Joo tota baltic dryta käyttää moni talouden indikaattorina. Itselle toi on yleinsä vain laivojen/hyödykkeenkuskauksen indeksi joka on niin usein kustu yli tarjonnalla, MUTTA itseasiassa nyt drybulkin puolella on teoriassa erittäin tiukka supply/demand ratio ja jos ratet ei lähde tässä pikkuhiljaa nousemaan niin kyllähän se jostain kielii. Varsinkin kun meriliikenteelle tullut Venäjän myötä poikkeuksia mm hiileen mikä koskee drybulkkia. Mutta Kiina kai se olennaisin. Ehkä tosta voisi vielä poimia että näillä rateilla teoriassa esim Golden oceanin ja Eglen ei imo pitäisi olla noin hyvissä osakkeen hinnoissa että sijoittajat vielä selkeästi uskoo talveen. En oo toviin nähnyt vieläkö Hannisdahl on pitänyt kiinni oletuksesta talven drybulk supersyklistä. Menee jo offtopicin puolelle ja sopis enemmän shipping-ketjuun mutta varoittelin toisaalla keväällä osakkeiden laskiessa että kannattaa odottaa ihan vähintään kesäkuun loppuun rateja katsellen mitä tulee drybulkkiin ja itse katsoisin reilua ratejen käännettä ennenkuin salkkuun lappaisin. Etenkin kun VLCC tankkerit selkeässä nousussa mielestäni pienemmillä riskeillä.
Pahoittelut kun meni shipping jaaritteluksi ohi ketjun.