Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Ihan mielenkiintoinen tilanne. Pörssi ehti laskea viime viikolla sen verran että pääsi aloittamaan osto-ohjelmia muutamissa osakkeissa. Nyt jos kevään aikaan lasketaan lisää, niin on rytmi päällä jatkaa ostoja porrastetusti. Pelinappulat ihan kivasti pöydällä. Yksi viikko kyllä kului herättäessä aivoja siihen että pitkäksi mennyt joulurallikiima on ohi, aika laskea kassa ja tehdä joku valistunut plääni keväälle.

2 tykkäystä

No eipä kannata parin päivän perusteella lopettaa tätä ketjua. Jenkeissä indeksit -2 % tällä hetkellä ja FED:n koronlasku ei välttämättä vakuuta sijoittajia. Velkatasot senkun kasvaa ja rahaa pumpataan lisää markkinoille. Kunhan nyt saadaan q1-tuloksia Kiinasta ja Euroopasta, niin saadaan enemmän dataa, mihin suuntaan kurssit lähtevät. Korona leviää aika varmasti vielä tulevien viikkojen aikana Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

1 tykkäys

Kun nykyinen TINA ei riitä, niin lasketaan vielä vähän ohjauskorkoja jenkeissä varmuuden vuoksi :upside_down_face:

3 tykkäystä

Kyllä näyttää pahalta kun edes TINA ei auta :grimacing:

Kävi jo kurkkaamassa alle 3000

1 tykkäys

Joo mutta häntiä ei lasketa :smiley:

Edit: Mutta 2996 lasketaan :smiley:

1 tykkäys

Jos ei tule viikon sisään toista puolen prosentin korkoleikkausta niin se on menoa sitten…

Ja jos tulee niin sitten se vasta onkin menoa.

8 tykkäystä

Okei, no nyt jäi myös kynttilä(?) alle. Voisin alkaa itse kutsumaan kynttiilää ruumiiks

1 tykkäys

Kuulin eilen serkun ystävän kaverilta jolla on yhteyksiä Spede Pasaseen että huomenna helsingissä on laskupäivä :wink:

3 tykkäystä

Äläs nyt, kuulin että osakkeet menee aina vaan ylöspäin. Eli eihän meillä nyt laskupäiviä voi olla.

2 tykkäystä

Elä vielä sano…
Jos olet pohdintojen jälkeen tullut lopputulemaan, että markkinoilla ei kannata täydellä painolla tämän uhan takia olla, kannattanee toimia parhaimman näkemänsä ratkaisun mukaan, aika sen lopulta näyttää oliko ratkaisu hyvä vai paha. Se olisi paha että tietää riskien olevan liian merkittäviä, muttei silti tee asian eteen mitään salkussa ja yhtäkkiä rytiseekin? Lisäksi ylsityissijoittajina voimme tehdä mitä vain suunnanvaihtoja eikä kukaan estele, ei olisi kivaa jollain rahastonhoitajalla selittää tuhannelle asiakkaalle miksi rahastossa on ykskaks 50% käteistä…

Ja jos skippaat tosiaan esim 10% nousut mutta nukut yösi rauhassa niin periaatteessa, so what?

Jos tämä virus todellakin on syy kurssien laskulle, kyllä ne kurssit tulee alas jossain kohtaa. Itse olen semi painavalla osakepainolla liikkeellä enkä tiedä tuleeko näpeille pahemman kerran, ehkä ehkä ei. Suunnitelmastani yritän silti pitää kiinni. - Mutta jos sijoittaja laittaa kaikki lihoiksi ainoastaan sen laskun takia hetken mielijohteesta, silloin on vielä paljon opittavaa, tämän jokainen tietää.


Ei tämä varmaan koskaan turha ketju ole :d kuitenkin pörssi romahtaa jonain päivänä, ehkä koronan tai jonkin muun takia. Sen jälkeen se romahtaa todennäköisesti vielä uudestaan.

7 tykkäystä

Kohta -4 % taulussa jenkeissä… se on menoa nyt…

3 tykkäystä

Jees. Kiitos kannustuksesta. Päivän heittoni oli tosiaan vahvan sarkastinen …”unohdetaan nyt korona”…

Omassa riskianalyysissä tulin johtopäätökseen, että esim 20% tuottojen missaaminen tänä vuonna on hyväksyttävää jos on kohtalaisen hyvä todennäköisyys kymmenien prosenttien dropille. Lisäksi kun viime vuonna tuli kovat tuotot niin mulla ei oo mikään kiire tässä lähivuosina.

Tällaisilla ratkaisuilla ei nousumarkkinassa tietenkään taputella täällä selkään.

:+1:

12 tykkäystä

Näyttäisi että 2970 SP500 on päivän pohjamuuri… tosin tässä on vielä puolitoista tuntia aikaa ottaa uusi yritys, mutta itse veikkaan että closeaa 3000n yläpuolelle. Selvä laskupäivä, koronlasku ei ihan mennyt niinkuin elokuvissa, muttei täydellinen romahdus.

2 tykkäystä

Eikä kuulu taputellakaan, kun omaa rahaa sijoitetaan, sijoittamispäätökset on aina henkilökohtaisia ja kaikissa valinnoissa on “riskiä”. Monelle sopii olla aina edes osittain markkinoille ja toisten ajatusmaailmaan paremmin kokonaan pois hyppääminen.

2 tykkäystä

Taas alkaa vola nousta ja tasot pettää. Alkaakohan tästä loppuviikon laskut? Huomenna euroopassa taitaa kissan loikka loppua ja karhujen juhlat jatkuu

1 tykkäys

Musta maanantai vaihtuu kauhu-keskiviikkoon…? :-1:

3 tykkäystä

Itse vähän epäilen semmoista parin viikon jatkosarjaa jossa välillä härät keulii päivän ja kaikki on taas hyvin ja sitten on kaiken maailman kauhutarina-päiviä kun karhulaumat popsii kaiken.

Luisu kuitenkin todennäköisesti vähän hidastuu, ei kellään peppu kestä useampia -5% päiviä putkeen.

5 tykkäystä