Politiikkanurkkaus (Osa 1)

Oletko sitä mieltä, että toimittajaksi ryhtyminen tarkoittaa, että sen jälkeen ei saa kirjoittaa vitteriin politiikasta?

1 tykkäys

Mistä kumpuaa käsitys, että toimittajan pitäisi olla yksityisellä Twitter-tilillään puolueeton / näkemyksetön kirjoittelija? Naurattaa muuten, kuinka paljon hätäännystä jopa tuollainen twiitti näyttää Twitterissä herättäneen.

3 tykkäystä

Elina Valtonen sooloili ja pyysi omasta aloitteestaan anteeksi.

Jotta nyt ei olisi epäselvyyttä, niin “riikan” turkkilaisapina maininta tuli siinä yhteydessä mainituksi, kun turkkilainen miesolettu otti munansa esiin ja ahdisteli “riikkaa”. Olihan se nyt aika rumasti sanottu ahdistelijasta. Kaipaisikohan mies terapiaa vielä viidentoista vuoden jälkeen? Mutta olen oppinut täältä, että konteksitillä ei ole väliä, joten tuomitaan nyt Purra tästäkin lauseesta täysin.

Iltalehti voisi vaikka itse tämän miehen käsiinsä. “Nyt puhuu Riikka Purran turkkilaisapinaksi haukkuma mies”- otsikolla vaan juttua kehiin.

2 tykkäystä

Tämä on totta. Niin toimittajan kuin ministerinkin suo olla yksityiselämässään mitä mieltä tahansa. Samasta syystä Purran kirjoitukset voi jättää täysin huomiotta. Työelämän edesottamukset ne merkitsee, kaikki muu on merkityksetöntä. Antakaa ihmisille rauha ja oikeus yksityiselämään työn ulkopuolella.

Miten riikka saattoi tietää, että hän oli turkkilainen?

2 tykkäystä

Mitä tarkoitat? Ei turkkilaisen tunnistaminen nyt noin vaikeaa ole. Etkö ole lomaillut turkissa tai syönyt turkkilaisissa ravintoloissa?

Ministerin kohdalla vaatimukset ovat useimpia muita virkoja suuremmat, eikä yksityis- ja työhenkilöä voi erottaa toisistaan. Ja tietenkään toimittajakaan ei voi kirjoitella ihan mitä sattuu. Esimerkiksi tappofantasioiden kirjoittamisesta voisi työpaikka olla nopeasti katkolla. Mutta jos toimittaja vapaa-ajallaan ottaa yhteiskunnallisiin asioihin kantaa, se hänelle suotakoon. Ja hienoa vaan, että monet toimittajat ovat vapaa-ajallaankin innokkaita keskustelijoita; olipa kyseessä sitten Sanna Ukkola, Timo Haapala, Piia Pasanen tai joku muu.

1 tykkäys

Kantsii suosiolla ignoorata nää pahimmat persuvihaajat, jotka ovat täällä vain lällättämässä voitontunnossaan. On täällä asiallisiakin kirjoittajilla, joiden kanssa vaihtaa ajatuksia vaikkeivat persuja juuri arvostakkaan.

Olen paljonkin. Ei syntynyt lainkaan noin leimaavaa kuvaa turkkilaisista kuin riikalla on. Siinä täällä ollaan kyllä oikeassa, että Purran olisi itse ja henkilökohtaisesti tullut tehdä turkkilaisille anteeksipyyntö.

1 tykkäys

Turkkilaisen jugurtin kasvoina on kreikkalainen mies ja meni läpi kaikille. Aikamoinen supervoima jos tunnistaa kansallisuuden varmuudella kasvoista.

5 tykkäystä

Kyllä sä varmaan itsekin olisit tuohon keksinyt vastauksen jos hetken olisit miettinyt:

  • heiltä puuttuu osaaminen
  • heiltä puuttuu koulutus
  • heiltä puuttuu motivaatio
  • he eivät halua muuttaa työn perässä
  • he ovat täysin kelpaamattomia työelämään henkisten ominaisuuksien takia
  • jne.
7 tykkäystä

Ok, en ole kuullut tuosta, mutta ei sillä noita kaikkia Riikan tekstejä kyllä voi puolustella. Esim. säkeistä, ym. En niitä ala hakemaan, hyvin halventavasti muita kohtaan ilmaisee itseään.

Ja sama pätee moneen kannattajaankin. Yritetään vaientaa muita leimaamalla, nimittelemällä, ym.

Näin juuri. Tietysti ministerinkin kohdalla ajattelu, ettei työtä ja yksityiselämää voi täysin erottaa on melkoisen vanhoillinen. Ei työ ole monellekaan yhtä kuin elämä. Kansanedustajistakin valtaosa on varmasti todellisuudessa ihan muuta mieltä kuin mitä esittävät olevansa saadakseen taakseen äänestäjiä.

Suosittelen lukemaan kyseisen blokin, joka löytyy edelleen purran sivuilta. Sitten voit tykönäsi miettiä, että mitä se bloki piti sisällään.

2 tykkäystä

Höpsistä. Kyse oli koko hallituksen anteeksipyynnöstä, johon myös Riikka “riikka” Purra osallistui, ei Elina Valtosen anteeksipyynnöstä.

Suomen hallitus on esittänyt Turkille anteeksipyynnön koskien ministerinsä sopimattomia ilmauksia.

Anteeksipyynnön välitti ulkoministeri Elina Valtonen (kok), kertoo ulkoministeriö Twitterissä. Valtonen keskusteli Turkin ulkoministerin Hakan Fidanin kanssa sekä viime viikolla Brysselissä että Liettuan Vilnan Nato-huippukokouksessa tällä viikolla.

6 tykkäystä

Purra myös puhuu paljon söpöliinimäisyydestään tai siis riikka. En sulkisi täysin pois, että tuo osuus on jonkinlainen fantasiaan perustuva kirjoitus ….

Olen eri mieltä. Eriävät mielipiteethän ne ovat ainoat mielenkiintoiset. Samanmielisestä selkääntaputtelusta ei ole mitään iloa. Kärkkäät ja provosoivat kommentit kuuluvat asiaan, niinhän netin anonyymeilla palstoilla on aina kirjoitettu. Tämä palsta on vielä todella kevyttä jutustelua verrattuna nyt vaikka johonkin ylilautaan jossa keskustelijat paljastavat todellisen mielenmaisemansa täysin estoitta.

1 tykkäys

Niin onkin todennäköistä, että Purran näköinen nainen vain keksii ahdistelukohtauksen, jotta pääsee tykittämään “turkkilaisapina”- nimityksen.

Riikka

“Turkkilaisapina” ja “joukkoampuminen junassa” ovat nyt pahinta närää aiheuttaneet tekstit. Kontekstin puuttuessa toki hirvittäviä tai asiattomia. Konteksissaan varsinkin tuo “joukkuampumisella hekumointi junassa”, joka kääntyi ulkomaalaiseen mediaan “ministeri haluaa ampua ulkomaalaiset” oli suoranainen valhe Helsingin Sanomilta. Ja toivon, että lehti joutuu käräjille vielä tuosta. Ampumiskeskustelu on linkattu tähän ketjuun toissapäivänä, sieltä voit lukea.

9 tykkäystä

No joo. Kuuklasin näköjään minäkin tirkistelijänä tämänkin törkykirjoituksen ja jollekin “ylilautasivulle meni”. Tämmöinen oli siellä. riikka-vanit voivat varmistaa onko kirjoitus sama kuin “kultuuri- ja poliittishistoriallisesti merkittävällä” Halla-ahon sivustolla. Tuota voipi jokainen lueskella miten perin haluaa P/S-lasit päässä tai ilman

Jälkikasvu mummilassa ja aikuiset pitkästä aikaa hippaamassa. Rikastusperkelettä saa vastaanottaa toki joka kerran, kun keskustaan eksyy, mutta eiliset mokkakikkeli-insidentit olivat kyllä taas omaa luokkaansa. Menimme (kaksin mieheni kanssa) yhdelle Vespaan, koskapa Rymy-Eetussa sattui olemaan hurja jono. Vespan sisäosa oli tyhjähkö, menimme toiseen päähän ikkunan viereen. Siellä päässä ei ollut ketään muita, saimme olla kahden.

Muutaman minuutin päästä kuitenkin viereiseen pöytään, minua vastapäätä, mieheni selän taakse, tulee joku turkkilaisapina tms. (pardon) juomaan stouttia. Alkaa intensiivinen tuijotus hän–>minä. Tyyli sellainen, minkä vain nuo osaavat, hyvin hyvin dominoiva, vihainen (suomalaiset flirttaavat HYMYLLÄ tai PILKKEELLÄ eivätkä yleensä silloin, jos sattuu olemaan MIEHEN seurassa!). Häiriinnyn nykyään aika nopeasti noista mutulähestymisistä. Selitän miehelleni, että hänen selän takanaan apina toljottaa mua. Korotan ääntä, jotta mutukin kuulisi (ihan kuin se mitään ymmärtäisi). Sama jatkuu… Mieheni katsoo kerran taakseen, äijää silmiin. Mutu ei lopeta. Sitten hän kääntää viereistä tuolia niin, että saa aivan suoran näköyhteyden minuun. Istuu siihen hajareisin, tuijottaa minua, alkaa hieroa muniaan! VOI VITTU, huudan jo! Entä sitten?! Hän alkaa avata vetoketjua!! Ravintolassa, mun mieheni selän takana!! Nousen seisomaan ja huudan, että nyt vaihdetaan VITTU paikkaa. Mutu pomppaa samalla ylös, jättää juomansa ja kiitää vilkkaasti ulos.

VOI VITUN VITUN VITUN VITTU, että alkoi taas risoa.

No juu, Rymy-Eetussa oli kivaa ja sai hipata pöydällä ja kaataa kaljaa kurkkuun.

2 tykkäystä