Plug Power ($PLUG)

Ja eikös taustalla Plug power- Gaussin-yhteistyö
:person_shrugging::smirk:

7 tykkäystä
24 tykkäystä

Our product includes a dispenser, storage and an electrolyzer to produce hydrogen within the same unit allowing customers to deploy fuel cells within their fleets. Utilizing only electrical and water input, Plug All-In-One is capable of refilling up to 20 forklifts from a single unit.

https://content.cdntwrk.com/files/aT0xNDgxNDE1JnY9MSZpc3N1ZU5hbWU9cGx1Zy1hbGwtaW4tb25lLWh5ZHJvZ2VuLXNvbHV0aW9uJmNtZD1kJnNpZz05MWM4ZTA4ZTg3M2FhYWZiOWI3ZDI0ZjIxOTk2N2RmMQ%253D%253D

13 tykkäystä

Along with BAE Systems’ Gen3 hardware, ENC’s EVO-FC will feature a 125kW hydrogen fuel cell from Plug Power. BAE Systems says that the ProGen 125kW fuel cell provides the best-in-class power density, fuel-based operational flexibility and range flexibility for hydrogen fuel cell buses.

“We’re excited to collaborate with BAE Systems and provide our 125kW hydrogen fuel cell for their integrated electric drive system,” said Jose Luis Crespo, General Manager Fuel Cell Applications/Global Accounts at Plug Power. “Our proven ProGen fuel cells deliver the benefits of green hydrogen with a highly reliable zero-emission solution. Plug is working with BAE Systems to bring our technology into sustainable transit bus fleets.”

HYVIA UNVEILS THE PRODUCTION VERSION OF MASTER VAN H2-TECH GOING ON THE ROAD, MADE IN FRANCE

– 2023 Bookings are now open on HYVIA new website hyvia.eu.

16 tykkäystä

Ohjeistuspäivitys Plugilta

The company believes that its prior full year 2022 revenue guidance of $900-$925M could be 5% -10% lower for the year. The revenue impact reflects some larger projects potentially being completed in 2023 instead of 2022 due to timing and broader supply chain issues.

https://www.ir.plugpower.com/press-releases/news-details/2022/Plug-Provides-2022-Revenue-Expectations-Update-Reflecting-Potential-Timing-and-Supply-Chain-Impact/default.aspx

18 tykkäystä

Pt:n lasku 32->28. Overweight painotus. Laskettu targettia markkinoiden mukana.

Tai sitten @Sijoittaja-alokas osti position :grimacing:

5 tykkäystä

Palaneen käry haisee tässä. Joku taisi tietää tulosvaroituksesta, koska tätä lappua poljettiin sen verran pahasti Nasseen verrattuna, ja ilman mitään uutisia.

Koko sektorilla ja ARKK:lla meni huonosti eilen, en oikein usko tähän teoriaan. Mutta en yllättynyt tästä tiedosta, makrotilanne aiheuttaa kaikille hittiä.

8 tykkäystä

Allekirjoitan tämän täysin. Kaikki vetylaput on tullut lähiaikoina alas. Ja myöhästymisiä eri projekteissa on odotettavissa.

7 tykkäystä

Taisi olla osin jo hinnoiteltuna sisään. Yllättävän mieto kurssireaktio (toistaiseksi), mutta hyviä treidauspaikkoja tarjoilee tänäänkin…

4 tykkäystä

3D tehdas touria tarjolla. Kevyt katselu suositus.

https://3d.zuant.com/experience/plug-power/KJ66EE8SEe2i3O%2BCc7Lqpg/

5 tykkäystä

LATHAM, N.Y., Oct. 19, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Plug Power Inc. (NASDAQ:PLUG), a leading provider of turnkey hydrogen solutions for the global green hydrogen economy, and Olin Corporation (NYSE:OLN), a leading vertically integrated chlor alkali producer and marketer, announced today the launch of a joint venture to begin with the construction of a 15-ton-per-day hydrogen plant in St. Gabriel, Louisiana.

LATHAM, N.Y., Oct. 19, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Plug Power Inc. (NASDAQ:PLUG), a leading provider of turnkey hydrogen solutions for the global green hydrogen economy, today announced an agreement with FreezPak Logistics, a leading third party food logistics company, to provide fuel cells and hydrogen storage and fueling infrastructure to nine additional sites and nearly 400 lift trucks.

Elikkäs Freezepak uusi pedestal.

17 tykkäystä

Kurssi varmaan jatkaa tonttiin tulemistaan kun tällaisia uutisia tulee:

Edit:

Onpas jäätävä hyöty noista verykäyttöisistä trukeista vs akkutrukki. En yhtään ihmettelisi jos nämä trukkimarkkinat kasvaisi todella isoksikin toimialaksi.

As a Plug customer for eight years, FreezPak Logistics has witnessed firsthand the benefits of transitioning from lead-acid batteries to hydrogen fuel cells. The company reported seeing a productivity boost of 100% because fuel cells operate at full power throughout a shift, while batteries require frequent recharging.

“FreezPak continually strives for ways to be more efficient, sustainable and increase productivity,” Dave Saoud, FreezPak Logistics Co-Founder/CEO, said. “Given our long-term relationship with Plug, it makes sense to work together toward a common vision — progression and reducing carbon emissions.”

In addition to greenhouse gas reduction, FreezPak Logistics saw electricity bills drop by 31.5% and an increase in usable space by up to 5,000 square feet per location.

Edit2: Ja tämä uutinen taitaa kumota sen olettaman, että suora sähköistäminen tarkoittaisi automaattisesti matalampia operointikuluja vs vety?

22 tykkäystä

Tilansäästö tapahtuu kun asemien pinta-ala on pienempi verrattuna akkuvehkeisiin. Lisäksi trukkifleetin koko on pienempi verrattuna akkukäyttöisiin. Vetyvehkeiden tankkaus kun skaalautu paremmin.

7 tykkäystä

Jep. Ja jos vetyä tuotetaan paikan päällä, niin teoriassa on mahdollista tehdä sitä halvan sähkön aikaa ja näin säästää operointikuluissa. Vedyn väristä ei sitten ole takuuta, mutta samaa sähköä ne muutkin käyttää…

Tämä fleetin koko sitten skaalautuu mielestäni isompiinkin vehkeisiin. Viittaan nyt suoraan Hyvian vetypakettiauton ominaisuuksiin vs akkupaku.

Edit: Odotan siis ensi vuonna niistä pakuista tilauksia. Nythän ne on jo osalla asiakkaista testikäytössä ja jos ne menee putkeen, niin oletan että kauppoja syntyy.

7 tykkäystä

Ajattelin alunperin siirtyä long-puolelle $17 kohdalla, joutuu ehkä vielä vetämään rajaa alemmas.

4 tykkäystä

Tämä oikeasti isojen uutisten puute symposiumin yhteydessä ei ole hyvä juttu. Odotukset olivat kovemmat. Veikkaanpa jopa että mahdolliset uutiset kannattelivat kurssia vaan eivät kannattele enää.

3 tykkäystä

Pystytkö avaamaan tätä uutista tarkemmin? Ainakaan itselläni ei tällä hetkellä ole bloomberkkiä.

3 tykkäystä

Ilmeisesti nämä oli jo vanhoja uutisia. Suurin ongelma oli että 70 TPD target missataan.

1 tykkäys

Kuluvan vuoden liikevaihdolla on merkitystä pelailussa ja lyhyissä käppyröissä mutta isossa kuvassa se on kuin kärpäsen paska Saharassa. Muutama vuosi tullut seurattua Plugia enkä voi kuin edelleen ihmetellä, miten nopeasti ja isosti firma on edennyt. Säästän omaa näppäimistöä ja laitan tähän nimimerkki Foxin kirjoituksen Yahoon puolelta:

''Well, another great symposium and another great year for Plug. I think the difference in symposiums alone from year to year is pretty impressive to see (let alone plugs internal growth on every level). They really have grown so much in the last few years and if you’ve been here long enough you know what I mean. (Since the board bashers won’t read further than this please go right to the comments and type out your usual babble so I can kindly mute you. There’s a difference between sharing relevant negatives and totally obvious bashing nonsense. No one is forcing you to do anything with your money or be here at all but for some reason I know you’ll stick around.)

So, as we all saw today/this year, there are many more customers, much more money and many more deals all entirely done without it ever being done before. Deeper connections, larger plans, more deals, more hydrogen and more money. The whole Plug team is literally creating something that has never been seen before at this scale. Not even close to being done at Plugs present scale. Even more impressive, seriously impressive, is what they’ve accomplished during all of this multi year global craziness. Pandemic, war, supply/demand, costs, etc. Hopefully it’s obvious to everyone that the share price fluctuations should have very little to do with Plug… and I’ll just leave it at that. (And clearly not just Plug, take a look around…)

We all know that Plug has been closely connected with some of the largest companies on earth for years now (that list is growing quickly) and by now we should assume they know a thing or two about the steps they should take moving forward. It won’t be perfect and it won’t happen overnight but how can it be? No one has ever done this before.
Plug is connected with high level professionals across many different business and governments and it should pay off nicely in the future. There’s no doubt they have learned a thing or two about what needs to be done next. They know they cannot rush this and they are by far in the lead here. Every decision made and dollar spent is key to becoming the Category Kong for many years to come and by the look of it they are doing a damn fine job.

Anyone else notice Plug went from basic small scale fuel cell production for a few markets to highly advanced, best in class gigafactory scale production for a ton of different applications spread across multiple sectors? And growing? Or before the Giner acquisition from no electrolyzers to a rapidly growing $28B+ electrolyzer sales funnel? From no green hydrogen produced and no open plants, into many tons per day and growing? From little to no government credit or interest to huge changes in policies, incentives and huge government interest globally? From small partnerships to large partnerships, JV’s, acquisitions and investments? Millions to billions? The list goes on and on and will continue to go on and on.

Sure there’s going to be roadblocks and delays and that’s been obvious from the start (especially during the current global situations/economy). They’ve done a damn good job so far with very little to work with. Now they have a hell of a lot more to work with and finally have some wind at their back. When the world/economy stabilizes a bit it’ll be met with even more exponential Plug growth. I’m looking forward to each ER, each PR and to watch all of their goals met and exceeded for a long, long time. In my opinion, the bigger the better. Their success with green hydrogen should really help the planet and everyone on it. (As well as helping long investors wallets).

What a journey it’s been so far and it’s really just getting started. Thanks for listening, good luck to all and thanks again to those who share relevant information on this board, it doesn’t go unnoticed.‘’

Pitää tosiaan muistaa, että nyt näitä asioita tehdään tässä mittakaavassa ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa. Plugin ‘‘tiimissä’’ on senaattoreita ja muiden maiden ministereitä ym päättäjiä. Politiikka kuuluu aina energia-alaan ja tässä tapauksessa hyvin suuressa määrin, joten erilaisia yllätyksiä tulee jatkossakin ja investointisuunnitelmat saattavat muuttua uusien poliittisten päätösten seurauksena.

Viime vuosi oli todella vaikuttava uusien kumppanuuksien, myynnin sekä uusien tuotteiden suhteen ja meno tuntuu vain kiihtyvän, kun investointimassit vyöryvät markkinoille. Useat suurasiakkaat laajentavat maantiekuljetuksiin (Rellu yhteistyö, rekkapuoli tulossa), vedyntuotanto laajenee merille sekä asiakaskohteisiin (näihin Plugilla myös uudet tuotteet). Vetyä ollaan ottamassa käyttöön laajemmin logistiikassa esim satamissa, lentokentillä ja jossain vaiheessa myös lentoliikenteessä. Myös raskas teollisuus on tekemässä kiihtyvää vetysiirtymää jne jne.

Pörssit on nyt sekaisin kuin käkikello mutta eiköhän tällä vielä joskus tilit tehdä, kunhan ajat rauhoittuvat :man_lifting_weights:

43 tykkäystä