Politiikkanurkkaus (Osa 1)

Jep, on ihan hyvä asiayhteys mainita sekin, että “Riikka” menee sönköttämään jollekin lapseksi luokittelemalleen henkilölle “Mitä sä sitten teet täällä?” Ja siihen päälle sitten tappofantasiat somessa. Sakeaa touhua.

En toki paheksu sitä, että aikuinen ihminen puuttuu alaikäisen epäasialliseen keskusteluun bussissa, mutta tuo ei ole se oikea reagointitapa.

Ja ihan hyvä mainita sekin, että Riikan kysymys oli vastaus maahanmuuttajan kommenttiin “ei kiinnosta Suomi”. Ja tappofantasia tuli siitä kun maahanmuuttajalapsi imitoi sormilla asetta, kohdisti sen Riikkaan ja sanoi bangbang.

Typerää kirjoittaa tuollaista omalla nimellä nettiin, mutta ehkä ihmisen käyttäytymisen näkökulmasta ei niin ihmeellistä. Jos sinua uhataan millään tavalla väkivallalla, saatat ajatella jotain mikä tekona voisi olla rikollista.

4 tykkäystä

Noniin, Riikka “riikka” Purra nöyrtyy ja pyytää anteeksi rasistisia kirjoituksiaan. Ehkä Orpo piti pienen puhuttelun. Niin se mieli muuttuu yhdessä yössä kun tarpeeksi alkaa kuumottaa:

5 tykkäystä

Vastaus kommenttiin, joka ei ollut Riikalle osoitettu. Toki epäasialliseen keskusteluun voi julkisessa liikennevälineessä ottaa kantaa, mutta lapseksi luokittelemallesi henkilölle mainitun kaltainen kommentti ei ole asiallinen. Ei tietenkään ollut myöskään toisen osapuolen seuraava reaktio siihen, joka meni jo nähdäkseni rikoksen puolelle.

Mutta se peräänkuuluttamasi konteksti on se, että yli 30-vuotias Riikka alkaa julkisessa kulkuvälineessä soittamaan suutaan lapseksi luokittelemansa henkilön kanssa, ja hieman myöhemmin naputtelee väkivaltafantasioitaan nettiin. Sakeaa touhua. Ei ministeriainesta.

1 tykkäys

Riikka “riikka” Purra 10.7.2023

Minulle ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni ja sanomisiani vuosien ja vuosikymmenten takaa. Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä?

Riikka “riikka” Purra 11.7.2023:

Pyydän anteeksi 15 vuoden takaisia typeriä somekommenttejani ja niistä ymmärrettävästi aiheutunutta haittaa ja mielipahaa. En ole täydellinen ihminen, olen tehnyt virheitä.

Ei helvetti :man_facepalming:

7 tykkäystä

Itse asiassa tästä olemme samaa mieltä. Korostin vaan sitä, että haluaisin itse muodostaa mielipiteet alkuperäisen aineiston, en jonkun yksittäisen irrotetun lauseen perusteella.

Purra on kuitenkin ministeriksi päässyt. Jos hän eroaa tai pakotetaan eroamaan, hallitus on nurin.

Ja nyt pyytelee nöyränä anteeksi. Omat, jotka tähän saakka puolustivat, rankaisevat varmasti.

Osataan sitä riman alitus muuallakin kuin Inderesin politiikkaketjussa. :slight_smile: Vaikea ymmärtää, mitä toimittajan tai toimituspäällikön päässä on liikkunut, kun päästää tuollaisen lauseen kaikkien luettavaksi Suomen suurimmassa mediassa.

Otan Riikka Purran anteeksipyynnön anteeksipyyntönä. Pitäisikö siitäkin ristiinnaulita? Hesari on haistanut veren, mutta nyt menee hesarinkin Purra-jahti yli.

18 tykkäystä

Olen samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseesta. Ja on toki erittäin hyvä asia, että nyt tehdään julkista irtiottoa vanhoihin sanomisiin. Se on hyvä silti, vaikka se tapahtuisi hallituskumppaneiden paineen vuoksi.

Niin en tiedä onko pääkirjoittaja jättänyt lukematta kyseiset tekstit. Vai onko hän lukenut ne ja silti tahalleen ja tarkoituksen mukaisesti valehdellut maan suurimmassa päivälehdessä.

Minua ei edes kiinnosta, että kummin on asian laita. Mutta huolestuttavampana minä pidän tätä, että meidän suuri levikkeisin uutislehti kirjoittaa tommoisia valheita kuin mitä Riikka Purra kirjoitti someen 15 vuotta sitten.

9 tykkäystä

Niin no, 24h sitten totesi vielä että “ei tulisi mieleenkään alkaa irtisanoutua tai pahoitella”. Ja tänään sitten lakki kourassa Orpolta ja kansalta pyytämään anteeksi. Onhan toi nyt aika käsittämätöntä.

1 tykkäys

Kommenttisi on selvästi muotoiltu ketjun hengen mukaiseksi. :smiley: Anteeksi pyytäminen ja -antaminen on selvästi kärsinyt inflaatiosta, kuten koko kansa. Vakuutan, että on niitä selkärangattomia ihan joka puolueessa.

Hyvä pointti. Mutta tällä tavalla jokainen poliitikko toimii.

4 tykkäystä

Hommafoorumilla ollaan pettyneitä, nimimerkki andrus tiivistää tunnelmat:

“Purran viimeisimmän vuodatuksen johtopäätöksenä voidaan pitää sitä että hillotolppa ajoi kaiken muun edelle. Persut on käytännössä nyt sitä samaa mitä Soininkin persut. Heikko puheenjohtaja, ei voi muuta sanoa.”

Alkaako puolueen hajoaminen, vain parin viikon hallitusvastuun jälkeen? :sweat_smile:

8 tykkäystä

En ole aktiivisesti seurannut ketjua, mutta vakuuttelusi muista puolueista ei nyt vakuuta :slight_smile:

1 tykkäys

Osa voi pettyä, mutta osa voi myös harkita äänestävänsä persuja ensimmäistä kertaa.

1 tykkäys
2 tykkäystä

On tietysti selvää, että vasemmistolle ei riittänyt pelkkä anteeksipyyntö. Seuraavaksi vaaditaan erilaisia katumusrituaaleja ja julkilausumia, mutta nekään eivät riitä. Vain ero ja hallituksen kaatuminen riittää.

8 tykkäystä

Käsi pystyyn virheen merkiksi. Olin aivan varma, että Purra ei myöntäisi olleensa “riikka”.

1 tykkäys

Ihan mielenkiintoista olisi tietää, mitä keskusteluja tässä välissä on käyty. Ehkä se selviää meille joskus joidenkin muistelmien tai vastaavien kautta. Olihan tämä nopeaa takin kääntämistä, mutta henkilökohtaisesti olen hyvilläni tästä käänteestä ja olen ehkäpä hitusen vähemmän karsastavampi persuja kohtaan. Nimittäin millekään Donald Trump-linjalle Riikka ei lähtenyt ja jonkunlainen tolkku tähän kuitenkin tuli.

1 tykkäys

PS päästää opposition kyllä kohtuuttoman helpolla tässä vaiheessa. Oppositio ei ehdi laittaa tikkua ristiin kun on jo uusi kohu käsillä. Eikä hallitus ole vielä kunnolla aloittanut - edes kesälomaansa. Toivottavasti tämä öyhöttäminen olisi tässä ja jossain vaiheessa olisi edes orastava toivo, että hallitus pääsisi laittamaan maan taloutta kuntoon. Se on kuitenkin asia, joka ei oikeastaan odota yhtään kohujen laantumista.

2 tykkäystä

Varmaan sellaisia, joissa Riikan uhriutumiselle ja ylpeilylle on laitettu saman tien täydellinen stoppi. Joko pyydät anteeksi, tai tämä hallitus on tässä. Orpo ainakin sanoi keskustelleensa Purran kanssa tänään ja kertoi, ettei hyväksy minkäänlaista rasismia. Se oli aika painava ilmaisu, joten ehkä se sama on todettu myös “Riikalle”.