Peruskoulun ja koulutuksen tulevaisuus

Tämän päivän ‘hauska’ tapaus amiksessa. 18v nuori mies. Ei ole löytänyt/ei ole halunnut työharjoitteluun kun pitäis saman tien palkkaa saada.
Kysyin:

  • Ajettaisiinko sulle se C kortti, mihin sulla olisi
    mahdollisuus, kesäksi?
  • Enpä tiedä, ehtii kai sen myöhemminkin.
  • Kesällä olisi mahdollisuus saada töitä paremmin.
  • Eää. Mä haluun oikeestaan lomailla.
  • Aha. No mites eikö raha kiinnosta?
  • Joo. Ois kiva kun ois rahaa.
  • No onko sulla kontakteja yrityksiin? Kun ne tarvis
    kuljettajia varmasti kesällä.
  • No ei mul oo sellasii. Jos mä vähä relaisin.
  • Ok…eipä mulla tässä muuta…

Tälläista tänään…huomenna arvatenkin jotain muuta

18 tykkäystä

Melekin tunnistan itseni tuosta tuon ikäisenä :joy: Kotona jääkaappi täynnä ruokaa ja oma huone/sänky eikä rahalle sen kummemmin isompaa käyttöä, menee sitte töihin ku keksii jotakin mihin sitä tarvii. Hyvin alko intin jälkeen keksimän ja työhommatkin nappaamaan :slightly_smiling_face:

Voit myydä aikaasi rahalla, mutta rahalla et voi ostaa myymääsi aikaa takaisin.

1 tykkäys

En tiedä millaisia opettajia teillä on ollut, mutta itse opettajana voin vain ihmetellä pölhöjä juttujasi. Juu, käytimme maskia kun näin sanottiin, eipä sitä virkamiehenä muuta voinut. Yhdellekään oppilaalle sitä ei meillä pakotettu, ja käyttö väheni jatkuvasti ajan kuluessa. Ei edelleenkään pakotettu. Rokotteita ei käsketty ottamaan. Ei se ole meidän opettajien tehtävä. Emme myöskään jatkuvasti höpötä ilmastonmuutoksesta, sukupuolivähemmistöistä jne. Lähinnä keskitymme oman aineen opetukseen.
Sen sijaan paljon näen ilmeisesti sinun kaltaistesi jälkeläisiä, jotka eivät pätkääkään välitä koulun säännöistä tai kunnioita opetustilanteita muiden puolesta vaikka itseä ei niin kiinnostaisi.

21 tykkäystä

Älkää nyt kaikkia liputtako. Mielenkiintoinen näkökanta tuo, että rikollisuus on monikulttuurisuuden liveilmiöitä, mutta kehottaa omia lapsiaan kansalaistottelemattomuuteen.