät tossa 4 tunnin kohdalla

8 tykkäystä

Lions Gate Entertainment Inc. oli ostanut viime kuussa yli 800k NG lappua,

Tässä herääkin kysymys, että löytyykö Next Gamesin seuraavan pelin IP täältä?

https://www.lionsgate.com/movies

7 tykkäystä

Kattelin salkkua ja Next Games noussut tänään +8%. Itse en ainakaan ole huomannut, että Next games olisi julkaissut mitään uutta tietoa. Tuoreimmat johdon liiketoimet ovat 30.12. ja nekin muutaman tuhannen lapun optio-lunastus. Kauppamäärissä pitää silmään NONnilla isompi sisäinen kauppamäärä 28475 kpl, mutta muuten ei näytä olevan mitään poikkeuksellista.

Onko kellään hajua mikä tätä tänään nostaa?

Ei ole mitään havaintoa, mutta tässähän tämä heiluu hämärän rajamailla.
Itselläkin pikkunippu on mutta tämä nyt on sarjassa lottoaminen. Mutta annetaan nyt Huuhtasen näyttää et onko siitä :grin:

Lottohommissa itsekin pikkurahalla. Silti välillä hämmentää tämän liikkeet ilman mitään (?) uutisia. Tuskin tätä robotit juurikaan osaa kun on niin pieni ja First Northilla.

Onko Stranger Things pelin julkaisua kenties laajennettu? Latasin sen itse äsken Play Storesta ja vielä pari viikkoa sitten taisi olla vaan koemarkkinoilla?

Huuhtanen (TJ) liputti ostaneensa. Toistaiseksi pelaaja-arviot olleet aika positiivisia, mutta sehän ei suoraan kerro onko Stranger things pelistä tulossa kannattavaa vai ei. Mutta hyviä signaaleja tälläiset toimariostot.

3 tykkäystä

Muuten hyvä mutta mitättömällä summalla ostettu.

no 15 tonnia kuitenkin, ei kai hän sitä taivaalle heittäisi jos ei olisi uskoa peliin.

En usko että tähän ne ostot jäisi, tuo oli kuitenkin noin 10% päivävaihdosta, tänään varmaankin lisää ostoja.

1 tykkäys

Ostajana sisäpiiri, ei CEO, vaan Vappu Pimiä (Dark May). Hän varmaan tykkää sitten pelistä :smiley:

Edit; vai oliko CEO ollut myös ostoksilla? Iteltä meni ohi. Tietty firmalle sekin olisi varmaan hyvä. …ja osakkeenomistajille hyvä myös, jos CEO omistaisi myös osakkeita.

Hieman runomitallisesti muotoillen: Miksi, oi miksi Lions Gate on ostanut siivun yhtiöstä, jota minäkin sydämessäni niin halajan?

Keksikää oikea vastaus sille, niin se määrittelee vuoden 2021 salkkunne tuoton. Voi se olla negatiivinenkin :thinking:. Itse taas uskon, että kevään aikana riistetään jälleen Suomi-osaamista jenkkilään…

2 tykkäystä