Politiikkanurkkaus (Osa 1)

Tästä pääset lukemaan koko ketjun kirjautumatta →

Luin näitä “riikan” kirjoituksia ensimmäistä kertaa. Ei tee mieli edes kommentoida, jotta en vahingossa levitä niiden sanomaa eteenpäin.

Olen kommentoinut perussuomalaisten tekemisiä varsin suorasanaisesti. Tähän mennessä ei ole tarvinnut ottaa vielä sanoja takaisin. Ei myöskään tämän “riikka”-kokemuksen jälkeen.

5 tykkäystä

Vaikka nyt pitääkin osata nauttia kesästä, niin mielenkiinnolla odotan jo syyskuun alkua.

Heti kuun alussa demarit valitsee viikonlopun puoluekokouksessa uuden puheenjohtajan Kiurun ja Lindtmanin väliltä.

Seuraavan viikon alussa puolestaan starttaa eduskunnan syysistuntokausi. Jos demarien uusi puheenjohtaja on Lindtman, niin eiköhän Orpo ala tekemään hiki hatussa töitä uuden hallituspohjan muodostamiseksi. Semminkin, kun tuossa vaiheessa varmasti gallupitkin luovat lisää painetta ja kyseenalaistavat Orpon aseman puoluejohtajana.

Ei käy kateeksi Petteriä. Mutta ei myöskään sääliksi, sillä itse hän on hallituspohjan valinnut, ja olisi nyt anteeksipyynnön velkaa suomalaisille.

3 tykkäystä

Mielestäni Orpo on osoittanut kyvyttömyytensä pääministeriksi ottamalla helvetin typerän riskin persujen kanssa tekemättä kunnollista tai minkäänlaista taustatyötä. Muutenkin vaikuttaa olevan hukassa, Valtonen tai joku muu tilalle niin voi uskottavuus parantua.

10 tykkäystä

Varmaankin näin. Toivottavasti Kiurusta tulee meidän demareiden puheenjohtaja, kun Lindtmanilla on niitä natsitaustoja, jotka taitavat ajoittua tämän vuosituhannen alkuun eli ovat vielä kaiveltavissa esiin.

Huvittavaa seurata kuinka täällä kommentoidaan olevan 100 varma, että Purra on “riikka” nimimerkin takana.
Twitterissä tämä Kuusitapio on feikkinimi ja omaa taustaa erilaisista feikkijulkaisuista.

Väitettyjä kommentteja ei enää alkuperäisestä lähteestä löydy ja tuonne sivulle on voinut kuka tahansa kirjoittaa millä nimimerkillä tahansa vaikka useampikin eri henkilö “riikkana”. Johtuen myös alkuperäisen lähteen katoamisesta ovat nämä kuvakaappaukset helppoa riistaa muokkauksille.

1 tykkäys

Amatööri.

5 tykkäystä

Korkea arvoinen Puhemies avaa tilannetta:

Samahan se on sitten kyseenalaistaa jos joku sanoo vaikka että 2+2=4 ilman henkilöllisyystodistuksen esittämistä.

Purra jo myöntänyt asian.

4 tykkäystä

Nimimerkki “riikan” kirjoitukset olivat sekä sisällöltään että kirjoitustyyliltään kamalaa luettavaa. Riikka Purra on selvästi kehittynyt noista ajoista, vaikka hieman ihmetyttääkin, miten joku Tampereella kuuluisan TYK:in kasvatti on 30-vuotiaana kirjoittanut sellaista sontaa. Taisi tuo koulu olla kuuluisa vielä ilmaisutaidon erityisopinahjona (mikä selittänee nämä koulusta kuoriutuneet poliitikot).

Purra blogissaan:

Kuten muutkin ihmiset, elän, kirjoitan ja toimin kulloisessakin iässä ja ajassa, kuten silloin olen tehnyt. Ajatteluni kehittymistä ja päätymistäni politiikkaan ja perussuomalaisiin olen kuvannut monessa haastattelussa. Olen tehnyt 46-vuotisen elämäni aikana paljon huonoja valintoja, onneksi myös tosi monta hyvää, oppinut paljon, muuttanut mieltäni, kehittynyt, ollut tyhmä ja lapsellinen, ollut fiksu ja aikuismainen ja niin edelleen. Normaalia ihmisen elämää. Olen varmasti kirjoittanut ja sanonut asioita, jotka ovat tyhmiä tai mielettömiä tai rumasti sanottu tai huonosti valikoituja.

Minä unohtaisin tämän Purra-episodin samantien. “riikan” kirjoittama roska pitäisi haudata ydinjätteen kanssa samaan luolaan.

Eteenpäin.

Onkohan Annika Saarikko alkoholisti?

10 tykkäystä

Missä hän myönsi juuri nuo hänen kirjoittamikseen?
Laitatko tarkan lainauksen tähän?

Karmeeta paska selittelyä, sanoisi että tuli otettua “vähän” liikaa.
On se. Sen näkee.

Purran vastineen luettuani olen vakuuttunut että tämä 20v vanhojen kirjoitusten kaivelu kääntyy itseään vastaan ja vain nostaa PS kannatusta. Emme elä vasemmiston luomassa woke hysteriassa jossa ihmisen pitää olla kusi sukassa 20v sitten sanotuista tai kirjoitetuista mielipiteistä. Mitä väliä sillä on oliko nimimerkki riikka sama henkilö kuin nykyinen valtiovarainministeri, ei yhtään mitään.

14 tykkäystä

:smiley:

Jos olisin persu, olisin vain hiljaa. Tämä Purran rasistinen historiankirjoitus voi ihan oikeasti vaipua unholaan, mutta en ymmärrä miten sen pohjalta voi lähteä vielä uhoamaan.

7 tykkäystä

Ja minä olen vakuuttunut, että kaiken tämän sekoilun jälkeen kukaan ei enää lähde hallitusyhteistyöhön persujen kanssa. Lisäkannatusta puolueelle tuskin enää kertyy mistään, mutta voi olla että väkivaltafantasioita viljelevä valtiovarainministeri on kuitenkin suurempi taakka pääministeripuolueelle kuin ministerin omalle puolueelle. Sairasta menoa.

6 tykkäystä

RKP oli jo aiemmin hallituksen heikoin lenkki. Puolue on jo jonkinlaisessa sisäisessä sekaannuksessa persuyhteistyön vuoksi. Odotan, että tilanne ei ole uusimpien käänteiden jälkeen helpottamassa. Ja mitäköhän seuraavaksi on tulossa?

Mahtoikohan Annika Saarikko vetää lärvejä ollessaan ministeri? Lintilän kanssa? Työpaikalla?

Voi kauhistus, kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin jos joku tuntematon kirjoitti verkossa 20 vuotta sitten mahdollisesti sopimattomasti. Voi kauhistus, hirveää, kauheaa, voi itku. Iik maine meni ja ihan sairasta.
PS :grinning:

12 tykkäystä

Ei olettama olekaan, että tuo sysipimeä maailmankuva persuja hätkähdyttäisi. Kyse on siitä, että sivistysporvarien keskuudessa paine jo alun alkaen epäonnistumaan tuomitun yhteistyön lopettamiseksi kasvaa.

Aika selvää lienee, että Riikka Purran luottamuksestakin tullaan äänestämään, ellei hallitus sitä ennen muuten kaadu. Ihan selvää on, että RKP ei ainakaan kokonaisuudessaan tule Purran luottamuksen puolesta äänestämään. Jos tällä kertaa opposition kansanedustajatkin muistavat tulla Junnilan luottamusäänestystä suuremmalla edustuksella duunipaikalleen, siihen päättyy Purran ministeriys. Ja siihen kaatuu hallitus. Siis siihen kaatuu hallitus viimeistään.

9 tykkäystä

Oleellinen kysymys on nyt, heittääkö Orpo historiallisen vaalivoiton ja hallitusohjelman bussin alle, koska rivikansalainen Riikka on ollut selkeästi todella suivaantuneena ja vihaisena netissä vuonna 2008 ja viljellyt N-sanaa? (erään lukemani huhun mukaan hän on nuorena tullut mamu-raiskatuksi)

No Orpo ei varmasti halua ryhtyä hallitusneuvotteluihin SDP:n kanssa, erityisesti tilanteessa missä SDP kykenisi täysin sanelemaan hallitusohjelman ja sehän se tilanne olisi, jos Orpo ilmoittaisi että “nimettömät” 2008-nettikommentit kaatavat hallituksen. Ellei sitten lähdetä kokonaan uusiin vaaleihin, joka ei oikein Kokoomuksen tilannetta auttaisi.

RKP lähtisi toki riemuiten SDP:n kelkkaan, onhan SDP puolueen tärkein kielipoliittinen tukija eduskunnassa, mutta kuten RKP on tänä vuonna ilmaissut, se että hallitus kaadetaan ei takaa sitä,että RKP on uudessa hallituksessa mukana, se riski on tuskin poistunut.

4 tykkäystä

Olisiko hesari voinut olla kirjoittamatta tästä? No ei tietenkään.

6 tykkäystä

Tässä ei Purralla ollut enää hyviä vaihtoehtoja. Pyytämällä anteeksi menneitä kirjoituksia menisi samalla kunnia ja maine kannattajien silmissä. Kiemurtelu tai kieltäminenkään ei olisi toiminut, koska se ei olisi ollut uskottavaa ja hän ei todennäköisesti edelleenkään mielessään näe mitään suurempaa ongelmaa näissä kirjoituksissa.

En kuitenkaan vielä usko, että tämä hallitus tähän kaatuu, koska aina voidaan argumentoida, että talous menee muuten konkurssiin jne jne, jolla sitten perustellaan itselle ja muille, miksi tällä kokoonpanolla on mentävä eteenpäin. Samoin kesälomat tulevat sopivasti väliin jolloin asia voi yksinkertaisesti hautautua unholaan ja samalla kanssa ja lehdistö pikkuhiljaa siedättyy tähän uuteen poliittiseen todellisuuteemme. Tulevat kuukaudet näyttävät meille, onko tämä meidän kansakuntamme kypsä vastustamaan käynnissä olevaa epätervettä kehitystä kohti rasistista populismia.