Politiikkanurkkaus (Osa 1)

Luulen, että olet hyvin lähellä totuutta. On selvää, että RKP ei olisi tyytynyt yhtään vähempään.

Kokoomukselle tuo tuskin oli iso ongelma. Orpolle tuntuu kelpaavan kaikki, kunhan pidetään tämä sekalainen jengi jotenkin kasassa. Pahoittelukin olisi varmasti riittänyt.

1 tykkäys

Mistä päivästä lähtien Pekka Sauri on edustanut vasemmistoa? En kyllä tiedä, onko hänellä minkäänlaista poliittista taustaa ennen Vihreitä, mutta suurelta osinhan Helsingin vanhan kaartin vihreät ovat tulleet liikkeen toimintaan Liberaalisesta Kansanpuolueesta.

Ja kyllähän tuo persujen pelleily ja/tai Orpon johtajuuskyvyn taso alkaa jo monia vannoutuneimpia oikeistolaisiakin raivostuttamaan:

7 tykkäystä

Niin surullista kun se onkin, niin tämä on tällä hetkellä paras hallitus mitä Suomi voi saada ajatellen maan hyvinvointia ja tulevaisuutta. En viitsi edes kommentoida mitä mieltä olen Purran 15 vuoden takaisista mauttomuuksista, mutta kertoo aika paljon SDP:stä, Vasemmistoliitosta ja Vihreistä (ja oikeastaan myös nykyisestä Keskustasta) että silti olisi pakko äänestää Persuja jos edellä mainittujen lisäksi ei olisi muita vaihtoehtoja. Onneksi sentään edes pari muuta puoluetta vielä on lisäksi…

Minuun ei pure Purran antama pahoittelut. Se oli välttämätön paha, johon hänet hallituksen jatkaminen pakotti, mutta jota hän ei todellakaan olisi muuten tehnyt. Ja edelleen sinne oli sisäänkirjoitettu pieni piikki median suuntaan (asiayhteyksistä irroittaminen).
Mitään tunnetta siitä, että hän ei tosiasiassa ajattelisi kirjoittamallaan tavalla edelleen, ei syntynyt.
Minä en hänelle luottamusta antaisi, mutta eipä sitä minulta kukaan kysynytkään tai, että olisin perussuomalaisia muutenkaan äänestänyt.

Meillä on todellakin äänestystuloksen mukainen hallitus vallassa, meistä suomalaisista yllättävän iso osa hyväksyy tämänkaltaisen rasismin ja suorastaan innostuu siitä. Siitä syystä ansaitsemme tämän hallituksen :worried:
Toivottavasti moni suomalainen miettii jatkossa, millaisia puolueita ja ihmisiä äänestävät.

Talouteen pitää saada korjausliike ja suon perussuomalaisille tämän mahdollisuuden ottaa siitä vastuuta ja nauttia sen tuomasta kansan suosiosta :wink:

3 tykkäystä

16 puoluetta on, ihan kaikkia voi äänestää.

1 tykkäys

Sekä EK:n että Teknologiateollisuuden pomot ärähtävät:

“Pitää olla hyvin selkeä linjanveto, että Suomessa ei hyväksytä minkäänlaista rasismia. Tässä on koko Suomen elinkeinoelämä ja uskottavuus pelissä.”

Mutta nämä tietenkin ovat varmaan myös niitä vihervassareita. :thinking:

18 tykkäystä

Harvoin minkään maan johdossa tällaista keskustelua käydään näin pitkään, joten ymmärrän huolen. Joka maassa on kuitenkin omat ongelmansa.

Suomessa omaa peilikuvaa katsellaan tunnetusti ulkomaiden kautta. Liekö jotain muistoja Ruotsin ja Venäjän vallan alla olemisesta…

Muistan kyllä muiden maiden natsi-, äärioikeisto-, rasismi- yms. kohuja, mutta en osaa edes sanoa, missä niitä on erityisesti ollut. Tanska, Saksa, Ruotsi, Hollanti… varmaan kaikissa. Etelä- tai Itä-Eurooppaan asti ei kannata edes mennä.

Pitäähän näiden tapausten nyt loppua ja kaikenlainen rasismi pitää tuomita, se on selvä. Hyvin vaikea tässä on mihinkään pysyvään mainehaittaan uskoa. Sen tiedän, että businessmaailmassa ei tällaisista asioista puhuta. Vahvaa liioittelun makua. Miksi?

10 tykkäystä

Olisiko siellä businessmaailmassa keskimääräistä fiksumpaa porukkaa? :thinking:

2 tykkäystä

Mietin lähinnä Häkämiehen ympärillä olleita huhuja paluusta politiikkaan. En tiedä onko herra vieläkään kuopannut paluun mahdollisuutta. Aina hän on ollut kova omaa kilpeään kiillottamaan. Poliitikkoainesta on reippaan puoleisesti.

EK muuten edustaa liike-elämää, mutta en pitäisi sitä “businessmaailmana”. Juho Romakkaniemi on täysverinen kokoomuspoliitikko (ei ole businestä nähnytkään, vaikka on keskuskauppakamarin CEO) :slight_smile:

Gallupeja seurataan oletettavasti tällä hetkellä suurella mielenkiinnolla hallituspuolueiden keskuudessa. Sieltä saa suuntaa, ketkä toivovat uusien vaalien toteuttamista ja ketkä pitää kiinni nykyisistä asemistaan. Voi vaikuttaa millaisia avauksia hallituksesta tulee ajatellen muita hallituskokoonpanoja tai uusien vaalien mahdollisuutta.

Ainakin itseä kiinnostaa miten perussuomalaisten kannatus reagoi tähän, epäilen että laskee hieman, mutta valitettavasti tuskin merkittävästi.

2 tykkäystä

Itse taas veikkaan, että näistä kohuista ottaa pataansa Kokoomus, mikä tietenkin luo painetta jämäkämmälle hallituksen johtamiselle. Uusia vaaleja tuskin toivoo kukaan sen enempää hallituksesta kuin oppositiostakaan. Ja niiden tulisi muutenkin olla ihan viimeinen vaihtoehto. Jos sille tielle lähdetään, siitä tulee helposti itseään toistava ilmiö.

2 tykkäystä

Uhriutumisteemalla mennään edelleen. Halla-aho tuntee varmasti kannattajansa – täytyyhän tämän toimia.

5 tykkäystä

Voi hyvin olla, ja ei Orpo todellakaan täysiä pisteitä saa tämän tilanteen hoitamisesta saati viestinnästä. Mutta Kokoomuksen tavoittelemalle talouslinjan muutokselle on olemassa edelleen vahvaa tukea ja ei se tässä ole mihinkään muuttunut.

Ja ei ollut helppoa tapaa saada taloustavoitteita eteenpäin toisilla hallituspohjilla, joten Kokoomus teki kompromisseja perussuomalaisten kanssa. Nyt ollaan sitten tässä.

Aika mutuilua toki on, mutta uskoisin monen kokoomusta äänestävän ymmärtävän miksi perussuomalaisten kanssa lähdettiin yhteistyöhön.

4 tykkäystä

Kuulostaa ihan suunnitellulta viestinnältä :person_shrugging:t3:. Riikka ei voi roolista käsin enää jatkaa, joutuu pahoittelemaan, mutta Jussi tulee paikkaamaan ja antamaan signaalia kannattajille.

4 tykkäystä

Noniin ja sitten takaisin kesäloman viettoon, kriisi ohi.

Suomi edistää demokratian, oikeusvaltioperiaatteen sekä perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista. Luottamuksen yhteiskunta ja hyvät väestösuhteet syntyvät siitä, että Suomessa jokainen voi luottaa oikeuksiensa toteutumiseen, sukupuolten tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen lain edessä, syrjimättömyyteen ja mahdollisuuksiin vaikuttaa elämänsä suuntaan.

2 tykkäystä

Just näin. Juuri kun erehdyin kirjoittamaan, että karsastukseni persuja kohtaan hieman lientyi. Kannattajille viestitään toista ja muille suomalaisille muuta. Onko roolitus tehty näin, että Jussi pitää huolta kannatuksesta ja riikka pahoittelee muulle kansalle ja hallituskumppaneille aikuisena ihmisenä kirjoittamiaan älyttömyyksiä, jotka viehättävät persujen kovia ydinkannattajia. Ärsyttää tämä maan kannalta vahingollinen ekstrimismi, joka ei johda mihinkään muuhun kuin turhaan kahtiajakoon ja pahimmillaan mainehaittaan koko maalle. Nyt suu suppuun ja nöyrästi käärikää hihat ja kestäkää se pieni käristys, koska itse olette sopan keittäneet.

2 tykkäystä

Tää on paljon isompi ongelma kuin Purran 15 vuotta kirjoitetut mauottomat jutut.

Tälläkin hetkellä Suomen suuri levikkeisin media julistaa pääkirjoituksessaan valetta, mikä ei kestä päivänvaloa. Tämä murentaa sitä Suomi-kuvaa maailmalla. Ja vain siksi, että media ei sulata äänestystulosta.

Suomi on todellakin kriisissä, kun viha erästä puoluetta kohtaan tekee sen, että maan ykkösmedia valehtelee pääkirjoituksessaan maansa varapääministerin tehneen jotain, mitä hän ei tosiasiassa tehnyt.

Tässä vielä linkit tähän “joukkoampumisella hekumoituun”- keskusteluun.

https://web.archive.org/web/20160408171959/http://halla-aho.com/scripta/guestbook/3217.html
https://web.archive.org/web/20160325060434/http://halla-aho.com/scripta/guestbook/3218.html
https://web.archive.org/web/20160325053651/http://halla-aho.com/scripta/guestbook/3216.html

Ja alla lyhyelmä, jossa poistettu väliin heitettyjä kommentteja muilta:

Nimi: Pirjo 25. syyskuuta 2008 21:47:45
100% kouluammuskeluista ovat tehneet miespuoliset henkilöt ja varmaankin lähes 100% kaikista ampuma-ase rikoksista tekevät miehet.Miten olisi jos aseluvan saisivat vain naispuoliset henkilöt?heille siitä voisi oikeasti olla jotain hyötyäkin itsepuolustustilanteissa kuten vaikka varsinkin Suomessa yleisissä perheväkivalta tapauksissa.

Nimi : Pirjo 25. syyskuuta 2008 22:02:06
Perustan tietoni ihan faktoihin.Reilusti suurin osa perheväkivalta uhreista on naisia.Miesten uhrius on lähinnä sitä että nainen on saattanut haukkua penistä pieneksi.

Nimi: riikka 25. syyskuuta 2008 23:43:03
Aika paljon asiaa. Onks tää mun viitekehys nyt sit.

P: Minut yllätti ihan perusduunarin tehneen hyvin samat havainnot ja analyysin suomalaisesta massamediasta. Kertoi jopa luopuneensa Ylen uutisten seuraamisesta, niiden ärsyttävän piiloaatteelisuuden vuoksi…

Perusduunari kykenee tähän yleensä aina, paitsi silloin, jos hänellä on muuta tekemistä kuin duunarointi, so. sosioekonomiseen ryhmään kuuluvaa negatiivista vertaistoimintaa (ylenmääräinen baarittelu esim.). Oikein kunnon PERUSduunari (uhanalainen laji nykyään) kyllä ymmärtää - hänelle politiikka tai yhteiskunta ei ole kivoissa kirjoissa hyllyssä tai palkkakuitin alareunassa, vaan se on kaikkialla. Tätä on ruohonjuuritason politiikka. Vaikka punavihreä kansalaisaktivismi yrittääkin asian unohtaa.

Muuten, jännä juttu, että keskiluokalle kaljan parissa filosofointi on vain korkeakulttuuria ja “mä oon kiinnostunut yhteiskunnallisista ilmiöistä”…

Jarkko Sandell: Eliitinkin edustajat ovat ihmisiä, ei robotteja. Ajat muuttuvat tarpeen vaatiessa hyvinkin nopeasti.

Niin! Parasta yhteiskunnallista muutosta saavat eliitissä aikaan sähikäiset, yhtäkkiset pienet pommit. Koko valtiokulttuuriin vaikutetaan niin. Miettikää, mistä nuo tulevat - VAALEISTA, yliopistoista, pienistä piireistä! En ole lainkaan niin pessimisti maahanmuutonkaan suhteen kuin eräät täällä. Homma itää, myös suvaitsevaistossa. Lähinnä kysymyshän on siitä, mikä “uhriluku” on siedettävä.

Naiset aina kertoo näitä arkielämän kokemuksia… Joten tuosta Bang Bang Somaleistakin sen verran, että eilen junassa…

Jostain Espoosta tuli koulujoukkio, ehkä 16-18 v. Mukana kaksi somalia, tyttö ja poika, ilmeisesti sisaruksia. Puhuivat suomea, keskenään välillä omaansa. Tyttö luki Metroa, jossa luonnollisesti Matti Saari Erikoisnumero. Näytti pojalle lehteä, kommentoi jotain. Tähän huomattavalla testosteronilla ja uhmaamisella varustettu pikkusomppu totesi murtavalla suomella (siis että muutkin kuulevat) “Vittu. Ei mua kiinnosta Suomi!!”

Mä olin kamalan tyytymätön elämääni, koska mun uusi tukkaväri oli muodostunut vääräksi, joten en voinut pitää spermaturpaani kiinni. Otin kuulokkeet korvistani ja kysyin spontaanin kiihtymyksen tilassa, että (aikuismaisella äänellä tietysti, olenhan aikuinen) “Mitä sä sitten teet täällä?”

(sen jälkeen kun joskus 10v tyttösenä pilkkasin skinhedejä tamperelaisessa bussissa, en olekaan uskaltautunut tällaiseen “rasistiseen keskusteluun” ventovieraiden kanssa.)

“Mitäää? Mitäää sä sanoo??!!11”

Toistin. Miksi sinua ei kiinnosta Suomi? Eikö pitäisi kiinnostaa? Mitä sä sitten teet täällä? Onkosutjokuvittupakottanuttännetulemaan
meidänrahoillavittuelämään?!

(en sanonut viimeistä virkettä; sehän oli lapsi!)

Kai sitä joskus itsekin aika emotionaalisena käy. Kun en suomalaiseltakaan mitään surunauhaa odota, mutta pienen somppupojan (pienen?!) odottaa olevan korrektimpi… Miksi?

No, jok.tap. poitsu totesi siinä kiroiltuaan hetken (tapaan, jonka osaa ihan kuka tahansa espoonkeskustalainen juippi), että “BANG BANG!!” ja näytti mua. Edelleen tukastani roihahtaneena koin melkein aggressiivisia tunteita, en lainkaan mitään pelkoa tai uhrimentaliteettia. Häiskän huivipäinen siveä sisko siinä poitsua hyssytteli ja minä puristelin päätäni aikuismaiseen tapaan. Onneksi jäivät seuraavalla asemalla pois. Minä, kaikella 54 kilollani, olen parhaimmillani hirveän spontaani =)

(joo, hävettää, en toki yleensä kommentoi heille - mutta se tukka vaikutti tässä!)

Pirjo. Jos mulle annettaisiin ase, ruumiita tulisi ihan lähijunassakin, you see.

Ootko muuten ite joskus haukkunut miesten elimiä pieniksi? Miksi? Itse olen huomannut, että pienistäkin hyötyy paljon enemmän, kun niitä kehuu isoiksi.

Tässä vielä linkki maan ykkösmedian juttuun.

Rasismia on katsottu Suomessa liian kauan sormien läpi – ja nyt meillä on jo esitellä maailmalle ministeri, joka on hekumoinut joukkoampumisella lähijunassa.

5 tykkäystä

Siitä olen samaa mieltä, että tämä on paljon suurempi ongelma :wink:

Suosittelen irtisanoutumaan rasismista mieluummin kuin puolustelemaan tai vähättelemään sitä.

5 tykkäystä

On surullista, että joku pitää 15v sitten kirjoitettuja mauottomuuksia pahempana kuin sitä, että maan ykkösmedia valehtelee lukijoille ja myös maailmalle päin näköä. Turha sinun on ihmetellä miksi venäläiset uskovat ja luottavat Putiniin. Paikallisen median mukaan fasistit pitävät Kiovassa kanssaveljiä panttivankinaan.

14 tykkäystä

Onko tämä joku politiikkaketjuvalituksen aiheuttama kiusantekotoimenpide vai pelkästään ongelma omassa käyttöliittymässä? Tuleeko teille siis tällainen, jos yritätte kirjoittaa ketjuun uuden viestin (ei vastauksen)? →

Tällainen on ilmestynyt esikatselunäkymään tästä illasta lähtien vain tässä ketjussa.

Anyone?

@Sijoittaja-alokas , onko tämä nyt ihan välttämätöntä? Miksi tällaista turhanpäiväistä kiusantekoa? Eiköhän jokainen tänne kirjoittanut tiedä, että jossain osaa foorumia paheksutaan politiikasta keskustelemista tai tämän ketjun sisältöä, mutta mitä sitten? Tuleeko tästä nyt jollekin parempi mieli?

5 tykkäystä