Politiikkanurkkaus (Osa 1)

Noniin ja sitten takaisin kesäloman viettoon, kriisi ohi.

Suomi edistää demokratian, oikeusvaltioperiaatteen sekä perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista. Luottamuksen yhteiskunta ja hyvät väestösuhteet syntyvät siitä, että Suomessa jokainen voi luottaa oikeuksiensa toteutumiseen, sukupuolten tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen lain edessä, syrjimättömyyteen ja mahdollisuuksiin vaikuttaa elämänsä suuntaan.

2 tykkäystä

Just näin. Juuri kun erehdyin kirjoittamaan, että karsastukseni persuja kohtaan hieman lientyi. Kannattajille viestitään toista ja muille suomalaisille muuta. Onko roolitus tehty näin, että Jussi pitää huolta kannatuksesta ja riikka pahoittelee muulle kansalle ja hallituskumppaneille aikuisena ihmisenä kirjoittamiaan älyttömyyksiä, jotka viehättävät persujen kovia ydinkannattajia. Ärsyttää tämä maan kannalta vahingollinen ekstrimismi, joka ei johda mihinkään muuhun kuin turhaan kahtiajakoon ja pahimmillaan mainehaittaan koko maalle. Nyt suu suppuun ja nöyrästi käärikää hihat ja kestäkää se pieni käristys, koska itse olette sopan keittäneet.

2 tykkäystä

Tää on paljon isompi ongelma kuin Purran 15 vuotta kirjoitetut mauottomat jutut.

Tälläkin hetkellä Suomen suuri levikkeisin media julistaa pääkirjoituksessaan valetta, mikä ei kestä päivänvaloa. Tämä murentaa sitä Suomi-kuvaa maailmalla. Ja vain siksi, että media ei sulata äänestystulosta.

Suomi on todellakin kriisissä, kun viha erästä puoluetta kohtaan tekee sen, että maan ykkösmedia valehtelee pääkirjoituksessaan maansa varapääministerin tehneen jotain, mitä hän ei tosiasiassa tehnyt.

Tässä vielä linkit tähän “joukkoampumisella hekumoituun”- keskusteluun.

https://web.archive.org/web/20160408171959/http://halla-aho.com/scripta/guestbook/3217.html
https://web.archive.org/web/20160325060434/http://halla-aho.com/scripta/guestbook/3218.html
https://web.archive.org/web/20160325053651/http://halla-aho.com/scripta/guestbook/3216.html

Ja alla lyhyelmä, jossa poistettu väliin heitettyjä kommentteja muilta:

Nimi: Pirjo 25. syyskuuta 2008 21:47:45
100% kouluammuskeluista ovat tehneet miespuoliset henkilöt ja varmaankin lähes 100% kaikista ampuma-ase rikoksista tekevät miehet.Miten olisi jos aseluvan saisivat vain naispuoliset henkilöt?heille siitä voisi oikeasti olla jotain hyötyäkin itsepuolustustilanteissa kuten vaikka varsinkin Suomessa yleisissä perheväkivalta tapauksissa.

Nimi : Pirjo 25. syyskuuta 2008 22:02:06
Perustan tietoni ihan faktoihin.Reilusti suurin osa perheväkivalta uhreista on naisia.Miesten uhrius on lähinnä sitä että nainen on saattanut haukkua penistä pieneksi.

Nimi: riikka 25. syyskuuta 2008 23:43:03
Aika paljon asiaa. Onks tää mun viitekehys nyt sit.


P: Minut yllätti ihan perusduunarin tehneen hyvin samat havainnot ja analyysin suomalaisesta massamediasta. Kertoi jopa luopuneensa Ylen uutisten seuraamisesta, niiden ärsyttävän piiloaatteelisuuden vuoksi…

Perusduunari kykenee tähän yleensä aina, paitsi silloin, jos hänellä on muuta tekemistä kuin duunarointi, so. sosioekonomiseen ryhmään kuuluvaa negatiivista vertaistoimintaa (ylenmääräinen baarittelu esim.). Oikein kunnon PERUSduunari (uhanalainen laji nykyään) kyllä ymmärtää - hänelle politiikka tai yhteiskunta ei ole kivoissa kirjoissa hyllyssä tai palkkakuitin alareunassa, vaan se on kaikkialla. Tätä on ruohonjuuritason politiikka. Vaikka punavihreä kansalaisaktivismi yrittääkin asian unohtaa.

Muuten, jännä juttu, että keskiluokalle kaljan parissa filosofointi on vain korkeakulttuuria ja “mä oon kiinnostunut yhteiskunnallisista ilmiöistä”…

Jarkko Sandell: Eliitinkin edustajat ovat ihmisiä, ei robotteja. Ajat muuttuvat tarpeen vaatiessa hyvinkin nopeasti.

Niin! Parasta yhteiskunnallista muutosta saavat eliitissä aikaan sähikäiset, yhtäkkiset pienet pommit. Koko valtiokulttuuriin vaikutetaan niin. Miettikää, mistä nuo tulevat - VAALEISTA, yliopistoista, pienistä piireistä! En ole lainkaan niin pessimisti maahanmuutonkaan suhteen kuin eräät täällä. Homma itää, myös suvaitsevaistossa. Lähinnä kysymyshän on siitä, mikä “uhriluku” on siedettävä.


Naiset aina kertoo näitä arkielämän kokemuksia… Joten tuosta Bang Bang Somaleistakin sen verran, että eilen junassa…

Jostain Espoosta tuli koulujoukkio, ehkä 16-18 v. Mukana kaksi somalia, tyttö ja poika, ilmeisesti sisaruksia. Puhuivat suomea, keskenään välillä omaansa. Tyttö luki Metroa, jossa luonnollisesti Matti Saari Erikoisnumero. Näytti pojalle lehteä, kommentoi jotain. Tähän huomattavalla testosteronilla ja uhmaamisella varustettu pikkusomppu totesi murtavalla suomella (siis että muutkin kuulevat) “Vittu. Ei mua kiinnosta Suomi!!”

Mä olin kamalan tyytymätön elämääni, koska mun uusi tukkaväri oli muodostunut vääräksi, joten en voinut pitää spermaturpaani kiinni. Otin kuulokkeet korvistani ja kysyin spontaanin kiihtymyksen tilassa, että (aikuismaisella äänellä tietysti, olenhan aikuinen) “Mitä sä sitten teet täällä?”

(sen jälkeen kun joskus 10v tyttösenä pilkkasin skinhedejä tamperelaisessa bussissa, en olekaan uskaltautunut tällaiseen “rasistiseen keskusteluun” ventovieraiden kanssa.)

“Mitäää? Mitäää sä sanoo??!!11”

Toistin. Miksi sinua ei kiinnosta Suomi? Eikö pitäisi kiinnostaa? Mitä sä sitten teet täällä? Onkosutjokuvittupakottanuttännetulemaan
meidänrahoillavittuelämään?!

(en sanonut viimeistä virkettä; sehän oli lapsi!)

Kai sitä joskus itsekin aika emotionaalisena käy. Kun en suomalaiseltakaan mitään surunauhaa odota, mutta pienen somppupojan (pienen?!) odottaa olevan korrektimpi… Miksi?

No, jok.tap. poitsu totesi siinä kiroiltuaan hetken (tapaan, jonka osaa ihan kuka tahansa espoonkeskustalainen juippi), että “BANG BANG!!” ja näytti mua. Edelleen tukastani roihahtaneena koin melkein aggressiivisia tunteita, en lainkaan mitään pelkoa tai uhrimentaliteettia. Häiskän huivipäinen siveä sisko siinä poitsua hyssytteli ja minä puristelin päätäni aikuismaiseen tapaan. Onneksi jäivät seuraavalla asemalla pois. Minä, kaikella 54 kilollani, olen parhaimmillani hirveän spontaani =)

(joo, hävettää, en toki yleensä kommentoi heille - mutta se tukka vaikutti tässä!)


Pirjo. Jos mulle annettaisiin ase, ruumiita tulisi ihan lähijunassakin, you see.

Ootko muuten ite joskus haukkunut miesten elimiä pieniksi? Miksi? Itse olen huomannut, että pienistäkin hyötyy paljon enemmän, kun niitä kehuu isoiksi.

Tässä vielä linkki maan ykkösmedian juttuun.

Rasismia on katsottu Suomessa liian kauan sormien läpi – ja nyt meillä on jo esitellä maailmalle ministeri, joka on hekumoinut joukkoampumisella lähijunassa.

5 tykkäystä

Siitä olen samaa mieltä, että tämä on paljon suurempi ongelma :wink:

Suosittelen irtisanoutumaan rasismista mieluummin kuin puolustelemaan tai vähättelemään sitä.

5 tykkäystä

On surullista, että joku pitää 15v sitten kirjoitettuja mauottomuuksia pahempana kuin sitä, että maan ykkösmedia valehtelee lukijoille ja myös maailmalle päin näköä. Turha sinun on ihmetellä miksi venäläiset uskovat ja luottavat Putiniin. Paikallisen median mukaan fasistit pitävät Kiovassa kanssaveljiä panttivankinaan.

14 tykkäystä

Onko tämä joku politiikkaketjuvalituksen aiheuttama kiusantekotoimenpide vai pelkästään ongelma omassa käyttöliittymässä? Tuleeko teille siis tällainen, jos yritätte kirjoittaa ketjuun uuden viestin (ei vastauksen)? →

Tällainen on ilmestynyt esikatselunäkymään tästä illasta lähtien vain tässä ketjussa.

Anyone?

@Sijoittaja-alokas , onko tämä nyt ihan välttämätöntä? Miksi tällaista turhanpäiväistä kiusantekoa? Eiköhän jokainen tänne kirjoittanut tiedä, että jossain osaa foorumia paheksutaan politiikasta keskustelemista tai tämän ketjun sisältöä, mutta mitä sitten? Tuleeko tästä nyt jollekin parempi mieli?

5 tykkäystä

Kyllä on. Media ja suvaitsevaiset ovat nyt muutaman viikon ymmärtäneet kaiken tarkoituksella väärin ja irroitelleet tapansa mukaan lauseita kontekstista lisäten näin bensaa liekkeihin. Miksi hallitus ei voisi olla yhtä epärehellinen? Tämä koko näytelmä on vain teatteria sen esittäjille. Tuntuu että maan etu ei ole kiinnostanut ainakaan oppositiota. Tulitukea on haettu ulkomaan lehdistöä myöten tarkoituksena loata Suomen vasta-aloittaneen hallituksen ja maan maine.

Seuraavat vaalit on 2027. Koittakaa kestää.

3 tykkäystä

Joo, samaa herjaa on iskenyt. Ehkä syystä.

Kyllä mediassa asiaa kärjistetään ja otetaan irti kontekstista, en kiistä sitä. Valehtelua en tässä tapauksessa allekirjoita, koska kirjoitukset ovat jutuissa pohjana.

Mutta mikäli rasismista haluaa irtautua, niin sen tekeminen on helppoa. Toiminnan vähättely tai muiden mustamaalaaminen ei ole hyviä keinoja siihen.

5 tykkäystä

Jos tägätään sellaiset, jotka ymmärtävät Foorumitekniikasta jotain @Miikka_Laitila tai @Yu_Gong. En todella tiedä, mikä on ongelma… en edes osaisi tai keksisi tehdä tuollaista bugia tai mikä nyt onkaan. :slight_smile:

3 tykkäystä

Luulin, että tämä on tehty tarkoituksella. Hyvä sitten, etten kirjoittanut rumempaa kommenttia. Alkoi tuo politiikkaketju-ulina jo harmittamaan. Olisin vastauksellani läpäissyt helposti politiikkaketjun liputusseulan. :grin:

Eli kyse lienee siitä, että tämän ketjun liputuskiintiö on täynnä. Sitä en ihmettele.

3 tykkäystä

Pari kertaa on sinulta tullut sama, joten anteeksi, hieman raflaava vastaus. Kysymys ensin, että aiotko vielä uudelleen spammata samansisältöisen viestin?

Alennun (mulla on flunssa niin joutaa kirjoittamaan joutavuuksia petin pohjalla) näköjään vastaamaan näihin spammauksiin senverran, että tuo hekumoinut sana on poleeminen tässä. Parempi olisi ollut vain kertoa riikan kirjoittaneen kuten kirjoitti senjälkeen, kun oli ensin kertonut häntä häirinneestä somalinuoren epäilemättä huonohkosta käytöksestä lähijunassa. Tosin ei riikan kirjoituksesta niin kaunista tarinaa saa kyllä sittenkään.

Olet kai sinäkin ajatellut asiaa siltä kannalta, että jos somalinuori tai kuka tahansa nuori toteaa junassa, että suomijutut ei kiinnosta, niin moni ei taitaisi korvaansa lotkauttaa. Minun puolesta sellaisenkin mielipiteen saa sinänsä ilmaista, vaikka Suomi on mulle erinomainen maa. Muun muuassa tämän vapauden takia pidän Suomea erinomaisena.

5 tykkäystä

Uutisessa Purran kirjoituksia siteerattu englanniksi kiusallisen tarkasti

Tähän Musta_leijonan vastaukseen kiteytyy oikeastaan tilanteen paradoksi. Riikka Purran anteeksipyynnöllä ei ole perussuomalaisille mitään merkitystä, koska he tietävät, että hän teki sen pakon edessä. Tätä anteeksipyyntöä tarvitsi paljon enemmän Kokoomus, RKP ja Kristilliset. He joutuvat pelkäämään paljon enemmän kannatuksen laskua, kuin Perussuomalaiset, koska näiden kolmen puolueen kannattajien joukossa (ainakin RKP:n tapauksessa) on kohtuullisen suurella prosentilla äänestäjiä, jotka suhtautuvat hyvin kielteisesti Purraan ja hänen kirjoituksiinsa.

Purra ja perussuomalaisten kenttä sen sijaan ymmärtävät toisiaan ja pakon edessä tehty anteeksipyyntö on täysin merkityksetön Purran kannattajille. Tästä seuraa mielenkiintoinen ja samalla kuitenkin kohtuullisen ennakoitava asetelma hallituksen jatkoa ajatellen.

1 tykkäys

Se on muuten jännä, että “mitään ei saa sanoa” -puolue on kaikkein aktiivisemmin sitä mieltä, että mitään ei saisi sanoa, jos mielipiteet ei natsaa omien kanssa.

Jaan mielipiteesi, ja minunkin mielestäni valtiota saa pitää paskana maana. Samoin vaikka uskontoja tai puolueita tulee voida kritisoida, vaikkei uskonrauhan rikkominen sinällään kovin fiksua toimintaa olisikaan.

4 tykkäystä

Täällä on pyydetty anteeksiantoa ja ymmärrystä Riikalle. Olen samaa mieltä että voidaan antaa anteeksi ja ymmärretään, että tuosta on kulunut jo tovi, ja varmasti on joutunut muuttamaan käsitystä monta kertaa tuossa välissä.

Mutta, samalla logiikalla pitäisi antaa anteeksi kaikille yli 15v. Muualla kuin Suomessa syntyneille. Siitäkin on kuitenkin niin paljon aikaa, että eivät välttämättä enään syntyisi muualle kuin Suomeen🤪

2 tykkäystä

Antaisivat nyt hallituksen keskittyä hallitustyöhön. Demokratian, äänestystuloksen ja siten äänestäjien eli Suomen kansan törkeää halventamista yrittää laillisilla vaaleilla valittu hallitus tällaiseen kohuun osallistumalla kaataa tai sen työtä vaikeuttaa. Oikein hävettää opposition ja kaikkien osallisten puolesta.

Ja tämäkin kohu, nettikirjoittelut vuodelta 2008? Ei sen vanhempaa materiaalia löytynyt. Inhorealistisesti kulunutta aikaa voisi havainnollistaa vaikka siten, että vihaisesta nettikirjoittelusta on kulunut kauemmin kuin itse kamalan teon toteuttamisesta todennäköisesti seurannutta vankeusrangaistusta olisi istuttu.

En kovin aktiivisesti politiikkaa seuraa mutta tietysti kiinnostaa mitä hallitus saa aikaan nyt ja tulevaisuudessa. Mitä ovat tehneet viime vuonna ja peräti 2008, enpä tiedä mitä merkitystä tuolla olisi. Purran sidonnaisuuksissa ei näytä olevan mitään huomionarvoista ja hän tuskin herran vuonna 2023 enää tuollaisia hölmöyksiä nettiin kirjoittaa tai moisia tekoja “hekumoi” eli vaikea nähdä mitä riskiä tuosta kirjoituksesta olisi edessä olevan hallitustyön asianmukaiselle suorittamiselle

12 tykkäystä

Omituinen käsitys demokratiasta, jos opposition tai median pitäisi vaieta. Saati että oikein hävetä epäkohtien esiin nostamista.

Jos opposition jotain pitäisi hävetä, niin ehkä sitten sitä, että suurimman oppositiopuolueen puheenjohtajaa ei ole kamalasti näkynyt hallitusta haastamassa näissä kohuissa. Tai muutenkaan duunipaikalla. Onneksi meillä on aktiivinen presidentti, joka tässä uusimmassakin kohussa patisti poliitikkoja laittamaan asioita edes jonkinlaiselle mallille.

Hallitus pysyy kyllä pystyssä vaikka vaalikauden loppuun saakka, jos sen taakse löytyy eduskunnan enemmistö. Jos ei löydy, sitten se kaatuu. Ja se on sitä demokratiaa parhaimmillaan.

12 tykkäystä

Samoilla linjoilla.

Mietin vaan, että missä vaiheessa tullaan siihen tilanteeseen, että ongelma ei muiden hallituspuolueiden näkökulmasta poistu anteeksi pyytämällä vaan mielipide kääntyy koko hallitusta vastaan. He kuitenkin hiljaa hyväksyvät perussuomalaisten toiminnan.

Mutta sanon vaan, että loputtomiin muut puolueet hallituksessa eivät voi mennä tyhjien anteeksipyyntöjen taakse.

1 tykkäys

Tarkoittanet: Yrittää jälkeenpäin muuttaa vaalitulosta kaatamalla hallitus tai vaikeuttaa sen työtä masinoimalla täysin hallitustyöhön liittymättömien asioiden ympärille kohukampanjoita?

Pitäisin asiallisesta oppositiosta. Asiallisesta politiikanteosta ylipäätänsä. Kaikenlaiset tällaiset some- ja muut turhanpäiväiset kohut voisi jättää mv- ja seiskalehtiin.
Valitettavasti tähän on menty. Jos omat tavoitteet saavutetaan tällaisella, niin tehdään.

Miten vaikeaa olisi keskustella oikeasti merkityksellisistä asioista?

12 tykkäystä